DVD afspelen via netwerk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Is het iemand al gelukt om een dvd film af te spelen via het netwerk :?

Ik heb in pc A een dvd speler. Deze heb ik gedeeld. Op PC B heb ik winDVD geinstalleerd en de dvd speler van pc B als netwerkschijf k: gezet.

Kep de search gebruikt maar daar is het niemand echt gelukt om dvd via het netwerk af te spelen. Ik krijg nu op PC B wel een plaatje te zien met de muziek van het voorstukje van de film. Netwerk is snel zat. 100mbit full duplex.

Powerdvd heb ik ook geprobeerd maar deze crashed :(

Please help....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36789

Volgens mij is dat toch niet snel genoeg.
Met een proggie van Microsoft (Jaja) kan je het wel doen, maar dat zag er dacht ik niet uit.

----
edit
----
proggie was iets van een broadcast progsel.

-----
edit2
-----
Met de search kom je toch een heel eind hoor ;)
Zoeken op "DVD netwerk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
als je de dvd gewoon shared kan je gewoon met een 100mbit netwerk dvd kijken.

10 mbit trekt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 10:40

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Op woensdag 13 februari 2002 19:17 schreef geforce5_guy het volgende:
als je de dvd gewoon shared kan je gewoon met een 100mbit netwerk dvd kijken.

10 mbit trekt het niet.
ja, lijkt mij ook, ik denk niet dat er zo ontzettend veel data per seconde verpompt wordt. wat wel zou kunnen is dat het programma het gewoon domweg niet ondersteund omdat ie de juiste commando's niet naar de dvd speler zou kunnen sturen. je kan ook niet met twee man tegelijk naar een ander deel van een video band kijken.... :)

blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ongeveer 4 a 8 mb/s voro dvd ex geluid.
dus je mot nog 400 kb/s voor 5.1 geluid er bij rekenen.

dit is een schating van de data die door je netwerk zal gaan, maar hjet klopt ongeveer bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
100 Mbit/sec is teoretisch 12,5 MBytes/sec. Praktijk max 9 MBytes/sec. Moet snel zat zijn aangezien 1speed dvd in feite al snel zat is. Maar snelheid van t netwerk is nu ff niet het probleem. Mijn probleem is dat de dvd players niet mee willen werken. Ze hebben ondersteuning om dvd files die naar de hd zijn geript af te spelen. Maar files vanaf een netwerk schijf vinden ze blijkbaar minder prettig.

Kep de search gebruik en idd gezocht op "dvd netwerk"... Kep erg veel gevonden maar tot nu toe is het niemand echt gelukt. Er staan veel tips en deze heb ik dan ook geprobeerd maar het juiste resultaat blijft uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Ik heb hier naast mij het boek "DVD Demystified, 2d Edition", wat zeg maar het grootste deel van de specs samenvat voor die mensen die geen zin hebben om $5000 te betalen aan het DVD forum voor de specs zelf..

Rauwe data komt van de DVD af op ruim 26 Mbit, dat wordt door het encoding algoritme om bits betrouwbaar op te slaan in putjes en eilandjes gehalveerd naar iets meer dan 13 Mbit, dan gaat er errorcorrectie overheen en hou je 11.08 millioen bits per seconde over. Daarvan wordt 1 Mbit aan overhead en voor navigatie data gebruikt, en de resterende 10.08 Mbit kan gebruikt worden voor de A/V stroom, met een maximum daarbinnen van 9.8 Mbit voor video en/of 6.nogwat Mbit voor geluid (AC3 dolby digital max 448 kbit).

Okee, dit is veel meer dan wie dan ook van jullie ooit wilde weten, maar daar is het :)

Kortom, 10 Mbit is net te krap, behalve als je per ongeluk een DVD hebt die nooit boven de 6-7 Mbit uitkomt die je effectief hebt met 10 Mbit ethernet, 100 Mbit is ruim snel genoeg voor streaming DVD.

Het probleem is dat je wqaarschijnlijk een CSS-encrypted DVD hebt aan de server kant, en om die (volgens de specs) te decrypten moet de player software kunnen communiceren met de DVDROM drive.

Probeer het eens met een DVD player die zelf kan CSS decrypten, en dus geen regiocodes verder gebruikt. Er is een of ander sourceforge project voor linux met een windows port IIRC, daarmee zou je moeten kunnen. Alternatief is op de server DVD met een DVD ripper naar de HD schrijven.

Als het ook neit werkt van directory op de server met geripte DVD, moet je misschien ergens een progje halen dat van een netwerk share een fysieke cd/dvd drive simuleert. heb zogauw geen naam voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 09:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je DVD speel prog begrijpt het niet. DVD heeft in principe een transferrate van 1-10mbit/sec. Maar er is geen programma dat het met VOB's kan over het netwerk AFAIK.

en voor beeld uncompressed doorsturen heb je een 1000Tbit netwerk nodig.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Zijn er geen progies die dit wel kunnen :?
Het vreemde is dat deze progies wel de files van de hd kunnen afspelen als je de dvd geript hebt naar hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 14:26
Dat is niet zo vreemd. Zoals al gezegd. Om een DVD af te spelen, kijken de spelers naar de DVD schijf zelf om bijv. regiocode te bepalen. Rip je deze dan staan ze regiovrij op je HD. Deze zijn dan ook gedecrypt en je kunt dus fijn afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Op woensdag 13 februari 2002 19:49 schreef JvS het volgende:
Je DVD speel prog begrijpt het niet. DVD heeft in principe een transferrate van 1-10mbit/sec. Maar er is geen programma dat het met VOB's kan over het netwerk AFAIK.

en voor beeld uncompressed doorsturen heb je een 1000Tbit netwerk nodig.
Nou niet gaan overdrijven he.... 4:2:0 8 bit DVD res video (wat er de MPEG2 coidec in en uitgaat) is rond de 124 Mbit. Gbit ether en trunked 100 Mbit moeten ook net kunnen. Gbit tussen twee PCs met crossover ben je een 500-1000 piek voor kwijt heden ten dage.

