Toon posts:

laptop kopen via WesternUnion

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan goedkoop aan een laptop komen maar dan moet ik het geld via Western Union sturen en hij stuurd dan de laptop uit engeland.
Nu is mijn vraag is dat waterdicht?, bedoel heb ik een zekerheid zoals bij rembours dat ik ook daadwerkelijk iets krijg???

Hier een stukje uit een e-mail:

i am an honoral man
this is my job , i am an reseller.
luck :
if you want you send me the money via WesternUnion and after you send me the money you will scan me the proff that you send the money but you cover the MTCN number( money transfer control number).in this way i don`t can to take the money.

Graag reactie van mensen die hierover iets meer weten :s

Verwijderd

Ik kan niet echt zeggen dat die gozer z'n Engels lekker loopt. Ik trek hier dus in twijfel of die gozer wel echt een Engelsman is. Dus of zijn Engels is echt bagger, of hij zit de zaak in de zeik te nemen. Misschien dat Western Union Money Transfer wel te vertrouwen is, maar ik zou eerder die vent niet vertrouwen...

Succes en vertel ons je ervaringen met zowel Western Union als met je handelaar.

Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
ja daar keek ik ook al naar ja naar zn goede engels:)
maargoed weet iemand hoe het dr bij die Union zooi dr aan toe gaat ?
Is dat te vertrouwen ???

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:06
Dit lijkt me niet echt betrouwbaar. Een slecht engels sprekende man naar wie je het geld vooraf moet overmaken. Ik las laatst een post over een jongen die goedkoop een processor kon kopen hier in Nederland. Bleek ook niet kloppen.
Mijn advies: niet aan beginnen.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:47

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Enneh... hoe zit het dan met garantie? Moet je zeker de laptop naar GB sturen? Ik zou het persoonlijk niet doen, want volgens mij ken je die gast niet eens! Het is iets anders als je (bijv. via tweakers) bij iemand een stukje hardware af gaat halen, maar dan nog kun je belazerd worden (is mij helaas 1x overkomen :'( ).
Western Union transfer kun je vergelijken met aangetekende post: je hebt een garantie dat het bezorgd wordt. Alleen kun je het niet terugvoorderen als je spijt hebt.
Het bezorgt enkel - terughalen KAN niet. Het feit dat de persoon deze organisatie noemt, wil niet zeggen dat western garant voor dit persoontje staat.
Mijn advies is dus: Gooi dat mailtje eens flink door de shredder heen, en vergeet dat je hem ooit hebt ontvangen!

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Het gebrekkige engels en de prijs ruiken niet naar 'veel goede soeps'

Maar als hij een reseller is dan heeft hij toch wel een web-site? en KvK achtig nummer. Waarom levert hij niet onder rembours?
Ik zou nog maar wat meer info vragen (in zijn eigen taal misschien?)
(kan je niet met creditcard betalen, bedrijven die dat aanbieden worden gescanned en gebanned door de creditcard maatschappij!)

Verwijderd

Topicstarter
Zijn dr andere wel veilige manieren? via engeland kunnen ze toch ook gewoon rembours versturen???
of dergelijke andere diensten die je eventueel wel terug kan vorderen?

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:47

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

VERGEET het maar Player. Aangezien deze gast gebrekkig engels gebruikt, EN de manier van geldtransport al aangegeven hebt, GA er maar vanuit dat het oplichterij is. Ik geef je absoluut GEEN kans dat dit persoontje via rembours wil sturen. En wat als het kapot gaat? Wie zegt wel dat je het juiste krijgt? NIEMAND!
Als je zo nodig een laptop wilt hebben, struin dan op tweakers ofzo rond. Vandaag stond een Toshiba sat 4300 op de site, een p3 600 MHz. Niet slecht voor een laptop - ik heb er een tijdje mee gewerkt.
Maar gfoed, het is je eigen geld; als je het zo graag wilt moet je je er niet door laten weerhouden!

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
ik wil het wel graag ja maarjah lijkt inderdaad beetje te mooi om waar te zijn zal nu eens een mailtje sturen om te vragen of hij het onder rembours wil doen heb ik tenminste al wat meer zekerheid:)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:27
Onder rembours, dan nog gevaarlijk. Krijg je een pakketje en je betaalt de postbode, je maakt je pakketje los (officeel moet dit zo, misschien heb je een aardige postbode waar je voor de tijd in het pakket mag kijken) en dan zit je met een laptop die nog geen stuiver waard is (zo 1 die je op de HCC mag grabbellen voor 2,50 ;)).
Dit soort dingen lijkt leuk, maar voor niks gaat de zon op zeg ik maar.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Om welke laptop gaat het precies? Deze persoon komt me namelijk heel erg bekend voor met z'n Western Union en MTSC nummers enzo. En z'n gebrekkig Engels ook...

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

op ebay adverteerde ook al de hele tijd een engels persoon met 1,26 GHz Dell laptops met echt alles erop en eraan die op zo'n 1800-2200 GULDEN stonden en dan moest je ook met zo'n vage metode van tevoren betalen. 3 advertenties eronder: LET OP! koop niet van BLABLA....dit is een oplichter. was dus iemand die het geprobeerd heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ok jongens bedankt dit zaakje stinkt behoorlijk :P

Ik heb al een ander leuk aanbiedinkje denk ik compaq armada e500 pIII 600mhz 128mb modempie ethernet 10/100 tv out 12 gig hdtje etc... voor 650€ lijkt me redelijk en kan gewoon langskomen en werkend zien!!!

Denk dat dit wel mooi aanbiedinkje is toch ?

• Speedy
  • Laatst online: 12:27
Denk het wel, maar let op de accu (laat em paar uur draaien op de accu, vaak doen ze laptops weg omdat de accu stuk is)

Flickr | Lego collectie

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Western Union meldt over het algemeen ZELF ook al aan de ontvanger dat er geld staat te wachten.
Bovendien kan hij altijd met identificatie naar een WU-afhaalpunt gaan en vragen of er een overboeking voor hem is, het transactie-nummer is handig maar niet nodig !!!!
Ik heb al een paar eBay-transacties met WUMT betaald, op zich is het handig, maar de enige garantie daarbij is dat het geld echt komt bij de persoon voor wie het bestemd is; het is een electronisch equivalent van een internationale postwissel (International Money Order).

Dit lijkt me niet direct zuiver als hij zijn eigen uitleg van WUMT hanteert.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1