Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Thema-Forum] Voorstel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me leuk om als Thema is Website Casestudies te hebben. Hoe zie ik dit voor me?..

Gebruikers kunnen websites posten waar ze aan mee hebben gewerkt, met een uitleg over hoe het is gemaakt, evt. aan de hand van functionele schema's, technische specificaties, diverse screenies zoals bijv. de backend.

Ik doel hiermee dan op echte sites ipv "my personal homepage". Het kan als spam worden opgevat, maar dat is natuurlijk niet de gedachte achter dit thema. Het thema heeft als doel, anderen het ontwikkelproces te laten ervaren, anderen ideeen op te doen adhv de geplaatste casestudies.

Het is dus niet de bedoeling dat dit alla sitechecks een beoordeling wordt van de geplaatste studies. Het is de bedoeling om binnen dit thema, juist dieper in te gaan op werking, layoutkeuze, en achterliggende gedachte van gekozen oplossingen.

Een discussie kan daar later over ontstaan zoals; "waarom is er destijds voor die oplossing gekozen", "wat als er zus en zo gebeurt". Kortom, ik denk dat iets dergelijks heel erg leerzaam kan zijn en inspiratie geeft aan anderen om problemen anders op te lossen door van andermans oplossingen te leren.

Wat vinden jullie ervan, is dit vanwege "spam" te link? ik persoonlijk denk dat het een heel interessant thema kan zijn.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:45
* Willem is voor.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Wel interessant... ik denk alleen dat er te weinig mensen op GoT rondlopen die zoiets aanspreekt... denk dat de G.C.-crewmensjes een wat breder thema willen.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Erg leuk idee maar zoals Tom al zegt; denk niet dat er genoeg intresse voor is. Bloed heel snel dood ben ik bang....zelf zou ik het wel intressant vinden.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Interessant maar lastig,

Je vraagt mensen om bedrijfsgevoelige informatie te posten. Ten eerste is het niet slim om daar waar je je geld mee verdient voor jan en alleman toegankelijk te maken. Ten tweede weet ik niet of het nou zo een twee drie geoorloofd is om informatie van het bedrijf waar je werkt (stel je hebt de website in loondienst gemaakt) op de digitale straat te zetten. Ten derde kan er afgesproken zijn met je opdrachtgever dat je de informatie niet zal gebruiken voor weet ik wat.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 15:00

Pelle

🚴‍♂️

Kan interessant zijn, maar ik ben het wel met de heren modjes eens dat het geen breed genoeg draagvlak heeft; slechts een handjevol profs uit /13 en /14 zouden hier iets zinnigs over kunnen vertellen.

En daarbij is ook nog eens de vraag of iedereen wel zin heeft om bijvoorbeeld functionaliteiten en specificaties van zeg een CMS te gaan openbaren, en de manier waarop het is gerealiseerd. Ik kan me voorstellen dat zoiets bestwel gevoelig ligt bij sommigen, en men geen zin heeft om werk waar men zelf uren aan geploeterd heeft, zo maar even 'weg te geven' aan anderen.

Zelf vind ik het een leuk idee, en ik zou er misschien ook nog wel een nuttige bijdrage aan kunnen leveren, maar we moeten ook rejalisties blijven en dan denk ik niet dat dit met dit brede publiek (40.000+ mensen) interessant genoeg is (ik gok hooguit 50 a 60 man die het daadwerkelijk zal lezen, en misschien 15 man dat daadwerkelijk wat nuttigs zal posten). Vind het niet reeel om daar een heel forum aan te wijden.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 13 februari 2002 14:44 schreef cutter het volgende:
Je vraagt mensen om bedrijfsgevoelige informatie te posten. Ten eerste is het niet slim om daar waar je je geld mee verdient voor jan en alleman toegankelijk te maken. Ten tweede weet ik niet of het nou zo een twee drie geoorloofd is om informatie van het bedrijf waar je werkt (stel je hebt de website in loondienst gemaakt) op de digitale straat te zetten. Ten derde kan er afgesproken zijn met je opdrachtgever dat je de informatie niet zal gebruiken voor weet ik wat.
Yep, dit zijn zowiezo dingen die je in je achterhoofd moet houden, mocht dit ooit nog eens in een of andere vorm gerealiseerd worden.
Ik denk dat ik 70% van wat ik dagelijks doe, hier niet neer zou zetten. En dat zou doorslaggevend kunnen zijn in de mate van interessantheid van zo'n forum. Iedereen post niet z'n allerbeste geheim van de smid, maar zaken die anderen ook zelf al eens hebben gedaan.

Heel leuk allemaal, zo'n feest van herkenning en bevestiging van je eigen kunnen, maar dat voegt qua niveau dan natuurlijk niks toe.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Eigenlijk zeg maar het usability engineering-gebeuren achter het werkelijke design dus. Op zich vind ik het ook wel interessant (aangezien dat veel in mn studie voorkomt).

Maarja, het thema-forum is meer GC-gericht, ook omdat zo'n forum een beetje te vullen moet zijn. Maar op zich wel een leuke gedachte.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Interessant maar denk dat er weinig animo voor is, was ook tijdje zo een 3e dev forum waar ik naam van vergeten ben, stonden goede topics in maar was wel errug rustig.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op woensdag 13 februari 2002 15:38 schreef raptorix het volgende:
Interessant maar denk dat er weinig animo voor is, was ook tijdje zo een 3e dev forum waar ik naam van vergeten ben, stonden goede topics in maar was wel errug rustig.
Hardcore Interaction Design
[topic=141758/1/25]

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 13 februari 2002 15:38 schreef raptorix het volgende:
Idd, cutter noemt het al hierboven. Volgens mij is dat het forum geweest waar ik 7 van mijn 10 langste replies heb getikt :)

Zeker wel interessant, maar te weinig animo en net als met de splitsing van P&W ging het niveau in /13 zwaar omlaag. Nee, geef mij af en toe maar een mooie ASP/PHP discussie in /13 (zoals ik die met jouw volgens mij ook wel eens in /14 gevoerd heb ;)), en ik vermaak me wel :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 16:35 schreef Pelle het volgende:

[..]

Idd, cutter noemt het al hierboven. Volgens mij is dat het forum geweest waar ik 7 van mijn 10 langste replies heb getikt :)

Zeker wel interessant, maar te weinig animo en net als met de splitsing van P&W ging het niveau in /13 zwaar omlaag. Nee, geef mij af en toe maar een mooie ASP/PHP discussie in /13 (zoals ik die met jouw volgens mij ook wel eens in /14 gevoerd heb ;)), en ik vermaak me wel :P
cf :+

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 13 februari 2002 16:47 schreef Gordijnstok het volgende:
cf :+
CF? Wasda? Capture the Flag toch?

;)

Verwijderd

Mijn voorstel voor een thema: Film en theater(cabaret e.d.).

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:31
Jaaaa, auto?s wil ik.... (wel een beetje te verwachten :D)
D`as ook een breed thema... (de gemiddelde Ferrari tenminste wel ;) )
Pagina: 1