Welke artic silver moet ik kiezen??

Pagina: 1
Acties:

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:08

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Wil me amd t-bird gpu koelen en me gf3 core nu zie ik hier dus twee merken in de lijst van me dealer, welek kan ik nu het beste nemen??Zit hier verschil tussen??
Cooling Pasta Arctic Silver 2 Adhesive (7 gr.)
Cooling Pasta Arctic Silver 3 Compound (3 gr.)
Zag op het forum trouwens helemaal niks over artic silver 3

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

AS3 is nieuwer, maar het maakt allemaal nix uit. Als die AS2 hetzelfde kost, zou ik die nemen, want dan heb je ruim 2x zo veel

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

arctic alumina is ook zeer goed en gelijd niet eens stroom zeer handig voor je core als je wat morst en ook voor je geforce en t is net zo goed als arctic silver 2 !!!

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• BruceLee

BruceLee

Op woensdag 13 februari 2002 18:25 schreef justifire het volgende:
Wil me amd t-bird gpu koelen en me gf3 core nu zie ik hier dus twee merken in de lijst van me dealer, welek kan ik nu het beste nemen??Zit hier verschil tussen??
Cooling Pasta Arctic Silver 2 Adhesive (7 gr.) <--- dat is lijm he !dat warmte gelijd aleen voor videokaarten zeg maar of wil jij je heatsink op je cpu vast lijme ?

das als je uit die 2 moest kieze zouw ik arctic silver III nemen

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05-2025
Op woensdag 13 februari 2002 18:25 schreef justifire het volgende:
Je wilt je t-bird gpu koelen, veel succes >:)

iRacing Profiel

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Artic Silver III koelt het beste (is het nieuwste)
Thermal Adhesive is lijmende koelpasta, het is vrijwel niet meer los te krijgen en voor een processor dus niet bepaald praktisch..

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
kijk dat bedoel ik!!!!DAs duidelijk,bedankt man,heb weinig zin in een vastgerot stuk ijzer op me core wat ik er nooit meer af krijg :)Ennuh is 3 gram genoeg voor die 2 cores??ja he??moet toch heel dun??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• StarTAC
Maar ff serieus, ik zou ze allebei kopen. De arctic silver 3 voor je amd t-bird cpu en de adhesive voor je GF3 gpu.

iRacing Profiel

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

3 gram is genoeg voor 15 keer ofzo, ik heb 3 dingetjes van 1 gram per stuk en daar doe ik per zakje ongeveer 5 keer mee (Athlon/Duron dan, P3/P4 cores/heatspreaders zijn iets groter)

• BruceLee

BruceLee

Op woensdag 13 februari 2002 18:39 schreef StarTAC het volgende:
Maar ff serieus, ik zou ze allebei kopen. De arctic silver 3 voor je amd t-bird cpu en de adhesive voor je GF3 gpu.
ik zou alleen arctic silver III kope omdat je dat ook op je gpu kan doen en waarom zou je je heatsink op je gpu lijmen ? adhesive is meer voor mem heatsinks ik heb zelfs arctic alumina op mijn gf2 werkt zeer goed want geforce heatsinken zitten vast met klik systeem .

• StarTAC
Op woensdag 13 februari 2002 18:39 schreef justifire het volgende:
kijk dat bedoel ik!!!!DAs duidelijk,bedankt man,heb weinig zin in een vastgerot stuk ijzer op me core wat ik er nooit meer af krijg :)Ennuh is 3 gram genoeg voor die 2 cores??ja he??moet toch heel dun??
Ja het moet idd heel dun, als het uitloopt heb je kans dat het op delen van je cpu komt waar het elektriciteit kan geleiden, en dat kan je beter niet hebben.
3 gram is ongeveer genoeg voor 10 cpu's geloof ik.

iRacing Profiel

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 18:37 schreef StarTAC het volgende:

[..]

Je wilt je t-bird gpu koelen, veel succes >:)
gaan we lullig doen???hahaha Ik ben echt nog een groentje hoor op dit gebied, maar ja zonder te vragen leer je niks he??bedoel dus me processor lol(was voor mij ook weer vroeg om 4.00 uur naast me nest)

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 18:42 schreef Sick Nick het volgende:
3 gram is genoeg voor 15 keer ofzo, ik heb 3 dingetjes van 1 gram per stuk en daar doe ik per zakje ongeveer 5 keer mee (Athlon/Duron dan, P3/P4 cores/heatspreaders zijn iets groter)
wil op me gf zo'n crystal orb gooien daar zitten toch klemmetjes bij??Dan hoef ik dus niks te plakken,vind ik wat beter met in me achterhoofd de gf5 en een gf3 die ik dan nog wil verkopen met standaard fan

• BruceLee

BruceLee

ja die kan je ergewoon op drukkenjah zitten pinnetjes aan psies t zelfde as standaart gedoe geen luim nodig !

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
nou ik hier toch ben met de artic silver experts :)
Moet ik me ram van me gf ook insmeren??
En een beetje off topic Zijn er nog meer dingen die belangrijk zijn om te coolen als alleen je processor als je gaat overklokken??(heb ik het over me amd)

• StarTAC
Op woensdag 13 februari 2002 18:48 schreef justifire het volgende:
En een beetje off topic Zijn er nog meer dingen die belangrijk zijn om te coolen als alleen je processor als je gaat overklokken??(heb ik het over me amd)
je moet je ram alleen insmeren als je er ramsinks op doet.

iRacing Profiel

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

'Adhesive' = lijm !

Dit is om heatsinks op chips te plakken, bijvoorbeeld je chipset, videochip of ram-chips.
Met 'compound' bedoellen ze dus gewoon de pasta. Die is bedoeld voor tussen heatsink en CPU.

