[EL]Hoe bouw ik een infrarood schijnwerper?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.742 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:38
Ik heb gister het progje crimecatcher van Cnet.com gedownload, het veranderd je webcam in een bewegingsmelder.

Maar 's nachts dan is het te donker om iets te zien en licht valt te veel op, alle cams kunnen infrarood licht waarnemen dus wil ik een infrarood schijnwerper bouwen, alle ideen schema's en tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 14:05
Die zijn kant en klaar tekoop bij de conrad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 15:20 schreef LiquidSmoke het volgende:
Ik heb gister het progje crimecatcher van Cnet.com gedownload, het veranderd je webcam in een bewegingsmelder.

Maar 's nachts dan is het te donker om iets te zien en licht valt te veel op, alle cams kunnen infrarood licht waarnemen dus wil ik een infrarood schijnwerper bouwen, alle ideen schema's en tips zijn welkom!
dan heb je van die ledjes nodig die ook in je afstandsbediening zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
maar ik wil hem gewoon zelf bouwen :)

dan kan ik hem in mijn cam inbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

neem ca 6 led,s bereken werstand (d8 iets van R=u/i) en bouw ze erin, misschien gewoon de voeding van je camera nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 08:12

mvt

ja ik ja

Wat dacht je van een bewegingssensor zoals die op buitenlampen zitten eraan vastmaken, zodra die wat ziet => opnemen op schijf

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 13:03

AcouSE

Swedish Chef

Eigenlijk vrij simpel.

Je neemt een mooi kastje, en daar boor je een zooi gaatjes in (5mm, of als je van die inbouwbusjes hebt, 8mm.). Vervolgens duw je die ledjes erin, afhankelijk van de spanning 4 ofzo, in serie met een weerstand. En dat doe je bijv, 4x. Dan heb je dus 16 IR leds. Dat moet wel genoeg zijn.

De spanning (12V?) kun je misschien van je USB aftappen, maar het is beter met een aparte netvoeding van een paar euro.

Trouwens, je kan vrij eenvoudig een lichtsensor erbij zetten, dan gaat ie automatisch aan als het donker wordt.

Ik wil wel een schema'tje tekenen als je dat graag wilt.
(niet direct nu, maar in de komende paar dagen ok?)
...ow, nu lees ik dat je'm in je cam wilt inbouwen... :P nou ja, dan boor je daar een paar gaatjes in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
uhm ja, een lichtsensor, ben ff kwijt hoe die moet (schema zit wel ergens in mijn kop) maar das wel een goed id, zijn er ook nog verschillende Ir-ledjes? (verschil in sterkte en golflengte misschien :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop inderdaad een berg IR LEDjes, kijk na hoeveel stroom erdoor mag, bereken de serieweerstanden die daarbij horen en branden maar. Er bestaan zelfs van die "single chip" ccd camera's met IR leds er al op gemonteerd >:)

Golflengte zal niet veel verschillen, vermogen wat erdoor mag duidelijk wel. Meer stroom is niet altijd meer licht! Bij conrad hebben ze volgens mij mooie tabelletjes met welke led hoeveel licht bij hoeveel stroom levert....

suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
hmz, op welke pin uit de usb poort staat 5v, die was er wel d8 ik... hoeveel leds zou je nodig hebben om 7m2 te verlichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<knip>
alle cams kunnen infrarood licht waarnemen
<knip>
euh, betekent dat een webcam ook de signalen uit mijn afstandsbediening kan waarnemen? denk aan de mogelijkheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 18:25
Op woensdag 13 februari 2002 16:23 schreef chill het volgende:

[..]

euh, betekent dat een webcam ook de signalen uit mijn afstandsbediening kan waarnemen? denk aan de mogelijkheden ;)
als je dat doe, dan zie je een lichtje branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 16:16 schreef LiquidSmoke het volgende:
hmz, op welke pin uit de usb poort staat 5v, die was er wel d8 ik... hoeveel leds zou je nodig hebben om 7m2 te verlichten?
7m^2 verlichten met LEDjes???? :?
Kan dat wel? ik bedoel dat kan volgens mij niet eens fatsoenlijk met 'gewone' ledjes!!
(denk ik dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:29

Epsilon

Op woensdag 13 februari 2002 16:39 schreef daNpy het volgende:

[..]

