Toon posts:

sendmail installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik porbeer de laatste sendmail te installen.
Er staat een file build.sh in.
In de docs staat alleen dat je deze moet runnen.
Ik heb op de senmdail page gekeken en daar staat alleen maar over build.sh.
Ik run die file ,maar hij installeerd niet.
Heel sendmail werkt dus niet.
Moet ik niet make en make install ergens doen?
Hoe moet ik sendmail installen?

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Welke distro gebruik je? Als je nl. RH gebruikt en sendmail installeert via de rpm dacht ik dat bij het booten automatisch ook sendmail start.

Overigens raad ik je aan je eens te verdiepen in andere mailservers. Sendmail staat niet echt heel goed bekend.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai slack 8.
ik hoor wel vaker dat sendmail niet als goed bekend staat maar wrm draait dan de helft van de wereld ermee?
(nvt) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik dus eigenlijk wil weten hoe je sendmail installeerd........

• 2P
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 01:34

2P

:wq

sendmail installeren van source is een rotwerk.
ik heb het ook eens gedaan en ik doe dat nooit meer ;)
hoe en wat ik precies heb uitgevoerd weet ik niet meer precies.

als ik jou was zou ik op ftp://ftp.linuxmafia.org/pub/Slackware-8/ even de nieuwste sendmail downloaden en die installeren met installpkg.
net zo makkelijk :)

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Op woensdag 13 februari 2002 17:19 schreef DealahZ het volgende:

[...]

ik hoor wel vaker dat sendmail niet als goed bekend staat maar wrm draait dan de helft van de wereld ermee?

(nvt) ;)
Nou uh... omdat bijna iedereen het gebruikt ;)

Nee even serieus: Sendmail is gewoon extreem flexibel (bit so is a hump of clay ;) ) en is daarbij ook nog toegesneden op het verwerken van mail in high volumes (evt. met multiple queues en zo). Aan de andere kant: 95% van de gebruikers heeft maar 5% van de functionaliteit die Sendmail biedt nodig, en daarom zijn er toch veel mensen die voor alternatieven (bv. Postfix) kiezen die makkelijker configureerbaar zijn, niet onderdoen voor Sendmail qua snelheid en een betere trackrecord hebben vwb security.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
Ik gebruik sendmail omdat het me bekend in de oren klonk (bij F2S had je ook Sendmail, die kon je gebruiken om te mailen vanuit PHP scripts, dat wil ik ook op mn server :) )

Wat betreft dat Sendmail flexibeler zou zijn? Nou nee, het is een heel karwei om Sendmail naar wens in te stellen. Zo heb ik nu (nog) gedeeltelijk Open Relay, wat komende week vervangen gaat worden door POP/IMAP before SMTP (lekker handig dat Outlook (Express) wat veel gebruikt wordt door gebruikers van mn server dat dus weer niet ondersteunt |:( )
Heb nu POP/IMAP before SMTP werkend, nu nog ff de relay helemaal dichtmaken (relay_local_from is het nu :( )

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Het is juist een heel werk om Sendmail in te stellen (nouja hoewel.. met m4 valt het erg mee) omdat je zoveel kunt instellen. Met andere woorden: het is erg flexibel.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Overigens raad ik je aan je eens te verdiepen in andere mailservers. Sendmail staat niet echt heel goed bekend.
Eerst kijken naar de laatste 8.12.x release, dan oordelen vormen. Bovenstaande opmerking is gebaseerd op exploits van een paar jaar geleden.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Wat betreft dat Sendmail flexibeler zou zijn? Nou nee, het is een heel karwei om Sendmail naar wens in te stellen. Zo heb ik nu (nog) gedeeltelijk Open Relay, wat komende week vervangen gaat worden door POP/IMAP before SMTP (lekker handig dat Outlook (Express) wat veel gebruikt wordt door gebruikers van mn server dat dus weer niet ondersteunt |:( )
Sja, als je nu een SMPT AUTH aanzet ben je van al dat gezeik aan. En perfecte ondersteuning door outlook ed.

http://www.sendmail.org/~ca/
Pagina: 1