[OC} Welk OS hebben jullie beste ervaring mee?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mijn vraag was dus, als je PC al door de post komt (:P), met welk OS hebben jullie vervolgens de beste ervaringen.

M.A.W: Welk OS is het stabielst met hoge OC's?

Ik vraag dit o.a. omdat ik met win2k makkelijk op 914mhz kon draaien, en ik in winXP op 798mhz al een zee van bluescreens krijg.

Plaats hier graag jullie ervaringen.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
Win2000

en Win98 SE

Verwijderd

Linux komt bij mij iets verder dan Windows98

Verwijderd

2K

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 17:41 schreef Niwreh het volgende:
Linux komt bij mij iets verder dan Windows98
Hoezo ietsje verder? :? qua mhzen?

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:46
windows 2000

XP gaat eerder op zijn bek

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

2K voor apps en stabiliteit, 98 (binnenkort XP) voor games

"People should know when they're conquered..."

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Ik gebruik overal W2K (SP2) voor; zo stabiel als wat en ook nog eens heerlijk snel :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

win2k sp2 heerlijk stabiel :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ehmz.. als je pc onder EEN OS crasht, omdat hij te hoog ge-oc't is, betekent dat dus dat bv de CPU een rekenfout heeft gemaakt... Dan maakt het geen fuck uit welk OS het wel op die snelheid stabiel doet, je cpu maakt dan gewoon af en toe fouten en je pc i dan gewoon per defintie NIET stabiel...

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:22
2K gaat het verst, 98 zuigt zelfs als je het niet overklokt. gebruik nu XP omdattik veel games speel

Verwijderd

maar voor dat dit weer een kompleet opsom topic wordt, wou je dit nog ergens voor weten?

2K is op het moment de beste windows release, (draai zelf XP maar dat is een ander verhaal ;) )

Verwijderd

Windows 2000

Iedereen denkt trouwens dat 98, ME en XP sneller zijn in games maar ik kan me herinneren dat ik laatst een Power Unlimited las waar ze dit getest hadden en Windows 2000 als snelste OS voor games uit de bus kwam!

Windows 2000 rulezzz :)

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
verschillend bij elke hardware natuurlijk
wat ik heb ervaren is dat win98SE minst 'last' heeft van o/c'ing

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:56

neh

gelukkig heeft verder niemand een hoge pet op van de technische know-how van de mensen bij PU

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

• tofus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

Ik heb de beste ervaring met OpenBSD; maar dat heeft
niks met overclocken te maken ;p

Het werd hierboven al genoemd, maar ik doe het nog maar een keer: In principe zou het OS niets uit moeten maken voor
de mate waarin je kunt overklokken. Of je CPU draait stabiel, of niet...zo simpel is het.

Het is echter weldegelijk zo dat een niet stabiel geklokte CPU bij het ene OS meteen op z'n bek gaat, terwijl het bij een ander OS nog even door kan draaien voordat het in mekaar stort. Dan kun je zeggen dat het laatste OS 'stabieler' is, maar dat slaat nergens op. Eigenlijk is het eerste OS zelfs nog 'stabieler', want dat laat je meteen merken dat je CPU niet in orde is (en dat is gewoon een onontkoombaar feit). Beter een OS dat meteen plat gaat, dan een OS dat je laat denken dat alles in orde is voor de eerste minuten en vervolgens op een onbewaakt moment ALSNOG op z'n gat gaat ;p

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 17:53
Win2K en Win 98 SE TOEVALLIG HUH!?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:33

@r!k

It is I, Leclerq

Windows XP,

ik was eerste helemaal niet van plan om dit erop te gooien maar na goeie ervaringen van collega's toch maar geprobeerd en ik werk nu alleen nog maar met XP.

Linux zal voor een hobby bak blijven.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• lama
  • Laatst online: 31-07 13:13
win2k advanced server, die voorkomt errors, en als ze komen dan lost ie ze bijna altijd on-air op, je hoeft eigen nagenoeg noit opnieuw op te starten hiermee, ik vind dat win2k advanced server 75% in de buurt van linux stabiliteit komt, m$ is al een beetje op de goede weg, als ze klaar zijn met hun maand kofielurken en denken over het dromen over nachtmerries waarin gedachten voorkomen dat ze wel eens zouden moeten gaan debuggen deze maand , denk ik dat ze enkel progressie boeken, ovber 5-10 jaar hebben ze linux bijgeeend denk ik, en dan is linux waarschijnlijk redelijk in opkomst gekomen(zeg 30-35 % v/d markt) en dan gaat die open source denk ik toch wel meetellen...