Kan dat wel? ik bedoel dat kan volgens mij niet eens fatsoenlijk met 'gewone' ledjes!!
(denk ik dus)
hehe, toch wel hoor. Zeker met infrarood, omdat deze meer uitstralen. Gewoon en vlakn van 8x6 ledjes (meeste stralers hebben dat) en dan kan je echt een hele kamer laten oplichten (infrarood dan). Dit is vrij goed te doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

(denk ik dus)
Dat valt je vies tegen, doe maar es snachts al je apparatuur uit en ontsteek 10 gele ledjes, wedden dat je ervan schrikt hoeveel licht dat geeft, helemaal als je in plaats van gele van die extra felle blauwe neemt natuurlijk >:)

[ Voor 0% gewijzigd door m-m op 17-11-2002 00:46 . Reden: het leuke van react is dat ik een post uit februari kan editten >:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
* Osiris heeft een camcorder die ook IR waarneemt! :D

Ik wil dus ook wel een Infrarood-schijnwerper...

Maar: hij moet gigantisch ver kunnen schijnen (25 meter ofzo :? ), zodat ik zo een soort van Nightvision heb.

LED-jes komen lang niet zover, wel?

Is er geen andere mogelijkheid?

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Euh, een IR-laser met een lensje om de divergentie in te stellen?
(denk ik dus)
Piece of cake. Ik heb blauwe led's in m'n mobiele gezet, en die kan ik 's nachts prima als lamp gebruiken, zoveel licht er vanaf komt.

Trouwens, het is niet zo dat een 8x6 led matrix 42x zo veel licht geeft als je AB, want de IR-led's in een afstandsbediening worden aangestuurd met zeer korte pulsen en een grote stroom (>1A!)

• Dutchess_Nicole
  • Laatst online: 08-10 10:15
Dat valt je vies tegen, doe maar es snachts al je apparatuur uit en ontsteek 10 gele ledjes, wedden dat je ervan schrikt hoeveel licht dat geeft, zeker als je extra felle blauwe neemt >:)
Extra felle gele blauwe ledjes? Hoeveel heb jij gerookt? >:)

In de conrad gids staan gewoon complete cameramodules met IRledjes en al. Misschien staat daar wel bij wat voor ledjes dat zijn. Ben je in 1 keer klaar. :)

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 22:41

Scatman_II

R9500 Pro >:)

tjah, klinkt wel stoer allemaal :)

ff favoriseren :P Pics als het af is ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• LiquidSmoke
is wel id ja, ik zal de conrad gids ff naspitten, er is ook nog een voorjaarscatalogus binnengekomen, zal wel ff laten weten wat ik doe

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 08:46

kan je ff de URL geven van crimecatcher? kan hem niet vinden op cnet.com!!:(

dSLR: Nikon D5300;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 21:49 schreef Scatman_II het volgende:
tjah, klinkt wel stoer allemaal :)

ff favoriseren :P Pics als het af is ;)
ik heb er ook zelf eentje gebouwd, tijdje geleden, ik neem hem wel eens mee naar jou ofzo.
btw: hij werkt nu niet meer, ff resolderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op woensdag 13 februari 2002 19:03 schreef m-m het volgende:

[..]

Dat valt je vies tegen, doe maar es snachts al je apparatuur uit en ontsteek 10 gele ledjes, wedden dat je ervan schrikt hoeveel licht dat geeft, zeker als je extra felle blauwe neemt >:)
Haha! Extra felle blauwe gele leds? W00t :+, ik lig in een deuk!

