Toon posts:

Welke van de Dolby versterkers zal ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 909 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier toch echt te denken om een prachtig surround systeempje te gaan bouwen en nu zag ik ff d eOog & Oor liggen met daarin een test. Mijn voorkeur ging uit naar de volgende modellen:

Denon AVR1802 - 725 euro
Yamaha RX-V620RDS - 680 euro
Kenwood KRF-X9050D - 649 euro.

Ik zit zelf de te denken aan die Yamaha, maar die heeft geen Dolby Prologic II. Maar als ik het goed begrijp pakt die dolby functie een normaal niet gecodeerd stereosignaal en mixt die naar 5.1 kanalen toe? Dan is het toch in principe de zoveelste DSP mode, of is dit weer wat anders en is het het prijsverschil tussen de Denon en de Yamaha waard.

Waarom ik trouwes aan die Yamaha denk is dat die mn JK-Acoustics met gemak kan bedienen, 65 watt 8ohm, terwijl de amp 100watt @ 8ohm kan leveren. De Denon levert 115 watt bij 6 ohm...kan dit kwaad voor de versterker btw?

Verwijderd

Die Denon is trouwens lang niet zo duur als in Oog & Oor vermeldt staat. Bij http://go.to/eurohopper (what's in a name) staat-ie voor 530 euro. Ik heb geen ervaring met die zaak, maar het ziet er redelijk kosher uit.

Die anderen die jij opnoemde heb ik niet bekeken of ze daartussen staan, maar dat scheelt je toch wel een aardige cent.

Anyway, ik zit zelf dus ook aan die AVR1802 te denken, met een Pioneer DV-444 DVD-speler.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 14:10 schreef Wolfshade het volgende:
Die Denon is trouwens lang niet zo duur als in Oog & Oor vermeldt staat. Bij http://go.to/eurohopper (what's in a name) staat-ie voor 530 euro. Ik heb geen ervaring met die zaak, maar het ziet er redelijk kosher uit.

Die anderen die jij opnoemde heb ik niet bekeken of ze daartussen staan, maar dat scheelt je toch wel een aardige cent.

Anyway, ik zit zelf dus ook aan die AVR1802 te denken, met een Pioneer DV-444 DVD-speler.
our minds are 0ne :P

die 444 roelt :) alleen mn cdspeler begon het laatst weer goed te doen dus ik wacht nog even met deze te vervangen :)

maar anyway, maakt dat Dolby prologic II wat uit, mis ik er wat aan of kan ik me het geld besparen en in mijn ogen de betere Yamaha halen?

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 14:06 schreef neographikal het volgende:
Ik zit hier toch echt te denken om een prachtig surround systeempje te gaan bouwen en nu zag ik ff d eOog & Oor liggen met daarin een test. Mijn voorkeur ging uit naar de volgende modellen:

Denon AVR1802 - 725 euro

Ik zit zelf de te denken aan die Yamaha, maar die heeft geen Dolby Prologic II. Maar als ik het goed begrijp pakt die dolby functie een normaal niet gecodeerd stereosignaal en mixt die naar 5.1 kanalen toe? Dan is het toch in principe de zoveelste DSP mode, of is dit weer wat anders en is het het prijsverschil tussen de Denon en de Yamaha waard.

Waarom ik trouwes aan die Yamaha denk is dat die mn JK-Acoustics met gemak kan bedienen, 65 watt 8ohm, terwijl de amp 100watt @ 8ohm kan leveren. De Denon levert 115 watt bij 6 ohm...kan dit kwaad voor de versterker btw?
Hmm heb ik nog niet van gehoord Dolby prologic II, Maar is dat niet hetzelfde als die fake surround optie die je op veel versterkers hebt? Dat ie van stereo nep 5.1 maakt?