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 18:06 schreef plork het volgende:
gelukkig heeft verder niemand een hoge pet op van de technische know-how van de mensen bij PU
Quake bijv loopt echt wel het hardst onder w2k sp2, sneller dan win98se.

Ik heb nu XP pro nl maar die ellende gaat er binnenkort af (als het zichzelf niet daarvoor al onwerkbaar heeft gemaakt) en win2k sp2 er weer op.

Verwijderd

Windows 2000 Pro

• Barreljan
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Ik ben zelf erg tevreden met Win98 (had een hele goede versie, niet SE)

en nu heb ik Windows 2000 Prof. + SP2 en dat draait als een tierelier! niets loopt vast alles werkt Superb en is nog snel ook, zeker met opstarten

Windows XP beviel me net niet, ook vanwege knap driver support.

qua oc. is win2000 en toppert, 98 had een paar minpuntjes

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:56

frapex

got r00t

linux dan windows 2000 professional..

XP vind ik teletubbie
win9x = brak

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Verwijderd

Win 2k...
Misschien XP in de toekomst als de support wat beter is.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Tja Win98SE had nog wel es last van BSOD's nu en dan.. en ik wist nou niet of dat kwam door mijn TB900@1Ghz (hij wil niet op of over de 1.1Ghz ..jammer ;( ) of door Win98SE. Zelfs op 1.85v (~ 1.91v Vcore) had ik af en toe nog al es last van crashes.

Maar sinds ik overgestapt ben op Win2k Pro/SP2, loopt het ERG stabiel. Geen enkele crash o.i.d gehad dus mijn systeempje is qua stabiliteit er flink op vooruit gegaan.

Ik heb XP wel even geprobeerd maar kwam er achter dat de E-Tech Beta Drivers voor mijn E-Tech TA128 128K ISDN USDB modem gewoon niet werken. (Ja ja, het is Feb 2002 en er zijn nogaltijd geen OFFICIELE drivers voor mijn ISDN modem. E-tech.. :r ).

Dus toen maar Win2k/SP2 er weer op gezet. Lang leve Ghost. :) Ik heb geen echte performance verschillen gezien in games maar goed, zo heel veel games speel ik niet.. Eigenlijk alleen Falcon 4.0, GhostRecon, CS, Civ3, IL-2 en SuddenStrike Forever. Deze lopen allemaal prima en vlotjes op mijn pctje (TB900@1Ghz, Abit KT7 (UL BIOS), 512MB Infineon @CAS2+133Mhz, ASUS V7700 GeForce2 GTS 32MB Dlx, SB Live! etc) dus ik heb echt niet te klagen.

Daarnaast werk ik veel met Photoshop en Visual Studio en dat loopt allemaal heel erg fijntjes.

Ik heb onlangs wel gezien dat er voor Billion TA128 modems (100% exact dezelfde modem als mijn E-Tech TA128) wel officiele WinXP drivers zijn maar ik heb geen zin om alles weer overnieuw te installeren.

Nee, ik ben erg te spreken over Win2k/Sp2. Een prima OS, goede hardware ondersteuning en zowel apps als games lopen snel en stabiel. Misschien dat bepaalde games een paar frames per second sneller lopen onder XP of dat XP betere ondersteuning biedt aan oude games of exotische hardware - maar voor mij voldoet Win2K/Sp2 voorlopig nog.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

win2k pro rules!! ;) ...

met XP pro kreeg ik het netwerk (TCP/IP) niet aan de praat op me celeron. Geeft aan dat er geen netwerkkabel is aangesloten... wel vreemd want dat zou hetzelfde moeten werken als win2k waar het wel gwoon zonder problemen werkt. (IPX werke wel trouwens) :?

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

dos is gewoon de beste werkt altijd en lekker alle commando's kennen
windows 2000 draait super stabiel
linux ben ik nog maar net mee begonnen en valt mij op zich niet tegen

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• Vlabakje90
  • Niet online
het begind nu een beetje off topic te raken.

Het ging er dus om welk OS het stabielste was na een OC

Verwijderd

2000 en 2K

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 17:44 schreef NickName het volgende:

[..]

Hoezo ietsje verder? :? qua mhzen?
Ja, met Linux haal ik 1240 i.p.v. 1200 MHz.

• AMDFreak
  • Laatst online: 21-08 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

xp....
98 vindt ik wat instabiel..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• dude123
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Als ik moest kiezen tussen de verschillende os'en van M$ dan werd het windows 98.
Maar ik blijf nog altijd voor linux

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

Wink2K Pro SP2 blijft m'n favoriet , hoewel ik prob de enige ben die een rotstabiele Windows ME lang heeft gedraaid . Gewoon elke 3 maand formatteren ...