[edit] ik lees de volgende keer het hele topic door voor ik leuk ga doen.. :( :P

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat straks de hele nacht je apparatuur aan en uit met al dat infrarood signaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

Op vrijdag 15 februari 2002 22:52 schreef GloriX het volgende:
Gaat straks de hele nacht je apparatuur aan en uit met al dat infrarood signaal :+
hehe: LOL

(dit is toch nog geen kicken he?)

btw BD, daar hou ik je aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:03

ThaHandy

Discovery Channel

wreeeeed... nooit geweten :)
ik fix er ook 1

gewoon 6 in serie (achter ekaar) met weerstand en dat 8x paralell (onder elkaar)( (-) ------== (+) )=ene kant - 6 leds weerstand aan de plus
(-) ------== (+)
(-) ------== (+)
(-) ------== (+)
(-) ------== (+)
(-) ------== (+)
(-) ------== (+)
(-) ------== (+)
(-) ------== (+)
30 Ohm = voor 5V
100 Ohm = voor 12V

khoop dat je et een beetje snapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee 's nachts gaat er geen aparatuur aan of uit dmv die infrarood schijnwerper want de signalen die uit een afstandsbediening komen gaan via een bepaald besturingsprotocol (RC 5 bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 17:38 schreef Scatman_II het volgende:

[..]

hehe: LOL

(dit is toch nog geen kicken he?)

btw BD, daar hou ik je aan :D
okz, binnenkort doet ie het weer >:) Vooral kewl met een tvkaart >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

hehe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 08:06
Zou je niet de ledjes in een soort havle circel kunnen zetten zodat je nog meer bereik hebt. Of als die cam de hele tijd op 1 plek blijft gewoon in die kamer helemaal rond ledjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 18:47

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Kun je IR ledjes gewoon als lichtbron voor elke webcam gebruiken? Of kunnen niet alle webcams IR licht waarnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:29

Epsilon

waar ik nu ineens aan denk:
een laser uit een cd-rom drive is infra-rood
misschien dat je deze kan gebruiken dmv een prisma (want di heeft een evenwijdige bundel..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Op zondag 24 februari 2002 21:33 schreef epsilon het volgende:
misschien dat je deze kan gebruiken dmv een prisma (want di heeft een evenwijdige bundel..)
Nee dat gaat niet lukken. De brandpunts afstand van die dingen is hoogstens een paar millimeter. En het gaat je echt niet lukken om hier helemaal nieuwe lenzen voor te gaan zitten maken. Ik denk overgens dat het kwa lichtopbrenkts je net zo goed of zelfs beter een led kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Op zondag 24 februari 2002 21:33 schreef epsilon het volgende:
beste martijn, een laser in een cd-speler is gewoon rood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lama
  • Laatst online: 04-10-2023
gewoon 150 ir ledjes in serie, 230volt erop en je hebt een vrij krachtig ir-bron, je rekent gewoon ong. 1,5 volt per ledje, en bi 12 kun je dus ca 8 ledjes gebruiken(of 16 op halve sterkte), ook kun je een 1,5 volt voeding bouwen(vrij zware) en xx-tig ledjes parrallel eraan hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 22:36 schreef insan1ty het volgende:

[..]

beste martijn, een laser in een cd-speler is gewoon rood...
Nop, infra rood dus voor een normale cd-speler. DVD drives hebben een rooie gekregen voor de hogere data dichtheid. Het wachten is op blauwe of zelf uv lasers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bouw gegoon een laserpen erin tadaa opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 18:41 schreef Joep18 het volgende:
nee 's nachts gaat er geen aparatuur aan of uit dmv die infrarood schijnwerper want de signalen die uit een afstandsbediening komen gaan via een bepaald besturingsprotocol (RC 5 bijvoorbeeld)
OOOOOHHHHH ik dacht dat al het infrarood licht hetzelfde was. Bedankt dat je dit ff voor me heb duidelijk gemaakt. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Laatst online: 22:55
MUUUUUU }:O

