Had hem tijdje terug al eens laten vallen in ander topic, om eerlijk te zijn is mijn kennis van IRC scripting eigenlijk minimaal, echter samen met iemand uit mijn Unreal Team willen wij het mogelijk maken om via een botje informatie van de website te laten zien. Als testje heb ik alvast een scriptje gebouwt die nu wat gegevens van google haalt en ze als plain text uitpoept.
Bijvoorbeeld:
http://www.cd-plaza.com/google.asp?vraag=tweakers
Die vriend van mij heeft nu een scriptje in elkaar geknutselt wat de request doet, echter onderweg gaat er iets mis, als ik in de logfiles kijk, zie ik dat de request niet helemaal goed aankomt, het script ziet er als volgt uit:
Iemand die ziet waar het mis gaat of misschien een soortgelijk werkend script heeft?
Ok ik weet het, zit beetje tegen requesten aan maar op internet niet echt goede samples gevonen
Bijvoorbeeld:
http://www.cd-plaza.com/google.asp?vraag=tweakers
Die vriend van mij heeft nu een scriptje in elkaar geknutselt wat de request doet, echter onderweg gaat er iets mis, als ik in de logfiles kijk, zie ik dat de request niet helemaal goed aankomt, het script ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| on *:TEXT:*!google*:*: {
set %searcher /google.asp?vraag= $+ $replace($2-,$chr(32),+)
searcher
}
alias searcher {
if ( $sock( searcher ) ) { sockclose searcher }
sockopen searcher www.cd-plaza.com 80
echo -at Connecting To Server
}
on *:SOCKOPEN:searcher:{
set %ticks $ticks
while ( $sock( searcher ).status != Active ) {
if ( $calc( $ticks - %ticks ) > 10000 ) { sockclose searcher | echo -at Socket Error: Server Did Not Respond | return }
}
echo -at Sending Request
sockwrite -n searcher GET %searcher
sockwrite -n searcher Connection: Keep-Alive
sockwrite -n searcher $crlf
}
on *:SOCKREAD:searcher:{
var %searchresult
sockread %searchresult
if ( %searchresult == $null ) { return }
if ( %searchresult ) {
set %output %searchresult
echo -at %searchresult
}
}
echo -at Closing Socket
sockclose searcher
} |
Iemand die ziet waar het mis gaat of misschien een soortgelijk werkend script heeft?
Ok ik weet het, zit beetje tegen requesten aan maar op internet niet echt goede samples gevonen