Op woensdag 13 februari 2002 14:55 schreef arjo_kamp het volgende:
waarom zal het niveau omhoog gaan?
wat zal de reden hiervoor zijn? als er geen makkelijke vragen gesteld worden, stijgt het niveau? dan zul je idd minder makkelijke vragen zien, maar moeilijke vragen worden dan niet opgelost, dat betekent dat het niveau van vragen hoog ligt, maar van de users niet (niet hoger als voorheen).
Ik denk dat je hier mij een beetje verkeerd begrijpt.
Elk forum heeft haar eigen groepje die-hard posters. Meestal zijn dit mensen die op een paar handen te tellen zijn. Zij zijn bijna dagelijks aanwezig in zo'n forum en hebben absoluut heel erg veel verstand van zaken. Dat zijn uiteraard de mensen die heel erg hard nodig zijn voor de kwaliteit van een forum. Zonder die mensen zal het niveau namelijk vele malen lager zijn.
De mensen die je aanpakt met het sluiten van topics, zijn dus precies die mensen die ik bedoelde met het groepje mensen dat gewoon te lui is om even te zoeken. Als iemand heel duidelijk te kennen geeft in een post dat hij al vanalles geprobeerd heeft. Een aantal zoekmogelijkheden geprobeerd heeft, maar er toch nog niet uitkomt, dan zal een dergelijk topic ook echt niet op slot gaan. Simpelweg, omdat het iemand is met de juiste mentaliteit.
De mensen met de verkeerde mentaliteit ("GoT is een makkelijke helpdesk. Ik hoef niks te doen, ik stel mijn vraag en ik krijg antwoord") zorgen ervoor dat het niveau omlaag gaat in een forum. Een bijkomend zeer nadelig effect is, dat als daar niet tegen opgetreden wordt, het die-hard groepje waar ik het net over had, hun heil ergens anders zullen gaan zoeken. Ofwel je raakt in een negatieve spiraal. Een aktief slotjes beleid, zorgt ervoor dat het niet zo ver zal komen.
weet ik niet, dat kan toch een beginnende tweaker zijn, issut niet?
Klopt. Het zit hem alleen in de mentaliteit en de manier van vragen, zoals ik al zei

hier kan ik inkomen, maar vaak kan een vraag bijv. vaker gesteld zijn, maar toch is de vraag user specifiek, dus net iets anders als dat zovaak gevraagt is.
Klopt. Als de vraag op een eerder gestelde vraag lijkt, maar toch weer net wat anders is, dan is dat ook helemaal geen probleem. Zie weer het stukje vooronderzoek, mentaliteit etc..
Je zou eens moeten weten hoe vaak ik in de loop van de tijd wel niet antwoord gegeven heb op topics die wat van elkaar weghebben. Toch is bijna elk topic weer anders, doordat een topic meestal een bepaalde wending neemt. Hier is zoals gezegd ook niks mis mee

offtopic:
ps. heeft een user inzicht in de usernote's?
Op dit moment nog niet. Binnenkort echter wel, aangezien we ons aan moeten melden vanwege de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Zie hierover ook de topics in [forum=15].
nee, ik zou NIET meer naar die garage heen gaan (zoals als velen met mij ook denken). Iemand die geen klant vriendelijk heid heeft, zal zijn zijn klantenkring zien afnemen. Kben bang dat het hier ook gaat gebeuren als dit nog extremer gaat worden.
Ik zei ook dat een garage een slecht voorbeeld is.
Ten eerste betaal je ervoor en verwacht een garage niks van je.
Maar zie het eens zo voor je:
Je benzine is op en je belt de garage of ze je kunnen opslepen, omdat de auto niks meer doet.
Je bent je sleutel kwijt en je belt de garage op, omdat hij niet start.
Je hebt hem in z'n vrij staan en belt de garage op dat hij niet rijdt.
Op een gegeven moment zal de garage echt wel te kennen geven, dat het probleem niet zozeer bij de auto zit, maar meer bij de persoon
Als mavo leerling kun je ook niet jezelf in een vwo-klas handhaven meestal. Je kan echter wel door hard te studeren, bijvoorbeeld eerst de mavo afmaken, vervolgens havo gaan doen en uiteindelijk nog vwo.
Zo kan je ook onze doelgroep zien als het ware.
Tja dat er misschien wat mensen weg zullen lopen.. So be it. Dat is namelijk niet onze doelgroep. Vergeet niet dat GoT een enorm groot forum is geworden de afgelopen 1,5 jaar. We proberen om het niveau toch enigszins op peil te houden.