sorry kon het ff niet laten :P

maar ehr, kan een digitale camera ook IR licht waarnemen?
en heeft iemand een plaatje wat gemaakt is met IR licht?
en wat kosten die IR led's ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kan elke webcam IR waarnemen?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffercomputer
  • Laatst online: 06-09 12:24
De meeste CCD chips (de beeldopnemer van digitale cams) is gevoelig voor infrarood. Iedere webcam 'ziet' infrarood, richt er maar eens een afstandsbediening op, en druk op wat knopjes. Als het goed is zie je dan een knipperende stip.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
jackel gaat dat ff proberen met ze powershot 350 :) oud maar goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
ik was vergeten dat dat ook IR lampje was :) het werkt gewoon echt wel lachen daarom!!! zie je gewoon lichtje op je muur, maar wat kosten die IR led's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 22:58 schreef jackel7007 het volgende:
ik was vergeten dat dat ook IR lampje was :) het werkt gewoon echt wel lachen daarom!!! zie je gewoon lichtje op je muur, maar wat kosten die IR led's?
Volgens mij waren die iets duurder als blauwe ledjes

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 23:08 schreef thedolf het volgende:

[..]

Volgens mij waren die iets duurder als blauwe ledjes
Toch niet. tussen de €0.50 en de €1.00 per stuk

ook is er een infaroodschijnwerper te koop voor iets minder dan €10 (15LEDs)

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik denk niet dat je veel ledjes nodig hebt. Mijn Sony PC9 camcorder heeft ook nightvision, en hij gebruikt hier slechts 2 IR-ledjes/lampies/whatevers voor.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Is nightvision niet iets heel anders dan werken met IR licht? Nightvision is d8 ik met een lichtversterker waardoor je beeld ook groenig word, IR is gewoon onzichtbaar voor oog maar wel zichtbaar voor je camera/digicam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Ik heb hier een gewone nightvision liggen en die versterkt het gewone licht 10.000x Zelfs in de zwartste nachten kun je nog veel zien. Heb er zelfs in Australië in het donker met digicam foto's meegemaakt. Volgens mij is nightvision alleen lichtversterking en met infrarood heb je echte infrarood (lees warmte)kijkers nodig (errug duur btw).

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles straalt toch al infrarood uit, daar zijn die infraroodkijkers op gemaakt, warme object stralen meer uit dan koude. Dus dan heb je toch geen IR-lamp nodig :?

Infrarood licht gaat door sommige kleren heen, dus als je die lamp hebt kun je nog leuke plaatjes krijgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:27
Op maandag 25 februari 2002 23:17 schreef Selachii het volgende:
Ik denk niet dat je veel ledjes nodig hebt. Mijn Sony PC9 camcorder heeft ook nightvision, en hij gebruikt hier slechts 2 IR-ledjes/lampies/whatevers voor.
Heb ut ff geprobeerd met de afstandsbediening van de stereo
(1 ir-led) en van de tv (2 ir-leds) bijelkaar

Het werkt wel maar ik kan mezelf nauwlijks verlichten in het donker :+ 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

De led's in je afstandsbediening knipperen. Dat is niet te vergelijken met een gewoon brandende led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een russische nachtkijker. Dat noemen ze een IR kijker, maar het is een restlicht versterker. Bovenop zit een infrarood schijnwerper, en als je die aanzet, dan verlicht je de hele boel voor de cam, maar niet voor je oog.

Het is het IR spectrum wat je net niet meer ziet. Warmte is ook IR maar met een heel grotere golflengte, met zo'n IR schijnwerper zit je niet in de buurt, en bovendien pikt je cam die golflengte ook niet op.

Als je een schijnwerper wilt maken dan kun je ook een goed halogeenlampje nemen, of een hele sterke zaklamp, en dan koop je een stukje IR filter. Das gewoon een heel donker rood plaatjes, dan net transparant is voor IR maar niet voor kleinere golflengten. Die zet je ervoor, en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Op dinsdag 26 februari 2002 09:00 schreef AcouSE het volgende:
De led's in je afstandsbediening knipperen. Dat is niet te vergelijken met een gewoon brandende led.
Ja dat zal wel, maar was voor m'n webcam iig niet te zien dat ze dat deden, zal wel een te grote freq. zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff getest.