• dude123

dude123

Linux addict

Op woensdag 13 februari 2002 19:28 schreef real_raichu70 het volgende:
Wink2K Pro SP2 blijft m'n favoriet , hoewel ik prob de enige ben die een rotstabiele Windows ME lang heeft gedraaid . Gewoon elke 3 maand formatteren ...
3 dagen bij mij niet 3 maanden :(
oftwel eraf d'rmee

• Vlabakje90
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 19:27 schreef dude123 het volgende:
Als ik moest kiezen tussen de verschillende os'en van M$ dan werd het windows 98.
Maar ik blijf nog altijd voor linux
Je hoeft niet te kiezen uit de MS OS'en Linux, etc. mag allemaal, ik vraag mij gewoon (en misschien ook wel andere mensen)af wat nou het stabielste OS in na een OC.

• dude123

dude123

Linux addict

Op woensdag 13 februari 2002 19:32 schreef Vlabakje90 het volgende:

[..]

Je hoeft niet te kiezen uit de MS OS'en Linux, etc. mag allemaal, ik vraag mij gewoon (en misschien ook wel andere mensen)af wat nou het stabielste OS in na een OC.
lijkt mij dus duidelijk !!!
Linux :7

Verwijderd

<font color=green>Windows XP Professional (Final)</font>

Nog nooit (ik draai XP al 3 maanden) een <font color=blue>BSOD</font> gezien Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/ImaStar/icon-schudlach.gif

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
windows ME

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Windows XP. Loopt lekker en crasht bijna niet bij mij.

• Vlabakje90
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 19:44 schreef taz3d_nl het volgende:
windows ME
Ga je mond spoelen :o

• sundevil
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

sundevil

One ping only

Op woensdag 13 februari 2002 19:41 schreef ImaStar het volgende:
<font color=green>Windows XP Professional (Final)</font>

Nog nooit (ik draai XP al 3 maanden) een <font color=blue>BSOD</font> gezien [afbeelding]
Zelfde ervaring hiero met w2k. Ik draai al ruim een jaar met dezelfde install :). En dan ben ik toch echt niet te voorzichtig ermee. Echt goed spul!

Toch is linux toch wel stabiliteitsnummero uno. Op me server komt nix anders meer :+

The angle of the dangle is directly proportional to the heat of the meat.

• AlterEgo
  • Niet online
Hoe hoog ik kom met OCen hangt vooral af van de combinatie van BIOS- en driver-versies.

Op dit moment is mijn XP-config verder te krijgen dan mijn beste 2000 SP2 config, maar dat is pas sinds zeer kort (en na heel veel prutswerk :) )

Beide OS-sen hebben hun optimum bij een andere BIOS versie |:(

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Linux, dan win2k denk ik.

• Ligone
  • Laatst online: 07-06 15:08

Ligone

Moeha!

Windows XP natuurlijk!!

driver ondersteuning is ondertussen prima! uitgezonded sommige fabrikanten die nog wat debiel doen...

Zelfs met uptimes van 2 maanden en nog noooooooooit een vastloper gehad zelfs geen error op maakt nie uit.

alle games die prachtig draaien, zelfs oude Dos-Games...

nog geen enkel proggie tegengekomen dat nie werkt onder XP...

need I go on? })

• Vlabakje90
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 20:15 schreef Ligone het volgende:
Windows XP natuurlijk!!

driver ondersteuning is ondertussen prima! uitgezonded sommige fabrikanten die nog wat debiel doen...

Zelfs met uptimes van 2 maanden en nog noooooooooit een vastloper gehad zelfs geen error op maakt nie uit.

need I go on? })
Ik had het over OS'en die ook nog stabiel zijn na een OC.

Dat komt niet echt voor in jouw post hè?

Verwijderd

NT4 Workstation ;)
Waqrom ? Ik heb het er altijd naast voor noodgevallen, backuppen. Meestal als ik een ander moederbord/cpu er in zet, hoef ik bijna niets te doen, NT4 gaat gewoon weer door. En crasht vrijwel nooit.

• PASware
  • Laatst online: 21-08 13:52
Top 4 van wat ik tot nu toe heb gebruikt:
1. XP Pro Engelse
2. XP Pro Nederlandse
3. Win 98se
4. Win 95

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Win2KPro

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 16:46 schreef Vlabakje90 het volgende:
Mijn vraag was dus, als je PC al door de post komt (:P), met welk OS hebben jullie vervolgens de beste ervaringen.

