Toon posts:

[PHP] Hoe te zoeken en vergelijken in een .txt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lijst met woorden in een .txt bestand.

woord1
woord2
etc.

Nou wil ik dat uit de MySQL DB uit een kolom elke waarde wordt vergeleken met elk woord uit het .txt bestand. Zodra de waarde wordt gevonden moet het woord "Groningen" in dezelfde record maar een andere kolom worden ge-insert. Het is gewoon wel 1 tabel.

Ik heb alleen hulp nodig bij het zoekstuk in het .txt bestand.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
windows of linux ?

met linux kan je nl heel makkelijk dingen met 'cat' en 'grep' doen ... op windows zal et vast ook kunnen (ik meen met 'find') maar dat weet ik niet zeker :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een NT4 bak staan. Bedoel je nou de PHP code of de code aan de MySQL prompt?

Verwijderd

Topicstarter
Met "grep" heb ik dit gevonden: http://www.mysql.com/doc/P/a/Pattern_matching.html

Maar daar staat alleen in hoe je vergelijkt in een database. Dat zou ik wel weten. Mijn sql kennis is toch vrij ok.
Maar ik wil waardes uit een database vergelijken met die uit een tekstbestand. Misschien is het een idee om dat hele tekstbestand tijdelijk in de DB te gooien? Dat wil ik eigenlijk niet...

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Wat ik vermoedelijk zou doen is door middel van preg_split een woord-index maken van het tekstbestand, en dan vervolgens met elk woord een search in de database doen.

Maar dat wordt wel freaking heavy voor je database server....

edit:
deze functies kun je btw ook wel gebruiken als het gaat om je textbestand uitlezen:
fread
file
fgets

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 14:34 schreef drm het volgende:
Wat ik vermoedelijk zou doen is door middel van preg_split een woord-index maken van het tekstbestand, en dan vervolgens met elk woord een search in de database doen.

Maar dat wordt wel freaking heavy voor je database server....
Je kan natuurlijk (mits de db niet al te groot is), eerst alle records in een array zetten, en de textfile ook. Dan kan je die table's vergelijken met elkaar.

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 14:49 schreef Nielsz het volgende:
Je kan natuurlijk (mits de db niet al te groot is), eerst alle records in een array zetten, en de textfile ook. Dan kan je die table's vergelijken met elkaar.
ik was al bijna gaan tiepen. Is nog een relaxte functie voor ook (het textfile gedeelte dan). Want het is een beetje zonder van de serverload om voor elke woordje in de database grep of whatever te gaan doen.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(PHP 4 >= 4.0.0)

in_array -- Return TRUE if a value exists in an array

:7

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

haal woord uit db
maak een regi dinges dat checkt of dat woord voorkomt in een string (ingelezen txt bestand in dit geval)
if true -> update table

niet zo moeilijk toch?

Hoe groot zijn die txt files en je db?
Pagina: 1