Laptop celly veel trager dan desktop dondervogel?

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
Ik heb thuis een desktop thunderbird op 1,2 ghz en een laptop celeron op 1 ghz. Nu vind ik dat die celeron wel een pak trager is dan mijn thunderbird. Als ik bij windows xp bv menu start open en dan naar programma's ga, dan duurt dat 1 seconde terwijl bij mijn thunderbird het direct verschijnt. Is dat normaal? Ook het werken met programma's zo lijkt trager te gaan :? Zelfs trager dan mijn amd k6-2 550. In die thunderbird zit 384 mb ram, in die celly 128 en in die k6-2 448.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou es opnieuw formateren en je bios instellingen op die celly checken.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
128 mb ram is minimum voor xp om redelijk te draaien.

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:34
128MB ram, je zegt het zelf al. DAT MAAKT DUS HET VERSCHIL! Hoe meer ram hoe sneller programma's starten en reageren. Test eens met een CPU benchmark progje zoals sisoft sandra je systeem en als het goed is dan moet die celly tussen dis andere 2 inkomen. En een cel 1ghz met een tbird 1.2 vergelijken? Dat is echt een wereld van verschil. Zoiezo zijn laptops stukken trager dan een normale pc want er word flink op energie bespaard en de HD's zijn ook veel trager.

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 16:49

BaatZ

Prullenbakker :?

een celly is wel zweaar uitgekleed he, minder cache, kleinere instructieset en allemaal van dat soort kleine aanpassinkjes.
Als je dan gaat vergelijken met processors als k6-2 en T-bird, dan komt die celly daar wel achteraan te staan. Ook nog eens het feit dat het een aparte Mobile proc is, met allerleie andere mobile randapparatuur zijn slechter voor de performance...

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:22
Laptop EN celly, dat zegt meer dan genoeg.
Laptops zijn sowieso al trager dan desktops, vanwege de powersaving-truukjes en zo.
Mijn armada e500 633mhz is ook stukken trager dan mijn deskpro en 833 hier op't werk. Beide met 256mb.

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
ah ok :) dan is het goed :) voor spellen voldoet die celly :) lekker need for speed 5 en aliens vs predator wil ie lekker draaien. Maar ik merkte dat toch dat ie zo wat trager was. Had ik maar een pentium III gepakt. Maar ja, khad daar geen geld voor en laptop was dringend nodig, hij is toch sneller dan mijn 486 laptop die ik eerst had :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ondanks dat de laptop zowiezo trager is met een Celeron processor (minder cache e.d.) en minder MHz in zich heeft zou toch wat meer geheugen veel goeds doen voor deze laptop. De K6-2 is nog sneller vermeld je zelf, maar daarin zit ook 448 MB geheugen. Aanbevolen wordt door Microsoft om Windows XP op een machine te draaien met 265MB intern geheugen, prik er dus nog extra een reepje van 128MB bij, waar je deze kan kopen staat in de pricewatch.
Pagina: 1