Toon posts:

Hoeveel geheugen zou dit zijn ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 DIMMs liggen, maar ik kan er maar niet uitkomen hoeveel het is... (ik kan het niet testen omdat het wat ouder is)
Ik heb 2 reepjes 168 pins met op elke zijde een rij van 8 chips, de code op de chips eindigd op -60 dus 60 ns toegangstijd toch ??? de hele code is: MSIV17405B-60 en daaronder staat nog een code: 7415307A

Iemand een idee ???

Verwijderd

waarom zou je ze niet kunnen testen? als het dimms zijn hebben ze gewoon 168 pinnetjes en kun je ze in je dimm banken stouwen... :?

Verwijderd

zegt weinig voor me, 60ns is iig niet de toegangstijd want 60 was bij edo standaard bij dimms is het een stuk omlaag gegaan.. wel enig idee wat het voor soort is? zoals pc66, pc100 oid

Verwijderd

ja, als je dat niet kunt testen kun je er moeilijk achter komen, misschien op google een zoeken naar de serienummer?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 13 februari 2002 20:13 schreef Big Tazzz het volgende:
waarom zou je ze niet kunnen testen? als het dimms zijn hebben ze gewoon 168 pinnetjes en kun je ze in je dimm banken stouwen... :?
Nope..

Het zouden heel goed EDO dimms kunnen zijn....
Deze werkend op 5 volt in tegenstelling tot SDRAM, wat 3,3volt gebruikt

Aangezien er ook nog es 60ns op staat, lijkt me het niet heel onwaarschijnlijk dat het EDO-dimms zijn :)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ben er niet helemaal uitgekomen, maar als ik met google zoek dan zie ik er vaak 17405 voorbij komen in combinatie met EDO.
Verder ik nogdit bericht in een nieuwsgroup. Gaat niet over precies dezelfde module, maar komt toch eng in de buurt.

Ook ik denk dus dat je een 4MB-EDO module in handen hebt.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

hmm, ik heb hier een IBM P133 waar zulke dimms in gaan, als 1 zo'n staaf meer dan 16mb is wil ik r wel 1 overkopen :)

Verwijderd

EDO RAM is 72 pins geheugen, en ziet er heel anders uit dan SDRAM Dimmetjes :) als ie gewoon in je mobo past, zonder aan te zetten, is het gewoon SDRAM, zij het PC100 of PC66... :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 13 februari 2002 22:19 schreef Tweak-Metallica het volgende:
EDO RAM is 72 pins geheugen, en ziet er heel anders uit dan SDRAM Dimmetjes :) als ie gewoon in je mobo past, zonder aan te zetten, is het gewoon SDRAM, zij het PC100 of PC66... :)
Geblaat |:(

EDO is het SOORT geheugen, niet de behuizing. EDO heb je dus in allerlei soorten SIMMs (72p komt in PCs het meeste voor), maar wel degelijk ook in DIMMs- kijk maar eens naar een vroege DIMM mobo- die 3.3V/5V jumper staat er niet voor niets :+
Vooral PPro systemen gebruikten enkel EDO DIMMs

Bovendien had je op 72p ook andere soorten RAM, vnl het oudere FastPage. RTFFAQ :7

Oslik blyat! Oslik!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Op woensdag 13 februari 2002 22:32 schreef dion_b het volgende:

[..]
Bovendien had je op 72p ook andere soorten RAM, vnl het oudere FastPage. RTFFAQ :7
Heey die had ik nog niet eerder gezien >:)
verhaal verder is 100% waar :P
Pagina: 1