M.A.W: Welk OS is het stabielst met hoge OC's?

Ik vraag dit o.a. omdat ik met win2k makkelijk op 914mhz kon draaien, en ik in winXP op 798mhz al een zee van bluescreens krijg.

Plaats hier graag jullie ervaringen.
met die zee van blauwe shermen ben ik het niet met je eens ik heb xp op de oude pc draaien pIII 450 mhz en nog geen blauw scherm

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 20:32 schreef PASware het volgende:
Top 4 van wat ik tot nu toe heb gebruikt:
1. XP Pro Engelse
2. XP Pro Nederlandse
3. Win 98se
4. Win 95
Neem vooral de Pro engelse met de NL krijg je vage fouten etc

• Vlabakje90
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 20:45 schreef ThePreatorian het volgende:

[..]

met die zee van blauwe shermen ben ik het niet met je eens ik heb xp op de oude pc draaien pIII 450 mhz en nog geen blauw scherm
Maar ik heb het over een OC en de reactie van XP daarop.

Zonder OC draait XP als een zonnetje 8-)

• DeadPool
  • Laatst online: 10-06 22:02
Voor zover ik heb kunnen testen win2k sp2, dan haal ik met m'n celly max 1215 klein beetje instabiel, 1200 mhz perfect stabiel en met 98 kom ik niet hoger dan iets van 1080 echt stabiel.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Op woensdag 13 februari 2002 20:15 schreef Ligone het volgende:
Windows XP natuurlijk!!

[..]

need I go on? })
Nou, bij mij werken er geen dos proggie zoals good old Transport Tycoon Deluxe!!! :(

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
I just love NT 4.

Hoooge uptime, en relatief klein.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

2k , 98/me en xp

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
win2k sp2

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Win95 / win98 / win2000 / winxp (Allemaal op m`n comp) :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• De_Bastaard
  • Laatst online: 21-08 09:26
op mijn thunderbird draait mijn WinXP goed, zolang ik em niet overklok, hij loopt al vast als ik m'n geheugen timing en stuff snel zet , grrr maar 98SE rulez!

op mijn celeron:
XP Gaat goed met fsb op 105 .. maar als die celly op 366 @ 605 gaat doet ie ut niet meer :(

En jah met Linux merk ik vrij weinig van oc'en :))

Verwijderd

eerst was ik nogal behoorlijk voor 2k totdat ik overlaatst een enorm rare fout in m'n startmenu onder progs had, echt heel vreemd, raar crashen een of andere rare register fout die ik niet kon oplossen, toch maar weer naar xp gegaan.

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 31-07 19:51
win 2k. kingpin draait al niet eens op xp dus hoef ik die er ook niet op te hebben :) heb nooit problemen met 2000 en service pack 3 komt binnekort uit om alle bugs te pletten :P

Verwijderd

Ik ben een tijdje heel tevreden geweest met xp op mijn opgevoerde amd, maardaarna kreeg vaak rare blauwen schermen en onverklaarbare dingen, nu draai ik w2k sinds gisteren met sp2 en dit is veel stabieler hier, geen blauwe schermen, geen vastlopers, just smooth baby !! :)

• Scatman_II
  • Laatst online: 22:18

Scatman_II

R9500 Pro >:)

tjah, ik vind 98se wel stabiel, heb ik als de dualboot hierow, voor als XP weeres de soep in loopt... maarjah, is eigelijk nog niet echt gebeurd ;)

win98 is naar mijn id een lekker licht OSje :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:54
Win2K

• FMS
  • Niet online

FMS

Hier ook, win2000SP2 pro. Super stabiel gewoon. :)

Verwijderd

Windows 3.11

• Ligone
  • Laatst online: 07-06 15:08

Ligone

Moeha!

Op woensdag 13 februari 2002 20:27 schreef Vlabakje90 het volgende:

[..]

Ik had het over OS'en die ook nog stabiel zijn na een OC.

Dat komt niet echt voor in jouw post hè?
Ok dat was ik vergeten, TB1000 op 1200 no prob, op 1333 geeft hij dezelfde onstabiliteit als met 2000 omdat de PROCESSOR dan fouten maakt en nie de windows...

Vga kaartje eveneens zwaar overklokt, no probs

FSB op 144 geeft eveneens geen enkel probleem

need i go on })

Xp rulez, dat is het eerste OS dat zo enorm stabiel draait
ik moet in ieder geval niks anders meer hebben...
Pagina: 1