Toon posts:

bSMTP met postfix

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb 2 uur gezocht op internet maar heb geen goede documentatie om bSMTP icm Postfix te bewerkstelligen.

Weten jullie iets?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 16:21
bSMTP met postfix ? Wat bedoel je precies ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Postfix is een soort van vervanger van Sendmail in Linux.
Dus een goede SMTP server.
Nu zou ik deze willen laten werken met het bSMTP protocol.

Verwijderd

define bSMTP?

naar mijn weten is bSMTP gewoon MX record instellen naar een IP wat niet altijd online is, maar wel altijd hetzelfde.

De backup mailserver ontvangt alle mail en stuurt het door naar de primary mailserver als die online komt.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 16:21
Op woensdag 13 februari 2002 19:54 schreef Felix het volgende:
define bSMTP?

naar mijn weten is bSMTP gewoon MX record instellen naar een IP wat niet altijd online is, maar wel altijd hetzelfde.

De backup mailserver ontvangt alle mail en stuurt het door naar de primary mailserver als die online komt.
agree.
wist alleen niet wat bedoeld werd met postfix. Remco=<>linux
in feite is het de secundaire preferred server voor het mx-record instellen naar de qeue.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Jelloes! Ik heb het hier ook, je moet gewoon gaan draaien, no problemo. Maar als je het opzetten van de zeg maar XS4ALL-kant bedoelt dan is daar zeer weinig documentatie over te vinden... Heb ik ook al naar gezocht.

Verwijderd

Op www.phonax.com staat een mooie uitleg over bSMTP met Postfix/Sendmail van de ISP kant bekeken.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:43

_Arthur

blub

En we hebben de bSMTP faq van XS4all zelf ook nog natuurlijk. Geheel in het nederlands.

http://www.xs4all.nl/helpdesk/mail/bsmtp_faq.html

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-05 13:05
Op woensdag 13 februari 2002 19:54 schreef Felix het volgende:
define bSMTP?

Als ik het goed begrepen heb is het voor de bSMTP bij XS4ALL niet noodzakelijk dat het IP altijd hetzelfde is: zodra je inbelt wordt er een ETRN commando gegeven en krijgt je mailserver de mail binnen.
Dit lijkt me iets ingewikkelder dan een normale 'fallback relay'.

edit: nog even goed gelezen bij XS4ALL, je blijkt toch een vast ip-adres nodig te hebben...

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Even een sumiere uitleg waarmee je het een en ander kunt regelen.

Maak een holdqueue aan in je /etc/postfix/master.cf:
hold unix - - n - - smtp

Vervolgens kun je in je transportmap een entry aanmaken voor het domein waarvoor bSMTP mail wilt regelen.
/etc/postfix/transport :

domein.com hold:

in /etc/postfix/main.cf :
defer_transports = hold
transport_maps = hash:/etc/postfix/transport

Op deze wijze wordt de mail aan domein.com in de hold-queue gezet en kan leeggetrokken worden met een ETRN commando.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Pagina: 1