Op 5 frames/sec zie je een een puntje

op 30 frames/sec zie je m'n AB wel knipperen

dus zo hoog is die frequentie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Die frequentie ligt op min 10kHz ofzo, maar het zou kunnen dat de herhalingsfrequentie van de bits zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal het dan zijn, want ik denk niet dat mijn webcammetje 10000 frames/sec kan halen.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 09:14 schreef olav het volgende:
Ik heb een russische nachtkijker. Dat noemen ze een IR kijker, maar het is een restlicht versterker. Bovenop zit een infrarood schijnwerper, en als je die aanzet, dan verlicht je de hele boel voor de cam, maar niet voor je oog.

Het is het IR spectrum wat je net niet meer ziet. Warmte is ook IR maar met een heel grotere golflengte, met zo'n IR schijnwerper zit je niet in de buurt, en bovendien pikt je cam die golflengte ook niet op.

Als je een schijnwerper wilt maken dan kun je ook een goed halogeenlampje nemen, of een hele sterke zaklamp, en dan koop je een stukje IR filter. Das gewoon een heel donker rood plaatjes, dan net transparant is voor IR maar niet voor kleinere golflengten. Die zet je ervoor, en voila.
weet u ook waar dit te kopen!? 8-)

• diertje
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

Op dinsdag 26 februari 2002 09:14 schreef olav het volgende:
deserteur ? :o

Ik, geheel anders

Verwijderd

He LiquidSmoke daar heb ik me ook eens in verdiept.
Het blijkt dat ze kortstondig een hoge stroom door
zo'n ledje laten lopen (tussen de 1 en de 1,2 A). Maar er
is meer, want de spanning die je er op aan bied heeft een
frequentie van >100kHz en een duty-cycle van 1/256. Dit
houdt in dat je een ictje zoals de ne555 en een flinke
transistor nodig hebt om zo'n signaal te maken. Op
http://www.circuitsonline.net/ kan je simpele schema's en
mooie simulatie software (voor o.a. de ne555)vinden.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Is het nou al bij iemand gelukt?

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

met mijn logitech 300 PRO doet i et iig wel :)
test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 03 maart 2002 18:42 schreef ThaHandy het volgende:
Werkt niet echt.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Op zondag 03 maart 2002 18:42 schreef ThaHandy het volgende:
Vet!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 12:22 schreef renzoo het volgende:

[..]

weet u ook waar dit te kopen!? 8-)
Mijn nachtkijker mag je best kopen, hoor 8-)

Dat folie: probeer het eens in een hobbywinkel. Je hebt een goede kans dat donkerrood folie prima werkt.

Je doet het zo vaak dubbel dat je er met het blote oog niet meer goed doorheen kunt kijken. Dat plak je voor je zaklamp (halogeen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 03 maart 2002 19:06 schreef Tweak-Freak het volgende:

[..]

Vet!! :D
Werkt ie bij jou wel dan?

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephix
  • Laatst online: 15-03 08:21
Nog even een idee.. wellicht heb je een IR draadloze koptelefoon? Nagoed, die heb ik hier staan met 8 IR-leds op een rijtje erin.. (zend-kant) Licht uit, gordijnen dicht, signaal op dat ding en mijn hele kamer is goed zichtbaar met de webcam. Verblind het hele beeld als ik de cam op de zender richt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafioso
  • Laatst online: 07-10 13:11
OJA AAAAAAAP, doe die icon van je eens ff snel weg .. dies van mij !!

kijk:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/15946/60x60_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/15946/60x60_2.jpg Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/15946/60x60_3.jpg

edit:
En mocht iemand mij niet geloven .. ik heb de psd nog liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Op zondag 03 maart 2002 22:35 schreef thedolf het volgende:

[..]

