Toon posts:

LDAP Linux + windows2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
--> Hoi, <--

Ik heb een Linux bak met een LDAP server daar op runnende, alle packages die daar bij horen heb ik ook al geïnstalleerd.
Nu moet ik een windows2000 client de LDAP server oplaten maar hij herkent hem STEEDS niet.
Moet er iets extra's op de windows2000 PC of moet ik iets veranderen op LINUX.

Verwijderd

werkt 't lokaal wel?
ldap.conf al bekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 17:42 schreef compukid het volgende:
werkt 't lokaal wel?
ldap.conf al bekeken?
Ja, al bekeken. de instellen al gedaan. De preciese weet ik nu niet, komen morgen dan wel.

Ik heb gehoord dat windows2000 problemen geeft met LDAP, via wat omwegen het aan de praat moet zien te krijgen.
Ik heb gewoon standaard LDAP client voor windows2000 geïnstalleerd en me Java runnende gekregen.

thankx, Dukat

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Wil je een Windows 2000 professional werkstation laten authentiseren op een ldap server of wil je met een LDAP client de LDAP server bekijken. :?

Volgens mij kan je wel een Windows 2000 domain, laten authentiseren op een LDAP server, maar niet een losse windows 2000 prof. client.

Overigens de FAQ al een keer gelezen ?, daar staat in dat je niet hoeft te ondertekenen met je naam..Van mij mag het, maar anderen vallen er wel over.

Verwijderd

Dus ik kan geen windows2000 pro. client laten herkennen op de LDAP server maar wel een windows domain.

Ik kijk verder.

:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Serieele kabel tussen de 2 pc's gebruikt.

Ze pingnen natuurlijk wel maar windows kan nog niet op de LDAP server. [???] :'(

Verwijderd

????? waar heb jij het over ? :?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zinloze pijltje uit de titel gehaalt

Verwijderd

Ik heb een aantal nieuwe sites met info gevonden over LDAP misschien dat het jullie helpt met het opzetten van een server :)

- http://www.gracion.com/server/whatldap.html
- http://www.umich.edu/~dirsvcs/ldap/doc/guides/slapd/
Pagina: 1