4:2:2 video at 10 bits at DVD res is 270 Mbit, en 4:4:4 10 bit is 405 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 20:44 schreef rjeggens het volgende:
Dat is niet zo vreemd. Zoals al gezegd. Om een DVD af te spelen, kijken de spelers naar de DVD schijf zelf om bijv. regiocode te bepalen. Rip je deze dan staan ze regiovrij op je HD. Deze zijn dan ook gedecrypt en je kunt dus fijn afspelen.
Is de rip op je hd dan niet identiek aan de orginele DVD :?

Oftwel ik moet eerst de dvd op hd zetten en dan zal t wel werken... Beetje rare methode :'(

Zo zie je maar weer dat de consument het slachtoffer is van copieer beveiligingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Op woensdag 13 februari 2002 21:06 schreef jhead22 het volgende:

[..]

Is de rip op je hd dan niet identiek aan de orginele DVD :?
Nee. Op de DVD staan de bestanden (lowlevel) ge-encrypt met CSS, en onderdeel van die CSS encryptie laag is de regiocodes. Als je gewoon met explorer de VOBjes dragt en dropt zal die encryptie er niet afgaan -- en werken ze niet vanaf de HD. Als je met een DVDrip progje aan de gang gaat decrypt ie die dingen voor je, met een geheel illegaal progje.

Een officiele player kan die dingen ook decrypten, maar dan moet ie een beveiligd kanaal (public-key encrypted) met de DVD speler instellen, en daar is de netwerk code van windows niet compatible mee.
Oftwel ik moet eerst de dvd op hd zetten en dan zal t wel werken... Beetje rare methode :'(

Zo zie je maar weer dat de consument het slachtoffer is van copieer beveiligingen....
Sjah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 09:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 13 februari 2002 21:05 schreef Jasper Janssen het volgende:

[..]

Nou niet gaan overdrijven he.... 4:2:0 8 bit DVD res video (wat er de MPEG2 coidec in en uitgaat) is rond de 124 Mbit. Gbit ether en trunked 100 Mbit moeten ook net kunnen. Gbit tussen twee PCs met crossover ben je een 500-1000 piek voor kwijt heden ten dage.

4:2:2 video at 10 bits at DVD res is 270 Mbit, en 4:4:4 10 bit is 405 Mbit.
Ik heb dat ooit ook's uitgerekend:
Op zondag 16 december 2001 16:32 schreef JvS het volgende:

[..]

ghehehe, en dan uncompressed 30fps beeld over het netwerk pompen :P. Dat zal zelfs de 100mbit niet leuk vinden :o.

ff rekenen: 700x300(pixels,ongeveer))x32(bit/pix)x30(fps)=201.600.000bits/sec.

Met een 200Mbit netwerk zou het nog net niet moeten kunnen lukken dus :o.

Ik ben bang dat dit alleen gaat lukken als je die bestanden echt als bestanden gaat afspelen, en dat je een speler zo gek moet zien te krijgen dat-ie dat gaat snappen. Vrees het ergste. :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Euh.. ja. Dit gaat over de studio streams, gecodeerd in luma/chroma componenten, niet RGB, en al helemaal niet RGB+alpha kanaal (32 bits) :)

Maar 't is dus (verre van) 32 bits per pixel. Bij 4:2:2 wordt het chroma signaal opgeslagen in de horizontale richting met de halve resolutie, maar met evenveel scanlines als normaal (Laserdisc doet horizontaal vhroma at 1/10e en verticaal alle scanlines). Bij 4:2:0 (het native format van DVD) wordt de chroma info in beide richting met de helft van de res opgeslagen. Dus er is maar een setje chroma waardes voor iedere 4 pixels. Levert soms leuke problemen met progscan players.

Als je dus die getallen die ik noemde wilt berekenen: de DVD datastream is dus gemiddeld per pixel 8 bits luma info, 2 bits Cb info, en 2 bits Cr info. 12 bits/pixel * 720x480x30 fps, of 12 * 720x576x 25 fps, afhankelijk van NTSC/PAL, is exact 124.4 Mbit in beide gevallen.

4:2:2 video @ 10 bits sampling frequency -- typisch studio/editing formaat -- doet per pixel gemiddeld 20 bits (10 Y, 5 Cb, 5 Cr) en 4:4:4 video @ 10 bits (eigenlijk alleen intern binnen DSPs/decoders enzo) is 30 bits per pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28195

Kwam ik laatst tegen: http://www.videolan.org/ cross platform video over lan
Pagina: 1