2 MySQL DB's elkaar steeds bij laten werken

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:31

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu een domein dat draait op 2 servers gaat de ene uit dan gaat de andere het werk van hem overnemen.

Nu is het niet zo moeilijk om de php e.d. over te zetten dat gaat nl via een cron job hij tart de gehele webdir en de andere server untart die weer.

Maar kan dit ook bij MySQL of zit er een special functie in MySQL zodat ze elkaar bij werken?

Ik hoef geen script e.d. want dat maakt dit een scriptrequest!!!!!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ja dit is mogelijk, heb je hier al gekeken ?
[edit]
iets verduidelijkt

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Je kan toch ook gewoon de hele /data map kopieren :? Dat doe ik als ik een db moet verplaatsen van de ene naar de andere computer :)

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 17:27 schreef MisterData het volgende:
Je kan toch ook gewoon de hele /data map kopieren :? Dat doe ik als ik een db moet verplaatsen van de ene naar de andere computer :)
dan moet je steeds je database herstarten .. en aangezien ze 'elkaar' moeten bijwerken isset niet een 1way proces en kan je dus updates missen als je herstart

een master-master replication setup zou z'n werk kunnen doen hier :)

Verwijderd

Of gewoon via phpMyAdmin een backupje maken van zowel de tabellen als de inhoud?

• styno
  • Laatst online: 15:18

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Ik weet niet of het al kan, maar ze zijn bij mysql bezig met replication. Daarmee kun je twee databases door de servers zelf synchroniseren.

edit:

Oeps, stond er ergens... :7

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 17:30 schreef Styno het volgende:
Ik weet niet of het al kan, maar ze zijn bij mysql bezig met replication. Daarmee kun je twee databases door de servers zelf synchroniseren.

edit:

Ik heb het al zien staan daarboven in die link maar dat moet ik dan maar ff goed doorlezen!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 17:30 schreef DiEana het volgende:
Of gewoon via phpMyAdmin een backupje maken van zowel de tabellen als de inhoud?
Gaat niet het moet Auto-magisch gaan de servers moeten elkaar ongeveer iedere 2 uur updaten.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op woensdag 13 februari 2002 17:30 schreef Styno het volgende:

edit:

Hoe kan je nou replication opzetten zonder transaction log, dat gaat je zonder third party shit van je leven niet lukken.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Op woensdag 13 februari 2002 18:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe kan je nou replication opzetten zonder transaction log, dat gaat je zonder third party shit van je leven niet lukken.
Waarom denken ze bij MySQL daar dan anders over :? :? :?
zie Replication Implementation Overview

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MySQL ondersteunt al master-slave replication, maar dat gaat één kan uit. Je kunt wel eventueel replication in een cirkeltje doen, maar dat zal niet werken met auto_increments.
Toch draait 't goed als je het eenmaal aan de gang hebt. Als je gebruik maakt van transactions in InnoDB wordt 't lastiger. Alle queries worden overgenomen door de replication log. Een rollback wordt niet teruggedraaid op de slave.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Ze moeten elkaar dus helemaal bijwerken hé!

2way dus!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Hier staat een heel verhaal (ook door Femme geschreven) :)

• styno
  • Laatst online: 15:18

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Je kunt natuurlijk ook een Oracle Server edition installeren. Replication aanzetten, DB linkje opzetten, snapshots (en logs) aanmaken, refresh groups definieren en tattaa je hebt voor x duizend euro een paar replication servers draaien. Zonder extra hulpmiddelen. :Z

Na, toch maar MySQL proberen ;)

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Pagina: 1