Toon posts:

[Matrox G400 Dual] Probs met dualhead onder Win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb enige maanden WindowsXP gedraait met een Matrox G400 Dualhead kaart d'r in. "Ja, so what" zul je denken maar hier komt me probleem :)

Ik was xp zo beu dat ik windows2000 d'r weer op heb gezet n` dit draait ook wel prefect. Het enige probleem is onder WindowsXP kon ik voor allebij m'n monitoren appart de resolutie instellen en onder windows2000 lukt mij dit niet. (nu wordt het beeld gewoon doorgetrokken naar de volgende monitor, alleen een 19" en een 15" gaat dat niet zo lekker op)
Hoe kan ik dit toch voor elkaar krijgen?

(Driver versie 5.72.21.0)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Bij het installeren v.d. driver moet je, meen ik me te herinneren (want die driver staat al heel lang op m'n server), die onafhankelijke reso functie speciaal aanvinken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben die optie niet tegen gekomen bij de installatie hoor
Is er misschien nog een andere oplossing?

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Kies éérst voor Multi-diplay en dan voor afzonderlijke resolutie.
Alles vind je onder eigenshappen voor beeldscherm.
Bij mij werkt het, dus bij jou zou het ook moeten :)

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 17:02
Setup.exe starten en kiezen voor extra dualhead support. Niet windows de videokaart automatisch via de inf-file laten installeren.

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:09
tja ! ik heb ook gewoon de setup gedraaid..

als het echt niet wil, moet je even de nieuwe drivers van de matrox-site downen..
Als dit ook niet wil, kan je d.m.v. het proggie : "ultramon" (use ffe the search)
de resoluties onderling wel veranderen !!!

(edit)
superjoost heeft een matrox millennium g550 dualhead met een 19" en een 14"... en hij heeft nog nooit zo'n geweldige videokaart gehad. :)
(/edit)

Verwijderd

Wat je ook kan doen is de computer opnieuw opstarten met 1 beeldscherm aangesloten.

Hierna activeert men DualHead Multi-Display en wordt de vraag wel gesteld als het goed is of je separate of same resolutions wil op de monitoren. Na nog een keer herstarten kan men nu gewoon de 2e beeldscherm erin pluggen!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties.

Het is me nu toch gelukt om m'n 2e monitor aan de praat te krijgen n` dit werkt fijn :)

Wat ik gedaan heb is zoals jullie al zeiden:
- Alle Matrox drivers d'r af gooien ( via add/remove software)
- Nieuwe drivers installeren die 'k van http://www.matrox.com/mga/support/drivers/latest/home.cfm heb afgehaald
- Bij de installatie van Powerdesk die optie aangezet die in 't begin kwam en 't werkt nu, thanks a lot!
Pagina: 1