[oc] p200mhz, beste settings

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ik ben bezig om mijn p200 op te klokken, gaat nu 227,65 mhz met 3x75 , maar ik heb de spanning verhoogd van 2,8 naar 2,9 volt, maar de snelheid veranderde niet. ook staat in de handleiding (asus txp4-x geen info over snelheden boven de 75 mhz bus. ken ik het beste 2,8 of 2,9 volt nemen? of maakt t niet veel uit? verder had ik de jumpers op de volgende instelling gezet:

cpua 1,5x
cpub 3,5x
cpuc 3,0x
cpud 3,0x
cpue 3,5x
dat gaf geen verschil met de originele instelling, ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven, want ben nu voor de 1e keer aan t opklokken :? (gelukkig geen dure procc.)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 13 februari 2002 15:23 schreef _ferry_ het volgende:
ik ben bezig om mijn p200 op te klokken, gaat nu 227,65 mhz met 3x75
Nice :)
maar ik heb de spanning verhoogd van 2,8 naar 2,9 volt, maar de snelheid veranderde niet.
De verhoging van spanning is alleen nodig als je CPU instabiel is bij hogere snelheden.. Het verandert de snelheid niet :o |:(
ook staat in de handleiding (asus txp4-x geen info over snelheden boven de 75 mhz bus. ken ik het beste 2,8 of 2,9 volt nemen? of maakt t niet veel uit?
Lager is beter (koeler) maar als ie vastloopt, dan ff voltage hoger zetten :)
verder had ik de jumpers op de volgende instelling gezet:
cpua 1,5x
cpub 3,5x
cpuc 3,0x
cpud 3,0x
cpue 3,5x
dat gaf geen verschil met de originele instelling
Hoe bedoel je :?

Verwijderd

Nu je de spanning hebt verhoogd, probeer je de fsb of de multiplier weer een stapje hoger te zetten, tot dat ie een keer vastloopt of geen beeld meer geeft.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
als hij 3,5 niet pakt, dan is processor gelockt. je kunt dan alleen de 83mhz businstelling proberen, als je daarover beschikt

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 15:29 schreef Speedy het volgende:
Nu je de spanning hebt verhoogd, probeer je de fsb of de multiplier weer een stapje hoger te zetten, tot dat ie een keer vastloopt of geen beeld meer geeft.
dat is denk t probleem, want in dde handleiding staat geen info over een snelheid hoger dan 75mhz, en voor die 3,5 of meer heb ik 3 van die jumpertjess nodig heb ik zojuist uitgevonden, dus dan mot ik er ff een opzoeken ken ik dan gaan probere met 3,5 en 4 keer

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
waarschijnlijk heb ik dus geen 83 mhz en ook geen hogere mogelijkheid dan 3x dus moet ik t hierbij houden?

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik ben bang van wel ja. Je zou bij je lokale computerwinkeltje kunnen vragen of ze nog een jumpertje over hebben. Meestal hebben ze nog tonnen van die dingen liggen.

De p200 MMX is nog best een wonderlijk processortje. Ik heb hem kunnen booten op 300, maar erg instabiel.

Ik heb hem nu draaien op 3*83 = 250. Hij draait stabiel.

• JWO
  • Laatst online: 23:08

JWO

heb hier ook een asus bord (sp97-v) daar staat de 83mhz fsb ook niet in de manual vermeld maar door wat met de jumpers te kloten kun je em wel krijgen hij zit dus gewoon verborgen.. veel suc6

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 16:16 schreef Tweaker-Willem het volgende:
heb hier ook een asus bord (sp97-v) daar staat de 83mhz fsb ook niet in de manual vermeld maar door wat met de jumpers te kloten kun je em wel krijgen hij zit dus gewoon verborgen.. veel suc6
ow gewoon een andere posietie vd jumpers kiezen die niet in de handleiding staat, ga ik dat ff probere

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ik heb hem op 250 mhz gekregen, beetje met die bussnelheidjumper mogelijkheden knoeien, 2,9 volt, fsb3 maar na 7 minuten ging ie opeens opnieuw opstarten, zou et van de hitte zijn ofzo? ga anders morgen effe sterkere ventilator hale, die dr nu op zit is ook gewoon vet klein, voelt ook helemaal geen luchtstroming

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 22:06 schreef _ferry_ het volgende:
ik heb hem op 250 mhz gekregen, beetje met die bussnelheidjumper mogelijkheden knoeien, 2,9 volt, fsb3 maar na 7 minuten ging ie opeens opnieuw opstarten, zou et van de hitte zijn ofzo? ga anders morgen effe sterkere ventilator hale, die dr nu op zit is ook gewoon vet klein, voelt ook helemaal geen luchtstroming
kan het idd de koeling zijn, want anders ben ik weer geld kwijt voor ventilator terwijl ik veel kliever spaar voor een eigen comp.
Pagina: 1