[TA] AI te simpel in multiplayer *

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38
^^ Total Annihilation

ik speel dit vaak met mijn vriend tegen de computer (op metal isles bij voorkeur) maar je kan maar ieders 1 AI toevoegen. die 2 AI's laten we dan samenwerken tegen ons (zij zijn ook samen) maar dit is gewoon veel te simpel, ze bouwen het hele eiland vol met kleine karretjes en dan is het een kwestie van lekker rushen met een dotje Krows (TAUIP pack)
dus mijn vraag -> hoe kun je als client meerdere AI's toevoegen of ze moeilijker maken?

vraag 2 -> ik had eerst zo'n ini filetje die ervoor zorgde dat je 500 units kon bouwen ipv het maximun van 250, kan iemand mij die geven? (en is het mischien mogelijk om in te stellen in deze ini dat je per client 2 ai's kan adden? om maar ff terug te komen op mijn vraag1)

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op woensdag 13 februari 2002 18:19 schreef CU2morO het volgende:
^^ Total Annihilation

ik speel dit vaak met mijn vriend tegen de computer (op metal isles bij voorkeur) maar je kan maar ieders 1 AI toevoegen. die 2 AI's laten we dan samenwerken tegen ons (zij zijn ook samen) maar dit is gewoon veel te simpel, ze bouwen het hele eiland vol met kleine karretjes en dan is het een kwestie van lekker rushen met een dotje Krows (TAUIP pack)
dus mijn vraag -> hoe kun je als client meerdere AI's toevoegen of ze moeilijker maken?

vraag 2 -> ik had eerst zo'n ini filetje die ervoor zorgde dat je 500 units kon bouwen ipv het maximun van 250, kan iemand mij die geven? (en is het mischien mogelijk om in te stellen in deze ini dat je per client 2 ai's kan adden? om maar ff terug te komen op mijn vraag1)
Ik ben dus toch niet de enige die dit spel nog speelt :) Om ff je vragen te beantwoorden:

1a). Druk in de battleroom op shift + 8 en daarna een Romeins cijfer (b.v. de letter "x") om meer dan twee A.I.'s mogelijk te maken (twee humans tegen 10 compu's, kun je lachen). Werkt geloof ik pas vanaf versie 3.1.

1b). Das het mooie van T.A.: alles valt te customizen. Zo ook de A.I.; er zijn custom "profiles" te downloaden die 'm *ahum* ietwat opschroeven :P Wil je deze in multiplayer gebruiken dan hebben alle spelers hetzelfde pack nodig.

2). De inhoud van TotalA.ini hier even gepeest:
code:
1
2
3
4
5
[Preferences]

UnitLimit = 500
NoDirectSound = 0
UseWindowsSound = 0

Weer geldt dat als je dit in multiplayer wilt gebruiken, alle spelers erover moeten beschikken.

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-11 18:40
hiero hebben ze vast alles wat je hebben wil:
http://www.tadesigners.com/

Only dead fish go with the flow

• CU2morO
[quote]Op woensdag 13 februari 2002 18:26 schreef DroogKloot het volgende:

[..]
code:
1
2
3
4
5
[Preferences]

UnitLimit = 500
NoDirectSound = 0
UseWindowsSound = 0

die sound zooi, werkt dat ook voor xp? ik heb namelijk daarin helemaal geen sound (wel van menus, niet van units en explosies)

• CU2morO
ik probeer dat van die shift 8 ff, maar ik kan er geen extra bij zetten, kun je wat meer info geven (moet je cursor in het chatvenster staan oid :?)

[edit]
ik heb ff www.cheatingplanet.com bekeken en daar staat dit trucje voor skirmish, het is dus de bedoeling dat je met 2 pc's in een netwerk tegen meerdere AI's kan (DUS NIET SKIRMISH)

• CU2morO
SCHOPJE

• CU2morO
DroogKloot schreef op woensdag 13 februari 2002 @ 18:26:
[...]

Ik ben dus toch niet de enige die dit spel nog speelt :) Om ff je vragen te beantwoorden:

1a). Druk in de battleroom op shift + 8 en daarna een Romeins cijfer (b.v. de letter "x") om meer dan twee A.I.'s mogelijk te maken (twee humans tegen 10 compu's, kun je lachen). Werkt geloof ik pas vanaf versie 3.1.

1b). Das het mooie van T.A.: alles valt te customizen. Zo ook de A.I.; er zijn custom "profiles" te downloaden die 'm *ahum* ietwat opschroeven :P Wil je deze in multiplayer gebruiken dan hebben alle spelers hetzelfde pack nodig.

2). De inhoud van TotalA.ini hier even gepeest:
code:
1
2
3
4
5
[Preferences]

UnitLimit = 500
NoDirectSound = 0
UseWindowsSound = 0

Weer geldt dat als je dit in multiplayer wilt gebruiken, alle spelers erover moeten beschikken.
hmm, ik zit 2 jaar later weer met hetzelfde probleem en kom in de search mijn eigen vergeten topic tegen :D
Jouw oplossing 'shift+8' is inderdaad iets wat ik zoek, maar het werkt niet :) Ik zet een nieuwe multiplayer server op, kies tcp/ip en kom in de battleroom waar je alle gamesettings kan instellen. Ik kan 1 AI toevoegen.
Ik druk op Shift + 8 en er verschijnt logischerwijs een '*' in het chat venster. Als ik hierna nog een X of een V tiep (romeins cijfer) haalt dit helemaal niets uit en komt het gewoon als text in het chat venster te staan.
Uiteraard gebruik ik versie 3.1 (is verplicht bij CC en TAUIP)

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Hmm, ik kom hier drie jaar later tot de pijnlijke ontdekking dat m'n advies van toen ronduit waardeloos was. :D Je had gelijk, die shift-8 truuk werkt inderdaad alleen in skirmish mode. Meer dan 1 AI per persoon in multiplayer is (voor zover ik weet) niet mogelijk, maar je kunt natuurlijk wel de AI zelf vervangen waardoor je aan twee compu's alsnog je handen meer dan vol hebt. :)

[ Voor 43% gewijzigd door DroogKloot op 16-01-2005 17:31 ]

Pagina: 1