hoe dma mode 5 instellen in win2k

Pagina: 1
Acties:

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb gesearched en gevonden dat je dat vie een vinkje in je apparaatbestuur kan doen, nadat ik dat had gedaan geef win2k mijn hD "multi word dma mode 2"
terwijl die udma modus 5 moet zijn want dat is een stuk sneller zijn daar aparte programmas te krijgen?

sorry voor dubbelpost maar k denk dat door verkeerde topic titel niemand hem las.

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:28

Predator

Suffers from split brain

Gebruik je wel een 80-aderige kabel ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

In win2k zit een foutje zodat je UDMA niet hoger kan dan 66 Mb/s dus ook al heb je een goede kabel.
Dit is alleen als je er geen servicepack overheen gegooid hebt. Op de site van microsoft even flink zoeken en dan kun je een patch downloaden. Na deze patch geeft win2k wel aan dat je in PIO mode zit maar dat is stiekum niet. Staat er allemaal goed uitgelegd. Had ergens een link maar die is dus sinds een opschoonactie verdwenen

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

• Sir Vega
ik heb 80 aderige kabel :) ik zal service pack 2 erover heen gooien misschien dat het helpt :)

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:01
Heb je 2 apparaten aan hangen , waarvan een udma 2 is en niet 5 :? Dan krijg je 2 :(. Daarnaast zou je ook nog in de bios udma 2 hebben staan inplaats van udma5 :?

• Sir Vega
volgens mij klopt dat niet helemaal, ik heb op andere pc 1 HD mode 4 en een HD mode 2 tegelijk aanstaan staat in me aparaatbeheer

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Misschien dat ie dat wel weergeeft maar dat de snelheid toch beperkt wordt?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Sir Vega
kan inderdaad, ik zal dit weekend een bench runne

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zoek onderstaande key ff op in je registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE System CurrentControlSet ControlClass{4D36E96A-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}0000

Maak een nieuwe REG_DWORD value aan genaamd EnableUDMA66 met als waarde 1.

Reboot... en Ultra DMA 66 is nu enabled ;)

• warp
  • Niet online
Bovenstaande oplossing werkt ook met WinXP ;)

• Sir Vega
das een goed idee ik zal het ff checken

• Sir Vega
Op woensdag 13 februari 2002 20:20 schreef warp het volgende:
Zoek onderstaande key ff op in je registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE System CurrentControlSet ControlClass{4D36E96A-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}0000

Maak een nieuwe REG_DWORD value aan genaamd EnableUDMA66 met als waarde 1.

Reboot... en Ultra DMA 66 is nu enabled ;)
moet die waarde 1 deciamaal of heximaal zijn??

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 17:48

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

zoals je zelf al zei, gewoon servicepack 2 erover heen en dan heb je udma 5

De kick van Electric!

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 21:47 schreef masternewman het volgende:

[..]

wat hij standaard is, decimaal geloof ik he?

• Sir Vega
hij staat standaard op hexadecimaal ofzo... enne het heeft niet gewerkt, hij staat nog steeds op multiword dma (16,6mb/s) en niet op dma mode 5 (100mb/s), hij ondersteunt dit wel...

Heeft iemand nog enig idee hoe ik dat kan veranderen?

hij word ook niet belemmerd door ene cdrom ofzo want die hangt niet aan de primaire ding

Verwijderd

Je kan idd een patch downloaden op de micorsoft website het enigste probleem dan is, dat hij er alleen maar is in het engels, en idd EnableUDMA66 In je register aanmaken werkt wel, ik heb zelf een seagate baracuda IV 7200rpm UDMA100
En geloof mij hij werkt echt wel met die register setting.

suckses,

• warp
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 21:47 schreef masternewman het volgende:
Hex.

Sorry voor de late reply, ik was gisteravond na 20:30 niet meer thuis :)

Edit: Heb hem gelijk ff als reg file neergezet:
http://www.xs4all.nl/~warp/udma66.reg

• Sir Vega
ik hoef toch alleen die reg in te voeren? staat dus al in hexadecimaal? hij doet het nu wel in dma mode 4 (volgens mij udma66) en ik wil hem graag in dma mode 5 (udma100 volges mij) doet die reg filetje ook meteen udma 100? in ieder geval zeer bedankt voor de replys en de moeite!

Verwijderd

Die optie die eerder word genoemd misschien met udma100 ipv udma66 in je reg?
Btw gast ga je nooit meer naar school? :)

• Johnny5
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08-2025
hierboven:"Die optie die eerder word genoemd misschien met udma100 ipv udma66 in je reg?"

Wil ik graag ook weten. mijn exacte problemen staan op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/299665/1?limit=25, maar ik denk dat dit misschien mijn oplossing is.

• Sir Vega
Op donderdag 14 februari 2002 14:34 schreef cosmosis het volgende:
Die optie die eerder word genoemd misschien met udma100 ipv udma66 in je reg?
Btw gast ga je nooit meer naar school? :)
gast zit jij soms vanaf je werk te tweaken??? in de baas zijn tijd?

vind het trouwes achterlijk dat de HD neit op ze snelst wordt gebruikt standaard dan

Pagina: 1