Je mag dus niet meerdere PC's achter de kabel hebben met Chello. Kan ik dit doen:Kabelmodem->hub->2 PC's. Ik doe de PC's om de beurt aan zodat alleen 1 PC tegelijk aan is en in verbinding staat met internet. Ik wil geen router maken omdat mijn ouders niet willen dat iets 24/7 aanstaat. Kan Dit?

Een router hoeft niet een extra 24/7 machine te zijn hoor. Wat je kunt doen is gewoon een van die beide machines uitrusten met een extra ethernetkaart en deze als NAT bak op te zetten. modem komt rechtstreeks aan die netwerkkaart te hangen, terwijl die computer alle andere apparaten op de HUB internettoegang verschaft mbv NAT.

Je gaat volgens mij problemen krijgen met je mac adres.Op woensdag 13 februari 2002 17:00 schreef Aico het volgende:
Je mag dus niet meerdere PC's achter de kabel hebben met Chello. Kan ik dit doen:Kabelmodem->hub->2 PC's. Ik doe de PC's om de beurt aan zodat alleen 1 PC tegelijk aan is en in verbinding staat met internet. Ik wil geen router maken omdat mijn ouders niet willen dat iets 24/7 aanstaat. Kan Dit?
Als je ze echt NOOIT tegelijk gaat aanzetten en je kan zelf een mac adres instellen op je NIC dan kan je eventueel gewoon op hetzelfde mac adres zetten.
Maar dan is het zeker niet gezond om ze alle 2 tegelijk op die hub te laten werken
Verwijderd
            Om de beurt net verschillende computers gebruik maken van een Chello aansluiting zal helaas niet werken omdat het MAC-adres van je netwerkkaart bij Chello geregistreerd is. Vroegen kon je het verkregen IP-adres vrijgeven met ipconfig en vervolgens een andere pc(met andere netwerkkaart dus) aansluiten maar de laatste keren is dat bij mij in ieder geval niet gelukt.
Ik heb nu idd een routertje staan die 's ochtends aan gaat en 's avonds weer uit, werkt perfect moet ik zeggen.
            Ik heb nu idd een routertje staan die 's ochtends aan gaat en 's avonds weer uit, werkt perfect moet ik zeggen.
            Ik heb hier al mn 6e netwerkkaart aan dat modem hangen:
3com 3c900B
Realtek RTL8029AS
Realtek RTL8139
3com 3c509B
AMD PCNet II PCI
Intel EtherExpress 10 Pro
allemaal zonder ook maar 1x een nieuw MAC adres te registreren of het IP te releasen. Wel makkelijk dat Com21 netwerk, waar je herkend wordt aan het MAC adres van je kabelmodem

3com 3c900B
Realtek RTL8029AS
Realtek RTL8139
3com 3c509B
AMD PCNet II PCI
Intel EtherExpress 10 Pro
allemaal zonder ook maar 1x een nieuw MAC adres te registreren of het IP te releasen. Wel makkelijk dat Com21 netwerk, waar je herkend wordt aan het MAC adres van je kabelmodem
            koop een router en der zit ook al een switch in
dus je kunt die router via je web browser intellen
weet alleen niet hoe duurze zijn
120-200 euroOp woensdag 13 februari 2002 17:13 schreef B-BRAIN het volgende:
koop een router en der zit ook al een switch in
            freesco draaien op een oude verstofte 386 
heb ik ook , alle bewegende delen eruit (floppy drive NIET natuurlijk) dus ook de fan van de voeding (toch niet nodig) en voila!
duw dat ding ergens waar niemand hem ziet
ik heb een 386 met 8MB en HD, en een voeding van 70Watt, dus kwa stroomverbruik...
            heb ik ook , alle bewegende delen eruit (floppy drive NIET natuurlijk) dus ook de fan van de voeding (toch niet nodig) en voila!
duw dat ding ergens waar niemand hem ziet
ik heb een 386 met 8MB en HD, en een voeding van 70Watt, dus kwa stroomverbruik...
            Wat kan jou dat schelen dat je officieel maar 1 pc mag gebruiken met chello, f@ck die lui, hoppa gewoon eentje met internet sharing en de rest, gebruikt via het netwerk ook gewoon alles :):):) Nooit problemen mee gehad 

Verwijderd
            Tja, een MAC adres kún je niet veranderen.. die zit in de hardware zelf..
            Op woensdag 13 februari 2002 17:03 schreef Predator het volgende:
[..]
Je gaat volgens mij problemen krijgen met je mac adres.
Als je ze echt NOOIT tegelijk gaat aanzetten en je kan zelf een mac adres instellen op je NIC dan kan je eventueel gewoon op hetzelfde mac adres zetten.
Maar dan is het zeker niet gezond om ze alle 2 tegelijk op die hub te laten werken
Kan je wel hoor. Enfin veranderen is een slecht woord. Faken is een beter woordOp woensdag 13 februari 2002 18:46 schreef netwerkbeheerder het volgende:
Tja, een MAC adres kún je niet veranderen.. die zit in de hardware zelf..
[..]
Die kaart blijft zijn mac adres hebben maar je kan hem en ander mac adres laten gebruiken. In de ethernet header staat dan het mac adres wat je opgegeven hebt. Niet het mac adres van de kaart.
Veel nic's bieden die functionaliteit. Dit om problemen met mac adressen te vermijden.
Bv fixed adressen via dhcp servers. Daar staat het mac adres bij. Als je de nic van de desbetrefende pc vervangt moet je dan ook de entry in de dhcp server gaan vervangen. Door gewoon het de nieuwe netwerkkaart het oude mac adres te laten gebruiken voorkom je dat je dit moet veranderen in de dhcp server. Dan mag je wel de andere kaart niet meer gaan gebruiken met dan mac adres in jouw netwerk.
Chello blijkt ook soms met vaste dhcp entry's te werken en dan krijg je problemen als je een andere nic gebruikt omdat het mac adres niet meer klopt. Daarom mac adres faken
Het staat zelfs in de Netwerk FAQ. Misschien eens lezen ?
PS:
Door netwerkbeheerder - woensdag 13 februari 2002 18:46
Door netwerkbeheerder - woensdag 13 februari 2002 18:47
Wij hebben hier ook een edit knop
Dit is hem ->
            Ik heb sinds kort een motorola modempje van chello
maar wel aangesloten via de usb
want ik heb er dus ook geen zin, als ik een keer een andere pc eraan hang, dat me modem meteen vastkaait.
en dan heb je dat probeem gewoon niet, omdat de pc, het modem als een nic ziet.
Oh ja, als je je kabel er niet aan hangt, geeft je motorola mooi ip adressen uit in de range 192.168.100.xx
max 32 zover ik uit de handleiding kon halen.
nu nog dat modem zover zien te krijgen, dattie ze ook uitgeeft als ik wel signaal erop heb staan
scheelt me weer een router

maar wel aangesloten via de usb
want ik heb er dus ook geen zin, als ik een keer een andere pc eraan hang, dat me modem meteen vastkaait.
en dan heb je dat probeem gewoon niet, omdat de pc, het modem als een nic ziet.
Oh ja, als je je kabel er niet aan hangt, geeft je motorola mooi ip adressen uit in de range 192.168.100.xx
max 32 zover ik uit de handleiding kon halen.
nu nog dat modem zover zien te krijgen, dattie ze ook uitgeeft als ik wel signaal erop heb staan
scheelt me weer een router
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Pagina: 1