radeon 8500 (core niet overclockbaar)

Pagina: 1
Acties:

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Ik heb gister een radeon 8500 retail gekocht 275/275,
het geheugen kan ik vrij makkelijk tot 305 mhz overclocken, maar als ik de core meer dan 5 mhz ga overclocken dan hangt 3dmark meteen. 280 mhz is max. als ik 10 mhz overclock dan loopt admark meteen vast.
de vraag is, komt dit door de slechte heatsink van ATI op de core of heb ik een slechte core?

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 18:47 schreef alvv het volgende:
Ik heb gister een radeon 8500 retail gekocht 275/275,
het geheugen kan ik vrij makkelijk tot 305 mhz overclocken, maar als ik de core meer dan 5 mhz ga overclocken dan hangt 3dmark meteen. 280 mhz is max. als ik 10 mhz overclock dan loopt admark meteen vast.
de vraag is, komt dit door de slechte heatsink van ATI op de core of heb ik een slechte core?
ff voltmodden :)

• alvv
ach kom op zeg, hier zitten toch genoeg radeon 8500 bezitters, laat er toch iets los als je iets weet.

Verwijderd

Goeie koeler kan veel helpen ja :)

Verwijderd

Je zou de vmod en vgpu mod kunnen doen ja.

Ik heb een LE en die loopt na de Vmod op
GPU 281 Mhz
Mem 297 Mhz

EN ja de gpu clocked minder lekker over.

Verdiep je eerst in die mods zou ik zeggen.
Maar je memory krijg je niet veel hogen dan wat je
nu hebt, of je moet je rammetje ook actief gaan koelen.
En je GPU krijg je wel op 290 met de gpu mod.
Maar dat is maar iets van 10 Mhz verschil, ik zou
het mooi zo laten zoals je het nu hebt.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Op woensdag 13 februari 2002 19:35 schreef alvv het volgende:
ach kom op zeg, hier zitten toch genoeg radeon 8500 bezitters, laat er toch iets los als je iets weet.
Na 1 uur heb je meestal niet tig reacties hoor.
FF chill.

• alvv
Ik heb vandaag een blueorb op mijn radeon gezet en ik kan maar een paar mhz'tjes meer overclocken dan de standaard cooler die erop zat. Hoe kan dat nou??

Verwijderd

BlueOrb sucked gewoon hard. Echt dat ding is flut imo.

• alvv
Op woensdag 20 februari 2002 22:39 schreef iFc-Freaky het volgende:
BlueOrb sucked gewoon hard. Echt dat ding is flut imo.
welke is beterwe voor mijn radeon dan??
en ik heb veel prositive dingen over de blueorb gehoord,
kan jij een uitgebreider antwoord geven?

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:11

The Guardian

I'll keep an I on you

Volgens mij is een blueorb toch echt wel beter dan de standaard koeler die erop zit (ook al vind ik de orb's zelf ook niet echt goed).
Je moet eerst voltmodden. Dat heeft veel meer zin. Als dan je kaart op die snelheid een lange tijd blijft draaien maar op een gegeven moment eruit knalt zal dat door warmte zijn. Kapt ie er heel snel mee op een bepaalde snelheid, dan trekt je gpu het niet en moet je of meer voltage erop gooien of hem iets terugzetten zodat ie stabiel blijft. Kies je voor meer voltage zal ook het punt dichterbij komen dat je kaart door warmte eruit klapt. En zo kom je dus vanzelf een optimale instelling tegen. En het punt van warmte problemen kun je uiteraard verhogen door een betere gpu koeler en memsinks te plaatsen.
PS. Hierbij moet je wel je mem speed laag houden zodat je echt gpu tot zijn limiet pushed.

Ik zelf kon een 3dmarkscore neerzetten met de standaard gpu koeler + memsinks van 317/324 (Vgpu=1,88 Vmem=3,8). Als ik een game ga spelen moet ik hem voor de stabiliteit op de langere duur op 310/315 zetten.
Maar ik heb nu een CoolJag geplaats als gpu koeler en grotere memsinks geplaatst. Ik heb al gezien dat ie nu makkelijker op 317/324 kan blijven draaien in games. Ik ga nu maar eens de voltage nog wat opschroeven om te kijken wat die CoolJag voor mij kan betekenen :)

Verwijderd

crystal orb is echt goed :9
Pagina: 1