Traffic meten op eth1 hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Hoe kan ik mijn trafic maten op mijn eth1. ik gebruik cacti als statieken meter.
ik heb snmpd draaien en een ps -ef | grep snmpd krijg ik als uitkomst.

/usr/sbin/snmpd -s -l /dev/null

Wie weet hoe ik moet meten

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

Verwijderd

Wil je gewoon een continu overzicht of een totaal op het einde van de ...?
Wanneer je gewoon een continu overzicht wil is iptraf niet slecht ...

• Rembrand20
Nee okay maar ik draai nu al cacti en ik wil hier ook graag me trafic meten.

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

Verwijderd

/me gebruikt iptraf

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als je het heel simpel wilt houden dan kun je de output van ifconfig parsen. Een mini-voorbeeld, specifiek voor mijn systeem:
code:
1
2
odysseus:/proc/net# ifconfig | head -7 | tail -1 | sed s/bytes\:// | awk '{print $2/1024/1024}'
46.3076

Het getal wat hier wordt uitgevoerd is in megabytes. Natuurlijk kun je dit ook in bytes, kilobytes of nog iets heel anders afdrukken, maar het werkt in ieder geval zo. Enige probleem is dat het na elke reboot weer op nul staat, maar als je je daar aan stoort dan moet je maar naar meer geavanceerde programma's als iptraf, ipac en nog van die dingen gaan kijken :) . Overigens kun je die waarde van het aantal verzonden bytes ook ergens uit /proc halen, maar ik ben kwijt waar dat ook alweer stond...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

/proc/net/dev

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:35

Asphyxion

I am, therefor I think

Op woensdag 13 februari 2002 21:21 schreef odysseus het volgende:
Als je het heel simpel wilt houden dan kun je de output van ifconfig parsen. Een mini-voorbeeld, specifiek voor mijn systeem:
code:
1
2
odysseus:/proc/net# ifconfig | head -7 | tail -1 | sed s/bytes\:// | awk '{print $2/1024/1024}'
46.3076
Volgens mij springt ie van zelf ook weer op 0... Gewoon IPTraf draaien...

/usr/local/bin/iptraf -d eth1 -B

Draait in de achtergrond dan. Uit de logfile kun je dan halen hoeveel Mbyte je hebt verbruikt. Zodra je IPTraf killed en opnieuw opstart begint ie weer bij 0. Kun je dus handig scriptje voor maken... :)

Verwijderd

Je zou mrtg kunnen draaien en dan het mrtg_total.pl perl script kan je een grafiek laten creeren met daarop de totalen per dag en per maand en dan weer per jaar kan laten zien. zjn gewoon png tjes

• Rembrand20
Ja dat weet ik allemaal wel ;)
maar omdat ik cacti gebruik zie ik een heleboel andere informatie. kijk maar http://www.formulaforce.net/cacti

user/passwd guest/guest

En nu moet hiet de trafic nog tussen dan heb ik een perfect systeem.

Verwijderd

Heeft iemand nog een anderen sugestie of is iptraf wel het makkelijkst ?

Verwijderd

Eigenlijk wil ik het liefst naar iedereen een factuur kunnen sturen..

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
mrtg + hosters edition :)

Afbeeldingslocatie: http://213.73.236.11:10080/mrtg/gb.php?host=localhost_3&month=3

edit:

oeps... dit is dus niet echt wat je zoekt denk ik :P

PSN: Houtvlot

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:28
Het zooitje wordt gelogd met rrdtool. Je traffic wordt al gelogd, alleen het totaal nog niet. Volgens mij moet je het totaal automatisch kunnen laten berekenen met behulp van dat rrdtool
Pagina: 1