Toon posts:

multiple mouseover effects?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey there,

Kleine vraag, maar kom er niet aan uit. Heb de search meerdere malen gebruikt, maar helaas.... Op FOK kom ik ook niet veel verder, dus vandaar mijn laatste strohalm hier :)

Ik zit te klooien met een HTML opzet met hierbij mouseovers.
Een enkele mouseover is natuurlijk simpel, maar ik wil deze mouseovers niet alleen kopelen aan de bestaande positie en hierbij switchen van image1 naar image1a en terug, maar tevens deze action koppelen aan het middelgedeelte van het verhaal.

Om mijn idee wat te verduidelijken:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mifrabv/overzichtje.jpg
(Sorry voor mijn wazige schets overigens).

Anyway.... In het midden zitten 5 cellen die moeten meeswitchen en afhankelijk van mouseover op positie 1 t/m 10 een andere achtergrond/plaatje moeten laten zien.
Nu heb ik me al rot gezocht en het lijkt me niets meer dan een simpele koppeling waarbij mouseevent1 t/m 10 gekoppeld wordt aan het uitwisselen van een zooi pictures, maar ik kom er totaal niet uit.

Iemand die dit al eens gedaan heeft of sim-pel kan uitleggen wat de beste manier is om dit aan te pakken.
Ik weet dat het mogelijk moet zijn, maar tot nu toe heb ik het alleen nog maar in de praktijk gezien op 1 vlak + 1 extra en niet 5. Ik begrijp dat je met ad.scr een extra picture kunt toewijzen, maar kan dit ook met meerdere in een keer?

Is hier een proggie voor, of kan iemand me van wijze hulp voorzien? En kan wat ik wil uberhaubt wel?

Kee, shoot me :)

thxs.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:15
Hoe verander je nu de plaatjes (alleen die ene): via een functie of apart per cel plaatje met code :?

Verwijderd

als je met een functie 1 image.src of backgroundcolor aanpast, kun je dat toch ook met 2 doen..

Verwijderd

Topicstarter
De menukeuzes (links 1 t/m5) en rechts (6 t/m 10) is gewoon gedaan met een mouseover waarbij image1 wordt vervangen door image1a enz.

edit: dus gewoon per cel inderdaad.

• Dennis
Op woensdag 13 februari 2002 14:41 schreef Zooi1 het volgende:
De menukeuzes (links 1 t/m5) en rechts (6 t/m 10) is gewoon gedaan met een mouseover waarbij image1 wordt vervangen door image1a enz.
Doh. :P
In een functie of niet ?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 14:42 schreef ddc het volgende:

[..]

Doh. :P
In een functie of niet ?
:) Gewoon per cel met code dus. Geen verdere functies op dit moment. Ik heb wel voorbeelden gezien waarbij met een functie een mouse event gekoppeld wordt aan een andere picture + een extra, maar dit nog niet verder toegepast omdat dit niet was wat ik zocht.

Ik ben niet zo'n expert op het gebied van java helaas...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 14:41 schreef Tizzwat het volgende:
als je met een functie 1 image.src of backgroundcolor aanpast, kun je dat toch ook met 2 doen..
Okay dit begrijp ik en ik heb hier ook al voorbeelden van gezien maar kan het ook met 6? (1 voor button, en 5 voor middenpositie?). Of wil ik nu iets wat echt niet mogelijk is?

• Dennis
Op woensdag 13 februari 2002 14:45 schreef Zooi1 het volgende:
:) Gewoon per cel met code dus. Geen verdere functies op dit moment. Ik heb wel voorbeelden gezien waarbij met een functie een mouse event gekoppeld wordt aan een andere picture + een extra, maar dit nog niet verder toegepast omdat dit niet was wat ik zocht.
Ik denk dat het dan een mooi moment is om dat eens te gaan leren :)
Via een functie scheelt je ongelooflijk veel code, maakt het veel overzichtelijker en je hoeft dan niet een fout 25x te fixen :P
Ik ben niet zo'n expert op het gebied van java helaas...
Java != Javascript :)

• Dennis
Op woensdag 13 februari 2002 14:47 schreef Zooi1 het volgende:
Okay dit begrijp ik en ik heb hier ook al voorbeelden van gezien maar kan het ook met 6? (1 voor button, en 5 voor middenpositie?). Of wil ik nu iets wat echt niet mogelijk is?
Wat jij wilt is heel goed mogelijk zelfs :)
Kijk eens op www.smallhold.nl , in het menu links, daar gebeurt dus ook precies wat jij wilt :)

Verwijderd

Topicstarter
Kee ik zal er even wat verder mee gaan stoeien :)
Dank voor het advies, met het voorbeeld van die site moet het (hopelijk) gaan lukken.

• Dennis
Op woensdag 13 februari 2002 14:58 schreef Zooi1 het volgende:
Kee ik zal er even wat verder mee gaan stoeien :)
Dank voor het advies, met het voorbeeld van die site moet het (hopelijk) gaan lukken.
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~g.straetmans/pimatyourservice.gif

Verwijderd

Topicstarter
Update: het is gelukt! :) 1 mouse over met 6 effecten :)
Mijn tabel is nu wel niet echt meer mooi uitgelijnd, maar ik ga dit eerst afmaken en dan zien we wel verder hoe we dit probleem weer kunnen oplossen :)

THXS!

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 16:15 schreef Zooi1 het volgende:
Update: het is gelukt! :) 1 mouse over met 6 effecten :)
Mijn tabel is nu wel niet echt meer mooi uitgelijnd, maar ik ga dit eerst afmaken en dan zien we wel verder hoe we dit probleem weer kunnen oplossen :)

THXS!
Je kunt het wel met 100 layers doen die je een andere bg geeft..
Dus actie mogelijkheden zat :)
Pagina: 1