Toon posts:

windows 2000 adv server + xp workstation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows 2000 advanced server geinstalleerd, dat werkt verder allemaal goed.

Wanneer ik nu inlog met een win 2000 workstation gaat dat vrij snel. Als ik vervolgens inlog met een xp station gaat het inloggen heel erg traag, hij blijft erg lang hangen op "Applying personal settings".
De netwerk instelling staan precies hetzelfde op deze stations dus daar kan het niet aan liggen.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen??

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:39

wielhelm

80/86 ST bladebladed

gooi de . (punt) in dns maar eens weg, dan doet ie het wel denk ik.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

lijkt mij ook iets met DNS inderdaad. Zet je DNS suffix goed in TCP/IP properties. voorbeeld: domein.com

Mijn iRacing profiel

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 23:30
Is dit probleem al opgelost?
Want ik heb het zelfde probleem.

En heb je ook al SP 2 geïnstalleerd? Want dat heb ik nog niet gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het lukt niet, ik heb de volledige dns suffix ingesteld.
En ja ik heb ook sp2 geinstalleerd haalt ook niks uit.

Maar volgens mij ligt het ook niet aan de dns. Want loading profile gaat snel, maar de applying van de personal settings dat duurt zo lang.

Iemand nog een idee?

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 23:30
Ik heb al op verschillende forums dit probleem geplaatst ( ook hier [topic=411325/1/25] )

Maar er heeft nergens iemand gereageerd (zelfs niet op MCSE.nl )
LET ME KNOW, als het gelukt is!

(En wat is traag inloggen bij jou? bij mij duurt het 15 minuten op een AMD XP 1700+) |:(

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Wooow dan bof ik nog :)
Bij mij gaat het inloggen wel snel (na de clean-install) maar het re-connecten met de shares van de server duurt 1,5-2 minuten (nadat je voor het eerst een share via xp benadert) Dit probleem zit puur in xp. Met andere ossen heb ik totaal geen wachttijd bij het (voor het eerst per sessie) benaderen van een shared-folder.

Nadat die 1,5-2 minuten verstreken zijn gaat het benaderen van andere shares wel snel. Het ongelovelijk stomme is dat die probz niet voorkomen als je een in een "dos-box" de shares benadert.

Ik vind XP bestwel een mooie versie van windows. Toch ben ik bang dat ik het niet zo'n succes vind en dat bij dat (re-)connecten na elke boot, problemen gaan geven bij M$.

Verwijderd

Topicstarter
het wachtwoord controlleren en laden van persolal settings duurt ongeveer 3 a 4 seconden, net zo lang als op win2000 station. vervolgens is windows 2000 een seconden of 10 bezig met applying settings en windows xp gewoon meer als een minuut (anderhalf denk ik) dus dit vindt ik erg lang duren in vergelijking met windows 2000. En vooral als je bedenkt dat er bijna niks geladen wordt.

Verwijderd

Wel raar idd, heb hier ook een win2k adv srv staan met daar 2 XP clients (laptop en desktop) aangekoppeld en het werkt allemaal prima, net zo snel als win2k (DNS server enzo niets aan veranderd, bij network settings van zowel server als XP ook niets veranderd.)

• mdiersma
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12-2018
Bij XP worden pas tijdens het inloggen een aantal netwerk settings geladen. Als je in de local GPO de instelling aanzet Wait for network before logon (tenminste ik geloof dat ie zo heet effe uit m'n hoofd) en na een reboot ga je inloggen, dan gaat he inloggen wel snel, nadeel het duurt wat langer voordat je je inlogscherm krijgt.

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:39

wielhelm

80/86 ST bladebladed

ik weet zo goed als zeker dat het toch een dns probleem is!

Ik had namenlijk precies hetzelfde probleem, en vervolgens de punt weggegooid, en alle xp-stations hier loggen nu gewoon snel aan.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:57

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Nou deze meneer hier heeft een goed geconfigureerde XP pro en een goede domaincontroler, inloggen en reconnecten gaat gewoon supersnel(binnen 1 minuut);Vraagje: staan jullie profielen lokaal of op de server?? het scheelt natuurlijk wel als je geen 100Mbit (vereist om LDAP goed te laten communiceren) verbinding hebt en er een profiel van xxx MB geladen moet worden over een netwerkverbinding van 10Mbit.(Domain controler 2 maal P3-800 1GB sdram(UDMA 133 schijven 120G); XP machine p4 1,6 GHz, 768 Mb DDR(80G UDMA 133)+ 4 andere clients. Zelfs met tegelijk inloggen is het reconnecten en applyen van de settings binnen 1.5 minuut klaar)Check DNS clients, check preferred DNS server!!(en natuurlijk de hosttable)

good luck ;)
Pagina: 1