Verschil tussen Arctic Silver 2 en 3 is dat versie 3 verbeterd is door te spelen met poedergrootte (erhh, grootte van de zilverdeeltjes dus). AS3 zal nog een paar graden beter presteren dan AS2. En ja, 3 gram is meer dan genoeg voor een CPU of 10.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• BruceLee

BruceLee

nee je moet niks van dat spul op je mem smeren als je er geen mem heatsinks op doet en die mem sinks moet je weer met die arctic lijm er op doen.
belangrijke dingen bij overclocken

1 doe het in stapjes
2 let op de temp
3 je kan de core voltage verhogen als hij vastloopt tijdens booten of in Windows
4 en als je je videokaart overclockt let dan op artefacts als je die ziet tijdens spelletjes je videokaartje wat terug zetten of betere koeling er op
5 wees berijd je systeem op te offeren het kan altijd stuk gaan

• StarTAC
Op woensdag 13 februari 2002 18:48 schreef justifire het volgende:
Je moet gewoon zorgen voor een goede airflow in je kast, dan hoe je verder niets te koelen lijkt mij.

iRacing Profiel

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
ja ik ben een groentje haha maar sinds ik me gf3 op 250/235 draai krijg ik er wel een kick van om te o/cén de prestatie is goed te merken maar ja lles word zo heet he :)
Heb onderin een fan en bovenin (zuig en blaas) Die t-bird is nu dus echt niks te clocken loppt vast na 5 minuten op 1350 lol,weet dat ik de zooi kan slopen maar ja met extra koeling moet het toch allemaal wat verder kunnen,me gf word nu zomaar 65 graden en dat vind ik heet zat,Grootste vraag waar ik nu mee zit....Hoe sluit ik die fans aan??
Gewoon op dezelfde plek als de standaard fan zit aangesloten??Voor de VGA kaart gaat dat al niet op volgens mij,of zit er gewoon een gebruikshandleiding bij??Man ga nu wel erg off topic , maar volgens mij kunnen jullie me verder helpen dan ik op heel het net kan vinden :)
Ik ga maar een crystal orb en een vulcan 7 bestellen,ram koeling erbij is dat nuttig??

• BruceLee

BruceLee

Op woensdag 13 februari 2002 19:00 schreef justifire het volgende:
ja ik ben een groentje haha maar sinds ik me gf3 op 250/235 draai krijg ik er wel een kick van om te o/cén de prestatie is goed te merken maar ja lles word zo heet he :)
Heb onderin een fan en bovenin (zuig en blaas) Die t-bird is nu dus echt niks te clocken loppt vast na 5 minuten op 1350 lol,weet dat ik de zooi kan slopen maar ja met extra koeling moet het toch allemaal wat verder kunnen,me gf word nu zomaar 65 graden en dat vind ik heet zat,Grootste vraag waar ik nu mee zit....Hoe sluit ik die fans aan??
Gewoon op dezelfde plek als de standaard fan zit aangesloten??Voor de VGA kaart gaat dat al niet op volgens mij,of zit er gewoon een gebruikshandleiding bij??Man ga nu wel erg off topic , maar volgens mij kunnen jullie me verder helpen dan ik op heel het net kan vinden :)
Ik ga maar een crystal orb en een vulcan 7 bestellen,ram koeling erbij is dat nuttig??
65 graden is een beetje warm voor je cpu om te overclocken zet er een andere cooler op deze b.v

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/BruceLee16/AlphaPal8045.gif

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 18:28 schreef Rempage0611 het volgende:
AS3 is nieuwer, maar het maakt allemaal nix uit. Als die AS2 hetzelfde kost, zou ik die nemen, want dan heb je ruim 2x zo veel
3 gram is zat of haal je soms 2 x per week je koeler van je cpu af

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
ja vind ik ook heet 65 graden maar ja heb me set besteld inc as3 :) Nu maar zien of ik handig genoeg ben en niet heel die tube over me mobo verrotknijp :)Anyway bedankt he,ik weet genoeg (nu de fan vraag nog ff)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

die silver 3..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• BruceLee

BruceLee

Op woensdag 13 februari 2002 19:22 schreef justifire het volgende:
ja vind ik ook heet 65 graden maar ja heb me set besteld inc as3 :) Nu maar zien of ik handig genoeg ben en niet heel die tube over me mobo verrotknijp :)Anyway bedankt he,ik weet genoeg (nu de fan vraag nog ff)
hij word door dat arctic zo'n 4 - 8 graden cooler

wat heb je er nu op dan ?

• BruceLee

BruceLee

[b]... Nu maar zien of ik handig genoeg ben en niet heel die tube over me mobo verrotknijp :)...
het is een spuitje :D

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/BruceLee16/Arctic_Silver.jpg

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 19:33 schreef BruceLee het volgende:

[..]

hij word door dat arctic zo'n 4 - 8 graden cooler

wat heb je er nu op dan ?
Heb het dan over me gf3 he
Is gewoon standaard nu (zo uit de doos)weet ik veel wat er op zit hahaha Gewoon wat asus het goedkoopst in kon kopen denk :) Bye the way het ram van die asus kaart zit toch onder die grote gouden heatsink??Rondom de core neem ik aan??

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 13 februari 2002 18:28 schreef Rempage0611 het volgende:
Zie http://www.tweakers.net/nieuws/19970?highlight=arctic+silver

AS3 presteert dus wèl beter dan AS2.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op woensdag 13 februari 2002 19:35 schreef BruceLee het volgende:

[..]

het is een spuitje :D

[afbeelding]
wat is dat rechter-spuitje???????

is dat om je 8045 te lappen ofzo???

Verwijderd