Toon posts:

oversized ethernet frame, status ******!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze foutmelding vermeld me Freesco routertje als ik kazaa draai op mijn cliënt. Nu heb ik gezocht in de search en kwam ik deze topic tegen [topic=305596/1/25]
Ik heb dus ook een realtek8139.
Maar ik zit dus met freesco dus kan ik niet zomaar me kernel updaten (toch?). Ik heb al wel de driver geïnstalleerd die in de modules zat van freesco voor de rtl8139, maar dat helpt niet. Ik ben trouwens newbie in linux.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:28
kan je niet ergens een ander kaartje vandaan toveren dan? Misschien niet de oplossing die je wil, maar ik dnek dat je met freesco niet zo heel ver gaat komen zo...

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb hier nog wel een kaartje liggen, maar das ook een rtl8139... dus daar heb ik nix aan. Maar er is dus echt geen andere mogelijkheid dan een andere kaart?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:30

Super_ik

haklust!

nee, k hat t zelfde probeem onder redhat.
kep er toen een script voor geschreven.
t pingde 1 keer naar mn isp gateway, als die timeoutte dan ifdown eth1, ifup eth1 en was t allemaal weer goed, gewoon in cron gezet, kep e toch wel ff mee kunnen leven

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

heb je adsl ? dan moet waarschijnlijk je mtu op 1492 zetten

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb kabel, Sonera/quicknet. En het probleem doet zich voor op [eth1] (dat is mijn thuisnetwerk) kabel zit op [eth0]. Hoe kan ik de MTU dan verandeeren, want die staat nu op 1500, het is te proberen waard.
Pagina: 1