• kropsla
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10-2023
Hey,

Ik heb een Motorola SM56 wel aan de praat gekregen in XP, maar als ik verbinding maak met (in dit geval) Planet Internet, hoor ik èèn klein tikje van het modem.
En dan geeft Windows de fout dat er iets mis is met de Hardware.
Als ik dan "Hyperterminal" start en verbinding maak, doet ie het perfect, en hoor ik hem ook inbellen.
Wie kan mij hiermee helpen ?
BvD

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb je wel de goede XP drivers voor dit modem geinstalleerd?

• kropsla
Ik kon helaas geen XP drivers vinden, wel Win2000....

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Heb ook zo'n modem, en heb hem uiteindelijk wel behoorlijk aan de praat gekregen in XP met de windows-2000 drivers. Werkt perfect, geen enkel probleem. Je moet alleen wel de drivers gebruiken die op de CD-rom stonden, niet die van internet, die gaven hier namelijk problemen.

• kropsla
Wouterve? kun je me die drivers sturen of ff voor me op ftp zetten, want ik heb heb die nooit gehad...

• kropsla
Wie kan voor mij de CD drivers ff mailen of iets anders waardoor ik deze krijg, want ik heb zo nooit gehad.
BvD

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op donderdag 14 februari 2002 23:41 schreef Swat het volgende:
Aste :)
die van Internet zijn juist niet goed.....

Verwijderd

Ok, sorry dan zou ik het ook niet zo weten.

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:25

Tacoos

i am i

Hmmm,

Waarschijnlijk doet bijvoorbeeld hyperterminal het wel?

Bij een vriend van me lukte het me alleen door eerst W2k te installen met de drivers van inet, en vervolgens te upgraden naar Xp. Nie erg, tot er iets misgaat, ken 'ie weer opnieuw beginnen...

Overigens heb ik 'em eerst aangeraden eens naar de winkel te gaan en een andere modem te eisen. Ook zij hadden 'em nog niet onder Xp werkend gekregen. Hun oplossing: installeer maar w98. Nee da's lekker, koop je een nieuwe pc een week nadat winXP uitkomt en zij adviseren w98 |:(
Een ander merk modem was ook niet zonder meer mogelijk :r

Twee weken later stond ik toevallig in de winkel, toen er weer een klant kwam klagen dat 'ie inet niet aan de gang kreeg onder XP. Hij kreeg wel een ander modem, want 'deze modem wordt niet ondersteund in XP, en het is ons niet gelukt om 'em aan de gang te krijgen'

Je had de kop van die verkoper moeten zien, toen ik zei: ik wel :P

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Verwijderd

Hehe.. Ik denk iets van zo: :o

;)

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Iceman, ik heb ze geupload... Je kunt ze vinden op www.vanerve.nl/drivers-motorola.zip . Het is ongeveer 2MB (duurt overigens lang om te uppen met een modem :) ). Deze doen het bij mij dus perfect. Je moet tijdens het installeren de waarschuwing: "Deze drivers zijn niet geschikt voor gebruik met Windows XP" oid alleen even negeren. Dan installeert hij namelijk wel gewoon en doet het modem het gewoon goed.
Veel succes in ieder geval :)

Verwijderd

*kick*

ben nu al heel de dag bezig voor mijn pa om zijn sm56 aan het werk te krijgen, maar die link is dood. Wie kan ze vor mij uploaden of sturen naar amridder@chello.nl?
Pagina: 1