Verwijderd

Simulated heet dat geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
het geluid hoeft iig niet gecodeerd te zijn om het te gebruiken, dus het lijkt mij een opblaasfunctie zeg maar, of is deze superieur aan die andere?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 22:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

lees:

[topic=342963/1/100]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 14:27 schreef JvS het volgende:
lees:

[topic=342963/1/100]
thx maar is et et geld waard die 100 piek, naar jou mening. Of is die Denon zowiezo beter dan die Yamaha?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 13 februari 2002 14:28 schreef neographikal het volgende:

[..]

thx maar is et et geld waard die 100 piek, naar jou mening. Of is die Denon zowiezo beter dan die Yamaha?
Mijn ouders hebben een marantz met dplII, en ik moet zeggen dat het wel ruimtelijk klinkt, maar echt 5 kanaals is het natuurlijk niet. Daarnaast luister ik amper naar films op VHS en vind ik eerlijk gezegd het 5 kanaals aspect aan dolby digital niet eens het belangrijkste :P. Eerder de veel betere kanaalscheiding en het mooiere centerkanaal. Dat zijn dingen die je zelfs met DPL-II niet kan krijgen.

Maar als je nog veel naar VHS of TV films denkt te gaan kijken (vergeet niet divx!), en je houdt van een 'surrounderig' geluid, dan kan het zeker wel waarde voor je hebben :).

Verder ken ik zowel de denon als de yamaha niet, dus kan ik daar niet over oordelen :P

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op woensdag 13 februari 2002 14:06 schreef neographikal het volgende:

Denon AVR1802 - 725 euro
Het is al vele malen gezegt. Check ook de prijzen in Duitsland (bv http://www.mediacheckpoint.de/ )
De yamaha kost daat euro 436, de denon euro 433. De kenwood hebben ze niet, wel de 5050.

Onkyo TX-DS494 is ook een aanrader (408 euro) heeft DB PL II

Al deze prijzen zijn incl. vezendkosten (komt per ups, in normale verpakking) Ik heb er al 3 keer gekocht.

Tenzij je natuurlijk een hele goede relatie hebt met een hifi winkel (of hoge set korting kunt bedingen, bij Stassen of zo)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 21:36
wel als je veel oude video banden(dolby surround) hebt liggen die je niet op DVD gaat kopen.

no comment

Verwijderd

Topicstarter
Voor Divx pakken we dan wel Powerdvd XP aangesloten via de 6kanaals output van mn SB Audigy(en ja daarom waren al die vragen wat betreft die center/subuitgang ;) ), als die het dan ook decodeert... Maar ik heb minimaal 65watt bij 8ohm aan uitgangen nodig, ik ga mn JK-Acoustics niet vervangen :) . En dan nog, dr zitten ook van die dingne als matrix op die receivers, dat pompt et ook aardig op. Maar welke is nou de beste, de Denon of de Yamaha volgens jullie(we gaan natuurlijk nog luisteren! :) )

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 22:30

JT

VETAK y0

Op woensdag 13 februari 2002 15:40 schreef neographikal het volgende:
65watt bij 8ohm aan uitgangen nodig
Neuh, trekken die versterkers echt wel hoor.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 16:22 schreef JT het volgende:

[..]

Lees dat topic van JvS is, dan weet je dat dit van geen kant klopt :o
die jvs heeft een goedkoop setje dus kan niet goed oordelen. ik heb net mijn onkyo 989 geupdate met dplII en klinkt echt perfect met goede dpl uitzendingen

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 13 februari 2002 16:25 schreef jochie het volgende:

[..]

die jvs heeft een goedkoop setje dus kan niet goed oordelen. ik heb net mijn onkyo 989 geupdate met dplII en klinkt echt perfect met goede dpl uitzendingen
Ik reageer hier op in dit topic:
[topic=342963/1/100]

Ga daar alsjeblieft verder met deze discussie over DPL-II en wat het al dan niet is. Dan kan neographical hier verder over de versterkers :).

Deze gaat weer open.

Verwijderd

Topicstarter
ff voor de duidelijkheid: t gaat nu over de versterkers, of heeft iemand anders in deze prijsklasse nog zeer goede alternatieven? Of zijn de bovenstaande versterkers dé ;) versterkers?

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 13 februari 2002 16:25 schreef jochie het volgende:

[..]