Werkt ie bij jou wel dan?
Je hebt de divx codec nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:34
Op maandag 25 februari 2002 10:03 schreef lama het volgende:
gewoon 150 ir ledjes in serie, 230volt erop en je hebt een vrij krachtig ir-bron, je rekent gewoon ong. 1,5 volt per ledje, en bi 12 kun je dus ca 8 ledjes gebruiken(of 16 op halve sterkte), ook kun je een 1,5 volt voeding bouwen(vrij zware) en xx-tig ledjes parrallel eraan hangen
Ja, dan heb je een IR lichtbron die 25 keer per seconde aan gaat.
4 diodes, en 2 condensatoren moeten 't oplossen! :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu wil ik zelf ook een infrarood schijnwerper maken.. de ir-ledjes zijn al binnen, alleen vraag ik mij af; ziet mijn slang infrarood? :D zoja dan zal ik hem niet in het terrarium zetten:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 11:54

AdLentis

Gadget Inspector

Op woensdag 13 februari 2002 15:31 schreef mvt het volgende:
Wat dacht je van een bewegingssensor zoals die op buitenlampen zitten eraan vastmaken, zodra die wat ziet => opnemen op schijf
Lekker interessant als je camera nix kan zien... |:(

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 11:54

AdLentis

Gadget Inspector

Ff hele topic gelezen.

Ik ga dit ook doen hey... best gaaf! >:)

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Laatst online: 30-09 10:10

mayhem

heel cool, je ziet idd dat een afstandsbediening ook al een gedeelte van de omgeving (klein gedeelte) verlicht.
Ik heb ook een avi-tje gebouwd (divx)

Met een Philips TOUCam Pro op 60fps.

Als er nu maar genoeg IR licht in een kamer is, dan gaat het wel lukken. LEDs kunnen niet een hele kamer verlichten.

[ Voor 7% gewijzigd door mayhem op 16-03-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Op maandag 25 februari 2002 10:08 schreef ascii het volgende:

[..]

Nop, infra rood dus voor een normale cd-speler. DVD drives hebben een rooie gekregen voor de hogere data dichtheid. Het wachten is op blauwe of zelf uv lasers.
probeer es je discman (een gewone cd speler dus) aan te zetten met de klep open (stokje in dat microschakelaartje ofzo doen) tadaa. rood. zichtbaar licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Dit lijkt mij ook wel wat.
Ik ga eens bij NEdis kijken wat een infra. schijnwerper kost en dan ga ik zelf een infrarood kijken maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 09:36

Corn

Raar jongetje

[quote]Op woensdag 13 februari 2002 16:23 schreef chill het volgende:
[/quote
<niet hele topic gelezen>
Denk maar niet aan de mogelijkheden, want die zijn er niet :+ Je ccd'tje is niet snel genoeg om de gemoduleerde puls van een zapper te ontvangen. Moet je toch een schakelingetje voor bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

[quote]
Op maandag 04 maart 2002 17:14 schreef Cornholio2001 het volgende:
Op woensdag 13 februari 2002 16:23 schreef chill het volgende:
[/quote
<niet hele topic gelezen>
Denk maar niet aan de mogelijkheden, want die zijn er niet :+ Je ccd'tje is niet snel genoeg om de gemoduleerde puls van een zapper te ontvangen. Moet je toch een schakelingetje voor bouwen
Daz onzin
werkt perfect hier moet je een filmpie zien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn IR-Ledjes zijn inmiddels binnen.. wel is het errug lastig testen met IR >:) , allereerst heb ik 2 ledjes van een oude afstandsbediening gepakt om een beetje te testen. Maar kan iemand mij misschien helpen met de juiste weerstand afstelling? op 12V, ik heb namelijk net die 2 al opgeblazen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

me need voltage en moet weten hoe je ze aan sluit, hoeveel hebbie er van?

