Hoi,
Ik heb een verschrikkelijk achterlijk probleem, na 3 uur prutsen nog niet opgelost!!

Het gaat om het volgende probleem.
Je kent allemaal het idee `tracker` wel. Hij haalt de headlines uit database en deze jaagt PHP door een loop. De output is bijv.de volgende code:
De PHP-loop zet het zo neer:
De javascript-functie trkItem ziet er als volgt uit:
Wie o wie helpt mij van de volgende error af:
Het zit 'm in de quotes. Maar het is zo'n ENORME troep, al die stripslashes, replaces ed dat ik er _niet_ meer uit komt.
De uiteindelijke complete html-code ziet er zo uit:

[edit]
Hieronder nog een screenshotje van hoe het er nu uitziet met de code zoals die hieronder staat. In Opera 5.

Enne, dit is echt een post voor breedbeelders
[edit]
Ik vergat te zeggen: Let goed op de quotes, hoe die op de screenshot eruit zien!
Bovenaan bij het Philips bericht staat ook nog een quote!
Ik heb een verschrikkelijk achterlijk probleem, na 3 uur prutsen nog niet opgelost!!
Het gaat om het volgende probleem.
Je kent allemaal het idee `tracker` wel. Hij haalt de headlines uit database en deze jaagt PHP door een loop. De output is bijv.de volgende code:
code:
1
| trkItem( '567', '12:18', 'Nieuwe patch voor Interne...', '[ Software ] Nieuwe patch voor Internet Explorer', '0' ); |
De PHP-loop zet het zo neer:
code:
1
| echo "trkItem( '$NewsID', '$tHour_Min', '" . addslashes($NewsTitleShort) . "', '[ " . $NewsSectionTitle . " ] " . addslashes($NewsTitle) . "', '$Read' |
De javascript-functie trkItem ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| function trkItem( id, time, title, fulltitle, read ) {
var style;
if (read == 1)
{
style = 'trkRead';
} else {
style = 'trkNotRead';
}
// ff voor het gemak vars maken
var Mouse, MouseOut, acronymtitle, AltTitle;
Mouse = 'window.status=\'' + fulltitle + '\'; return true;';
MouseOut = 'window.status=\'\'; return true;';
var pattern = /\\/g;
acronymtitle = fulltitle.replace(pattern,"");
AltTitle = 'acronym title="' + acronymtitle + '"';
document.write( '<tr><td width="100%" class="' + style + '">' + time + ' <a class="' + style + '" href="/nieuws.php/' + id + '" OnMouseOver="' + Mouse + ';return true;" OnMouseOut="' + MouseOut + '" ' + AltTitle + '>' + title + '</a>' ); |
Wie o wie helpt mij van de volgende error af:
code:
1
2
3
| Syntax error in event handler (line 1) .status='[ Internet ] Klanten Chello zijn 'service' UPC zat' ---------------------------------------------------^ |
Het zit 'm in de quotes. Maar het is zo'n ENORME troep, al die stripslashes, replaces ed dat ik er _niet_ meer uit komt.
De uiteindelijke complete html-code ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| trkItem( '570', '13:43', 'Philips investeerd\' in Am...', '[ Telecom ] Philips investeerd\' in Amerikaanse breedbandbedrijf', '0' ); trkItem( '569', '13:22', 'Tijd voor investeringen i...', '[ Internet ] Tijd voor investeringen in internetinfrastructuur', '0' ); trkItem( '568', '12:46', 'Vroegere telecomgiganten ...', '[ Telecom ] Vroegere telecomgiganten hinderen invoering ADSL', '0' ); trkItem( '567', '12:18', 'Nieuwe patch voor Interne...', '[ Software ] Nieuwe patch voor Internet Explorer', '0' ); trkItem( '566', '09:40', 'Google gaat Linux-hardwar...', '[ Hardware ] Google gaat Linux-hardware aan bedrijven leveren', '0' ); trkItem( '565', '22:39', 'Klanten Chello zijn \\\'ser...', '[ Internet ] Klanten Chello zijn \\\'service\\\' UPC zat', '0' ); trkItem( '564', '22:31', 'Groot probleem met de MSN...', '[ Telecom ] Groot probleem met de MSN messenger', '0' ); trkItem( '563', '20:07', 'Voorlopig nog niet elektr...', '[ Internet ] Voorlopig nog niet elektronisch stemmen in Nederland', '0' ); trkItem( '562', '19:49', 'Kopstukken Microsoft gaan...', '[ Software ] Kopstukken Microsoft gaan getuigen', '0' ); trkItem( '561', '19:30', 'Fortuyn-discussiesite ges...', '[ Internet ] Fortuyn-discussiesite gesaboteerd', '0' ); trkItem( '560', '01:13', 'Klantgegevens worden door...', '[ Internet ] Klantgegevens worden door providers doorgegeven aan justitie', '0' );trkItem( '559', '18:20', 'Internet-via-stopcontact ...', '[ |
[edit]
Hieronder nog een screenshotje van hoe het er nu uitziet met de code zoals die hieronder staat. In Opera 5.

Enne, dit is echt een post voor breedbeelders
[edit]
Ik vergat te zeggen: Let goed op de quotes, hoe die op de screenshot eruit zien!
Bovenaan bij het Philips bericht staat ook nog een quote!