Doe niet zo minderwaardig over andermans spullen. Hij heeft een behoorlijke set.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik heb zelf die Yamaha en ik kan alleen maar zeggen haal die. (kep zelf ook gekeken naar die Denon, maar daarover kan ik alleen zeggen dat je te weinig reciever krijgt voor je geld). Er zit bij die Yamaha een extra feature op die Prologic Enhanced heet. Natuurlijk gaat alles in deze mode over de DSP maar het klinkt (bij bijv. tv-uitzendingen) duidelijk beter dan de 'Normal' Prologic mode. Deze Enhanced setting kan je helemaal aanpassen naar je kamer etc. Zowiezo is deze Enhanced setting voor elk type '3d' signaal (DD, DTS, Prologic) aanwezig (alhoewel het alleen beter klinkt in Prologic). Yamaha roelt!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 17:08 schreef neographikal het volgende:
ff voor de duidelijkheid: t gaat nu over de versterkers, of heeft iemand anders in deze prijsklasse nog zeer goede alternatieven? Of zijn de bovenstaande versterkers dé ;) versterkers?
De marantz sr5200/sr6200 natuurlijk :).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 18:20 schreef Nikel het volgende:

[..]

De marantz sr5200/sr6200 natuurlijk :).
We hebbben zelf beneden de SR7000 staan, prima ding, maar ik heb verhalen gehoord dat de 6000 en de 5000 serie een stuk minder zijn, is dit waar?

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
Kijk ook even naar mijn eigen thread over dit onderwerp hier. Ik focus op rond de 400 euro, maar wellicht dat je er wat aan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 19:15 schreef Jasper Janssen het volgende:
Kijk ook even naar mijn eigen thread over dit onderwerp hier. Ik focus op rond de 400 euro, maar wellicht dat je er wat aan hebt.
had ik idd al gezien, heb wel ff nieuw adresje gevonden in arnhem, bender hifi. k ga morgen nl. ff shoppen ala rondkijken dus we zullen zien :)

Verwijderd

Topicstarter
op het hifi.nl forum werd mij de Marrantz 4200 en 5200 aangeraden, maar zijn die niet een stuk minder van kwaliteit dan de Denon/Yamaha amps?

Verwijderd

je kan ook een pioneer vsx-d510 nemen is ook erg goed in geluid gebied (heb hem hier staan) kosten zijn 430euro geloof ik
5x90watt conteneu
dolby digital, dts
kan je geen mis koop mee halen hoor en ja ik heb de nieuwe marantz en denon gehoort en de pioneer doet niet onder hun

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 13 februari 2002 21:01 schreef neographikal het volgende:
op het hifi.nl forum werd mij de Marrantz 4200 en 5200 aangeraden, maar zijn die niet een stuk minder van kwaliteit dan de Denon/Yamaha amps?
Misschien in surround een *_HEEEEEEEL_* klein beetje minder, maar ins stereo speelt de Marantz denk ik de andere 2 merken eruit...

Ecodan warmtepomp

• Nikel
  • Niet online
Hangt er een beetje van af hoe je kwaliteit definieert natuurlijk. Ik vond de Marantz dus het beste klinken, maar mijn Marantz is nu al 3 weken in reparatie omdat er een productiefout inzat (die overigens in de hele fukking lijn zat, in alle srx200 modellen, dat is natuurlijk een slecht teken).

Als je er nu een koopt hoort dat probleem er niet in te zitten en lijkt het mij dus een prima amp, mooi om te zien ook :).

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:31
Is de JVC RX8012-R niks voor jou?
Die heeft ook veel in-/uitgangen, o.a. USB.
Kost 445 euro bij die Duitse site, in Nederland kost ie 539 euro.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 13 februari 2002 22:18 schreef RAILGUNNER het volgende:
Is de JVC RX8012-R niks voor jou?
Die heeft ook veel in-/uitgangen, o.a. USB.
Kost 445 euro bij die Duitse site, in Nederland kost ie 539 euro.
hij wou graag kwaliteit :+

