12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
wil ik ook wel een HDtje ruilen tegen zo'n ding,,
hoop voor dat het niet een 20GBtje was!!!!
blabla
Verwijderd
Geen slechte ruil overigens
zo heb ik ooit eens twee SL1200's gekocht voor 750 piek
Die staan fijn als backup bij m'n ouders. Ben wel van plan deze een keer schoon te maken en nieuwe pitchfaders in te zetten (deze locken niet echt op het 0-punt).
voor locken op het nulpunt moet je gewoon even de platter eruit halen, 5 schroefjes loshalen en een potmetertje verdraaien. als je ze kwijt wilt... ik heb er nog een nodigOp woensdag 13 februari 2002 19:39 schreef speedphreak het volgende:
Ik denk met een hobby compressortje al het stof er uit blazen. Ga niet met contactspray o.i.d. te werk.
Geen slechte ruil overigens
zo heb ik ooit eens twee SL1200's gekocht voor 750 piek
Die staan fijn als backup bij m'n ouders. Ben wel van plan deze een keer schoon te maken en nieuwe pitchfaders in te zetten (deze locken niet echt op het 0-punt).
overigens heb ik de service manual gedownload, en ik denk dat ik het wel aan kan om em compleet uit mekaar te halen.
Het was een Quantum fireball+ LM 30GB voor de geinteresseerden
goeie ruilOp woensdag 13 februari 2002 21:16 schreef P5ycho het volgende:
[..]
voor locken op het nulpunt moet je gewoon even de platter eruit halen, 5 schroefjes loshalen en een potmetertje verdraaien. als je ze kwijt wilt... ik heb er nog een nodigSL1200 FAQ
overigens heb ik de service manual gedownload, en ik denk dat ik het wel aan kan om em compleet uit mekaar te halen.
Het was een Quantum fireball+ LM 30GB voor de geinteresseerden
maar gweoon platter eraf
stofzuiger eroverheen
als je wilt ook die kap onder de platter
ik neem aan dat die stofkap er dan niet op zat?
Heb nu de bovenkant compleet schoon, onderkant ook. nu de arm nog... het lastigste gedeelte.
Verwijderd
Ik bedoel dat mijn turntables niet echt op 0% pitch staan als ik de pitch op 0 zet (in de lock). Ik zie dit aan het rode stroboscoop lampje. Dus ik denk dat die oscillator stuk is de platter op 33 of 45 toeren laat draaien (bij 0 procent pitch).Op woensdag 13 februari 2002 21:16 schreef P5ycho het volgende:
[..]
voor locken op het nulpunt moet je gewoon even de platter eruit halen, 5 schroefjes loshalen en een potmetertje verdraaien. als je ze kwijt wilt... ik heb er nog een nodigSL1200 FAQ
sseerden
dat lijkt me dan ook, de ffader heeft daar inderdaad niks mee te maken. die gaat pas iets doen als je groene lampje niet brandt en hij niet meer in de lock staat.Op woensdag 13 februari 2002 23:08 schreef speedphreak het volgende:
[..]
Ik bedoel dat mijn turntables niet echt op 0% pitch staan als ik de pitch op 0 zet (in de lock). Ik zie dit aan het rode stroboscoop lampje. Dus ik denk dat die oscillator stuk is de platter op 33 of 45 toeren laat draaien (bij 0 procent pitch).
als je ze kwijt wilt... mail me
edit: aaarg ik draai de fader los en hoor het zand gewoon kraken
Tone Arm exploded view
edit: kon het niet laten... dit is fun om te doen
Atari portfolio Dos 2.11
a) de start/stop knop doet het soms wel soms niet.
b) de fader doet compleet niks maar ik heb het nieuwe ledje er verkeerdom in gedaan geloof ik. ik had het nog wel volgens printplaat instructies gedaan maargoed.
c) de motor hoort toch compleet soepel te draaien? ik kan hem zien schokken bij de dotjes op de rand van de platter geloof ik...
d) als ik op stop druk staat de platter wel stil maar hij draait nog een heeeel beetje door. hoort dat of moet hij compleet stil staan? (edit: natuurlijk is de naald en plaat ook van belang voor dit dus het zal toch wel kloppen)
Zekeringetje was kwestie van vervangen en whop hij werkte, alleen maar wel voor de helft
maar hij werkt nu dus weer super!
Verwijderd
HeheOp vrijdag 15 februari 2002 16:35 schreef P5ycho het volgende:
om het verhaal ff af te maken: ik had met me domme kop vergeten de pitch control terug aan te sluiten...
maar hij werkt nu dus weer super!
Beter dat'ie nu weer goed werkt.
Heb je nog een oscillator gezien in de buurt v/d pitch ? Die van mijn backup SL1200's zijn denk ik stuk (zie boven).
de fader printplaat is behoorlijk leeg... niet veel aandacht aan besteed eigenlijk, heb ledje vervangen en ben meteen doorgegaan met de tonearm restaurerenOp vrijdag 15 februari 2002 17:07 schreef speedphreak het volgende:
[..]
Hehe
Beter dat'ie nu weer goed werkt.
Heb je nog een oscillator gezien in de buurt v/d pitch ? Die van mijn backup SL1200's zijn denk ik stuk (zie boven).
je kunt de onderkant opendraaien en dan zie je de fader zo ziten, 2 schroefjes en hij is los. als je het niet aandurft koop ik ze wel van je over hoor
De oscillator moet wel op de faderprint zitten want zonder fader input draait de plaat compleet niet stabiel 33 ofzo.
een kameraad kan cheap aan onderdelen komen dus das wel makkelijk. meteen even een stofkap nabestellen.
Verwijderd
Op vrijdag 15 februari 2002 17:15 schreef P5ycho het volgende:
[..]
Die ledjes doen 't bij mij ook nietde fader printplaat is behoorlijk leeg... niet veel aandacht aan besteed eigenlijk, heb ledje vervangen en ben meteen doorgegaan met de tonearm restaureren
Wat valt er overigens aan de tonearm te restaureren? Wat ik begrepen heb is dat er wel eens speling op zit die je met beleid wel weg kunt krijgen.
je kunt de onderkant opendraaien en dan zie je de fader zo ziten, 2 schroefjes en hij is los. als je het niet aandurft koop ik ze wel van je over hoor
1. ik doe ze niet weg
en 2. ik durf het wel aan hoor. Je moest eens weten wat ik allemaal heb opengeschroefd cq. omgebouwd (ps2's, dig. schotelreceivers, etc)
Zal dit weekend toch eens even loeren hoe alles in elkaar zit (even onderplaat losschroeven dan).
Ah, je hebt 'm dus laten draaien zonder faderprint ?De oscillator moet wel op de faderprint zitten want zonder fader input draait de plaat compleet niet stabiel 33 ofzo.
Mijn platters draaien dus niet precies 33 of 45 (wel constant overigens) als fader op 0 staat. Toch vind ik het vreemd, want zo'n pql (?) oscillator zou nooit af kunnen wijken.
Ik moet ook nog twee stofkappen bestellen voor die SL1200's van mij (en nog wat klein spul zoals wat lampjes enzo).een kameraad kan cheap aan onderdelen komen dus das wel makkelijk. meteen even een stofkap nabestellen.
Ik mag toch aannemen dat een elektronikaboer onderdelen bij Technics kan bestellen...