en ikke moet weten hoeveel mA die dingen vreten

/edit
Operating and storage temperature range
Top ; Tstg 40 + 100 °C
Reverse voltage
Vr 5 V
Forward current
If 130 mA
Surge current , t p = 10 µs, D = 0
Ifsm 3.5 A
Power dissipation
Ptot 220 mW
Thermal resistance
R thJA 330 K/W

130 mA? ...dat meen je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

**schop**

soz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

Op maandag 04 maart 2002 00:25 schreef Mafioso het volgende:
OJA AAAAAAAP, doe die icon van je eens ff snel weg .. dies van mij !!

kijk:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

edit:
En mocht iemand mij niet geloven .. ik heb de psd nog liggen
Dit zijn gewoon de ogen van Angelina Jolie (Lichtelijk in kleur aangepast) dus niet 'jouw' icon.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
130mA lijkt me veel. hang on..
is het niet de max sperstroom?

ff conrad gids erbij pakke

nee toch wel
bij IR Diode SFH485 bijvoorbeeld> If=100mA, 880nm(infrarood dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Zo heb ik er hier nog een:

Hoogvermogen IR LED 5 mm
75mW/sr bij 50 mA
375mW/sr bij 250mA
Uf= 1.5V
If= 100mA
Ifpeak= 500mA (100 µs puls)
op 875 nm en een bandbreedte van 9 MHZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

100 mA gemiddeld dus

damn voor een 8*6 schijnwerper = 48 st = 4.8 A :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 01:34 schreef ThaHandy het volgende:
100 mA gemiddeld dus

damn voor een 8*6 schijnwerper = 48 st = 4.8 A :7
Hallo allemaal Ik ben nieuw hierzo :)
Ik hoop dat ik meteen wat kan helpen.

IR verlichting is vrij duur en kost verschrikkelijk veel stroom
helemaal als je bijvoorbeeld een schijn werper wilt hebben die 100 meter goed kan verlichten.
Voorbeeld infrarood lamp,Pas op modemers Zie je wat ik bedoel!?
Een combo van 80 IR ledjes gaat zeker wel werken met een goede reflektor.
Zie je die koel ribben!? Die zijn nodig om te koelen, IRlampjes worden aardig heetAfbeeldingslocatie: http://www.check-it-out.nl/Pictures/Smiles/evil.gifPfffffff!
Een 1000 Watt hallogeen met IR Filter is misschien een goedkopere oplossing, ook hier evenAfbeeldingslocatie: http://www.check-it-out.nl/Pictures/Smiles/branden.gifhet vuur doven ;).
Een grote Paps blower is geen overbodige luxe.
Het verbruik blijft altijd een bedenkelijk iets, ik heb een camera observatie systeem geboud met voornamelijk z/w camera`s.
z/w camera`s hebben de goede eigenschap licht gevoeliger te zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema
  • Laatst online: 10-09 02:29

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Als het lukt moet je evvu picts posten hier want dat wil ik ook wel >:)

Ennu kan je de infra-leds gewoon naast elkaar plaatsen?
v.b.
. ---------------
| 0 0 0 0 0 0 0 0 |
. ---------------

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 04:27 schreef sjorsfeenema het volgende:
Als het lukt moet je evvu picts posten hier want dat wil ik ook wel >:)

Ennu kan je de infra-leds gewoon naast elkaar plaatsen?
v.b.
. ---------------
| 0 0 0 0 0 0 0 0 |
. ---------------
Goede Morgen.
Yep, ik zal vanavond wel even deze post aanpassen en er een plaatje bijdoen hoe de print in elkaar steekt.
Zijn eigelijk gewoon die printjes van de Conrad.(Hannover)
Ik heb ook n zo`n dure die heb ik eens kunnen regelen bij een oude fabriek die gesloten werd.