Ecodan warmtepomp

• Railgunner
  • Laatst online: 07:31
Op woensdag 13 februari 2002 22:19 schreef JT het volgende:
hij wou graag kwaliteit
Kan ik hieruit opmaken dat die JVC receiver slecht is?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

wat ? Marantz van minder kwaliteit dan boven genoemde ????
Even voor de duidelijheid ik heb de marantz sr 7200 en dat is echt een receiver met audiofiele neigingen. de 4200 is uitgeroepen tot receiver van het jaar op what hi fi de 5200 kreeg 5 sterren en was dus beste koop op hi fi choice. Een vriend van mij heeft de 5200 en ik kan je zeggen voor dat geld kan er geen yamaha of denon tegenop. Als je zelf een beetje kritisch naar geluid luistert in stereo dan klinken de marantzen dus echt een hele klasse beter dan de denon yamaha ( vind ik) ze klinken warm, gedetailleerd en packed met features voor het geld. en de source direct is echt absoluut geweldig in stereo met cd's. Het enige nadeel is dat het apparaat erg lang in moet spelen ik heb de mijne nu ruim een maand staan en hij lijkt steeds beter te gaan klinken. In het begin klinkt het goed maar niet echt superspectaculair of beter gezegd, niet zoals je van marantz gewend bent, maar na een tijd komt het allemaal los en gaat hij oh zo goed klinken ;) dus vergeet die yamaha en denon aub en ga eens kijken naar de 5200 of 6200 die 6200 beschikt dus ook over circle surround 5.1 die dus van stereo echt goed klinkende 5.1 maakt met goede instrumentale plaatsing .. go check it out ;) die 5200 kost geloof ik 599 euro en de 6200 849 euro

Verwijderd

ja die jvc's heb ik gehoord en ze klinken opzich wel zuiver maar erg hard en emotieloos .. hebben ook niets met hi fi te maken ... meer met harde herrie ;)

En oh ja nikel ik had hetzelfde .. eerst een 6200 , die retour, toen een 7200 ook retour nu eindelijk een goede 7200 :) maar het wachten was het waard wat een 'device' !

voor toekomstige kopers... de marantz apparaten met een groen stickertje bij het serie nr op de achterkant van het apparaat en een groen stickertje op de doos bij het serienr
zijn gechecked en zijn dus vrij van die 'productiefoutjes' verder klassespul

Verwijderd

Ik kan je persoonlijk de Yamaha aanraden. AC3 en DTS wordt perfect weergegeven, maar dat is het mimimum dat je verwacht... maar juist wanneer je een simpel stereo signaal aanbiedt, springt de Yamaha er echt uit.

Niet minder belangrijk si het bedieningsgemak. M'n Yamaha is zo simpel te bedienen, dat zelfs m'n a-technische vriendin die de wekkerradio al te gecompliceerd vind er mee uit de voeten kan! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier gaan we: Neo is naar Stassen geweest in Venlo, en heeft de volgende receivers getest:
Yamaha RX-V620RDS
Denon AVR-1802
Marrantz SR5000
Onkyo TX-DS595

We begonnen met de Onkyo, prachtige amp, mooi uiterlijk... k had em niet op mn lijstje staan, maar de verkoper raadde me deze amp aan, en niet zonder reden. K heb alle receivers op een paar B&W boxen getest, vraag me niet welke, maar goed. Het geluid van die die Onkyo was om te kwijlen, prachtig gewoon. Zeer strak laag, mooi helder maar toch warm geluid, op hoge volumes geen enkele last met de muziek(George Micheal, Jazz, stukkie Mozart en Schubert). Beauty van een versterker, adviesprijs 1700,- gulden, maw 1400-1500 met praten :)

Dan de Denon, ik had hier zeer goede verwachtingne van. Men zegt je hoort wat je denkt....maar ehh no way! Ondanks mijn verwachtingen vanaf de eerste seconden dat we de amp aanzetten stuk minder goed geluid dan de Onkyo, niet te geloven. Zodra de cd van G. M. 3 secs gespeeld had keken me pa en ik elkaar meteen aan. Het geluid was niet slecht, maar een versterker uit deze klasse behoort gewoon beter te zijn. laag niet echt strak, hoge tonen hielden ook al niet over. Ik heb een half uur met de instellingen lopen kloten omdat ik het niet kon geloven, maar het was toch echt zo(dis geen flame naar de Denon bezitters, het blijft natuurlijk een kwestie van smaak...). Maar ik miste gewoon de diepte en dynamiek van het geluid....

Toen de Marratz 5000. dit stukkie wordt kort: Protect ;) net zoals een andere bezoeker hiero dat had, amp naar de filistijnen... komt er niet in :P 2de amp goed geluid maar de onkyo won et ervan.....

