[php] Email ontvangen?

Pagina: 1
Acties:

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Voor een systeem wil ik proberen om emails te ontvangen. De inhoud van de email moet in een DB gestopt worden, en af en toe moet er op basis van die mail een andere mail met het een en ander uit de DB worden verstuurd.
Aangezien de rest van de site in PHP wordt geschreven, lijkt het me handig om ook het 'mail-ontvang-systeempje' in php te schrijven.

Hoe pak je dat aan?
Ik heb geen ervaring met sendmail oid... alleen php...

Localhost, sweet localhost

Verwijderd

ik ben toevallig bezig om een webmail application te schrijven. Hiermee kun je pop3 of imap mail ontvangen. Je kunt het beste de imap functies van php eens bekijken op php.net (zoek op imap in function list)

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Tussen jou project en min project zit een verschilletje.
Bij jou project hoeft de mailbox alleen gelezen te worden als je client ingelogd is. Ik moet daarentegen reageren op een binnenkomende email. Als ik een scriptje uit kan voeren als er een mailtje binnenkomt ben ik al gered.
Misschien moet ik daarvoor bij NOS wezen...
iig bedankt.

Localhost, sweet localhost

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Kijk eens bij procmail ofzo, zou ik zeggen :)

Dan kun je een script aan een inkomend bericht knopen

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

als je pas hoeft te reageren als de mail binnenkomt kun je gewoon de mail uitlezen en php automatisch een reply laten sturen, anders kan je cronjobs gebruiken. Zo veel verschil zit er niet in, behalve dat jij nog iets meer met de data doet...

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
en dat je maximaal ~60 sec vertraging kan hebben als je et mbv een cronjob doet

Verwijderd

dat is zo, maar dat is sowieso de handicap van php, je kunt er niks realtime mee, dan zul je met de mailserver moeten gaan kutten, dat ie automatisch een script start zodra er een mailtje binnen is...

• Grum
  • Niet online
je kan der nix realtime mee ?

dus je kan er geen ircbot mee maken bv ?

think again >:)

Verwijderd

oftewel met alleen php gaat je het niet lukken :?

• Grum
  • Niet online
kan wel hoor ... het is alleen nogal af te raden .. of je moet een complete mailserver gaan maken in php :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kunt PHP toch stand-alone starten en continu laten draaien?

• Grum
  • Niet online
je kan je phpfiles gewoon starten mbv de standalone executable van php maar slim .. das anders ;)

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 17:45 schreef Grum_ het volgende:
je kan der nix realtime mee ?

dus je kan er geen ircbot mee maken bv ?

think again >:)
ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel... je kan natuurlijk ook wel een oneindige loop maken, maar ik vrees dat je host dat niet zo'n fijn idee vind :)

Verwijderd

Het is helemaal niet zo moeilijk om een script te laten starten bij het ontvangen van nieuwe email.
Je kan heel eenvoudig een script koppelen aan een email adres middels een alias.
Denk bijvoorbeeld aan de listmanager majordomo.
Daar kan je waarschijnlijk ook wel de detailinfo vinden.

Ennehh, vergeet niet nadat je de aliases file hebt aangepast newaliases te draaien. (of de mailserver te herstarten). :)
Pagina: 1