[irc].bill Gates denkt, verdomme moet ik weer de ladderpakken om dat ding van de muur te slopen.[/irc]
Mijn 2e post alweer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

zowiets?

dit is beta :P al wat fouten gevonden

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thahandy/IRcam1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thahandy/IRcam2.jpg

127mm*127mm
zo groot gedaan vanwege de warmte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem een 5KW CO2 laser (ver infra rood 10600 nano meter) als lichtbron richt die op de deurklink :P.
als er dan een inbreker komt brand ie z'n klauwen aan de knop en als ie binnen is heeft ie gaatje in z'n voorhoofd. lol! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Laatst online: 16:36

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

jah zoiets... :? }:O

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Op donderdag 07 maart 2002 21:58 schreef Genius_P het volgende:
neem een 5KW CO2 laser (ver infra rood 10600 nano meter) als lichtbron richt die op de deurklink :P.
als er dan een inbreker komt brand ie z'n klauwen aan de knop en als ie binnen is heeft ie gaatje in z'n voorhoofd. lol! >:)
hmmz.. dan is het óf een hele kleine inbreker (omdat ze hoofd dan op hoogte van de deurklink zit) óf een laser die zich omhoog richt als de deur open gaat :9 :9 :?

* AngelDust blaat }:O

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Op donderdag 07 maart 2002 21:58 schreef AngelDust het volgende:
jah zoiets... :? }:O
nie goe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Op donderdag 07 maart 2002 23:45 schreef ThaHandy het volgende:

[..]

nie goe?
Vast wel.. ik heb er geen verstand van... zo bedoel ik het :D

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Op vrijdag 08 maart 2002 00:26 schreef AngelDust het volgende:

[..]

Vast wel.. ik heb er geen verstand van... zo bedoel ik het :D

:P
}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zou het aub... iets meer on -topic en serieuzer door kunnen gaan? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 10:58 schreef Bulldog het volgende:
Zou het aub... iets meer on -topic en serieuzer door kunnen gaan? :).
Idd :(
Maargoed de beloofde pic`s
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2953899514
De voorkant.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1225449122
De achterkant.

Je ziet dat hij niet echt groot is, en dat is ook te merken, 5 meter kan je hiermee redelijk verlichten.(verder is a big No No!
Werkt overigens op 12 volt.
Ga hem nu maar weer aan de muur hangen :z

[off-topic]Als je hem in de auto ze en het signaal zou moduleren, kan je in theorie elke lazergun op hol kunnen jagen >:)[off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Op vrijdag 08 maart 2002 13:21 schreef Bill_Gates het volgende:

[..]

[afbeelding]
De voorkant.

[afbeelding]
De achterkant.

Je ziet dat hij niet echt groot is, en dat is ook te merken, 5 meter kan je hiermee redelijk verlichten.(verder is a big No No!

[off-topic]Als je hem in de auto ze en het signaal zou moduleren, kan je in theorie elke lazergun op hol kunnen jagen >:)[off-topic]
Is deze nou gemaakt naar aanleiding van dat schema hierboven??

ziet er goed uit.. werkt dat een beetje??

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema
  • Laatst online: 10-09 02:29

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Op vrijdag 08 maart 2002 13:21 schreef Bill_Gates het volgende:

[..]

[afbeelding]
De voorkant.

[afbeelding]
De achterkant.

hee kicken :9~
heb je toecvallig ook een webcam dat je misschien evvu plaatjes kan posten hoe het er uit ziet in het donker?
zou wel leuk zijn.... :)

ennu waar vind ik dat proggie Crime catcher |:(

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Op donderdag 07 maart 2002 21:46 schreef ThaHandy het volgende:
zowiets?

dit is beta :P al wat fouten gevonden

[afbeelding]

[afbeelding]

127mm*127mm
zo groot gedaan vanwege de warmte
goed... 110 IR LED's komen er aan :9~ :9~

ik probeer een een raam te maken van 10*10 of kleiner 8-)
en stroom vreten zal i :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Laatst online: 20:10

markvt

Peppi Cola

logitech quickcam: ziet infra rood, nooit gedacht een doel voor dat ding te gaan ontdekken

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Pagina: 1 2 Laatste