[Linux] OpenSSH installeren/verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Op dit moment draai ik Slackware 8.0 met OpenSSH-2.9p1. Ik wil graag upgraden naar OpenSSH-3.0.2p1. Is dit een verstandige keuze, of zitten hier nog teveel bugs in? Als ik die nieuwe versie ga gebruiken, moet de oude versie dan eerst verwijderd worden, of kan het er gewoon overheen gezet
worden?
Als de oude versie eerst verwijderd moet worden, hoe kan dat het best/makkelijkst?

Als dit een domme vraag is sorry, maar van de readme's wordt ik eerlijk gezegd niet echt veel wijzer.

Verwijderd

gewoon upgraden...
tarball downloaden
./configure
make
make install
werkt voor jouw situatie waarschijnlijk wel

Verwijderd

In de Slackware-current tree bevinden zich nieuwe packages voor openSSH-3.02p1. Je zult kunnen upgraden als je die gebruikt, maar dan moet je wel een aantal dingen upgraden te beginnen met je pkgtool. Dat is nodig om het nieuwe packageformat van Slackware goed te kunnen verwerken. Lees de instructies in de Changelog.txt in de Slackware-current tree om de nieuwe pkgtool te installeren. Dat geldt ook voor de overige packages die je wilt installen. Ook nodig is een upgrade van OpenSSL , anders zal je OpenSSH-3.0.2p1 niet werken in Slackware package formaat.
ftp://ftp.slackware.com/pub/slackware/slackware-current/ .