Daarna de Yamaha, zonder te praten voor 1196 gulden. Prima geluid, net laag, goed hoog, mooi helder geluid. Het was iets minder warm dan de Onkyo maar toch. Prachtig geluid voor dit geld! Over Die Onkyo moet ik nog gaan onderhandelen over de prijs die gaat wel naar beneden denk ik :P maar toch de Yamaha bood gewoon een prachtig geluid.

Ik heb alle versterkers alleen in de stereo mode getest met de cd's, omdat ik veel heb gehoord dat surround receivers daar een stuk slechter in waren dan normale versterkers. Mijn ervaring, weinig van waar! Ik heb zelf een Onkyo TX904 staan, stereo amp van 1500 gulden, maar het verschil met met name de andere Onkyo was te verwaarlozen, ik hoorde amper verschil. Wat betreft DP II, HET SUCKED, wat een kankergeluid. Doe mij de DSP functies maar van de Yamaha, die zijn stukken beter :P

Conclusie: Uiteindelijk gaan de Onkyo en de Yamaha op mijn verlanglijstje, en als de prijs naar beneden kan dan wordt et zekerz de Onkyo. Gewoon een prachtig geluid, voldoende vermogen en niet geheel onbelangrijk: een tijdloos uiterlijk. De Denon viel me zoals gezegd echt zwaar tegen voor een amp in deze prijsklasse. De Marrantz is een goede amp áls ie et doet(we hebben zelf de 7000serie, dus ik weet waarover ik lul) maar ook hiervan wint de Onkyo et.

Zo ik ben klaar, moet ik reviewer worden? >:) zeg wat je hiervan vind :)

• intert0y
  • Laatst online: 10-03-2025
Op woensdag 13 februari 2002 17:08 schreef neographikal het volgende:
wat ik erg mis in je lijstje is een mooie dikke onkyo receiver (door mij ook wel liefkozend de onkster genoemd)

Daar krijg je een hele degelijke en complete receiver voor in verhouding niet teveel geld. Het enige lelijke aan onkyo's is vaak de afstandbediening die eruit ziet als die bij de goedkoopste yoko (bestaat dat nog?) zit.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• intert0y
  • Laatst online: 10-03-2025
uhmz., ik zie dat mijn bovenstaande post al een beetje overbodig was geworden. dat krijg je ervan als je ongeduldig wordt en niet eerst het hele topic doorleest :)

Uhmz. en een modelletje onder die ONKYO die je nu hebt staan? Meestel doen ze overigens niet zoveel van de prijs af hoor maar willen ze er bijvoorbeeld wel speakerkabel (fatsoenlijke) bijgeven o.i.d.

Wat ook erg heftig is aan de onkyo's dat ze multiple channels kunnen aansturen. Wij kijken bijvoorbeeld in de ene kant van het huis een filmpje met DD en achter wordt er door iemand een cdtje gedraait.

Hebben ook zo'n extern infraroodoog erbij. Is leuk speelgoed.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 18:48 schreef intert0y het volgende:
uhmz., ik zie dat mijn bovenstaande post al een beetje overbodig was geworden. dat krijg je ervan als je ongeduldig wordt en niet eerst het hele topic doorleest :)

Uhmz. en een modelletje onder die ONKYO die je nu hebt staan? Meestel doen ze overigens niet zoveel van de prijs af hoor maar willen ze er bijvoorbeeld wel speakerkabel (fatsoenlijke) bijgeven o.i.d.

Wat ook erg heftig is aan de onkyo's dat ze multiple channels kunnen aansturen. Wij kijken bijvoorbeeld in de ene kant van het huis een filmpje met DD en achter wordt er door iemand een cdtje gedraait.

Hebben ook zo'n extern infraroodoog erbij. Is leuk speelgoed.
ghehe, nee dit was een advies prijs, net zoals bij de Yamaha die 1430,- advies is maar 1196 daro kost zonder ook maar een woord gezegd te hebben :P Ik heb ook zo'n INFR oogje hierbij zitten en die werkt als et goed is gewoon. Ook mn cd speler, een Onkyo kan ik gewoon aansturen, systeem na 10 jaar nog steeds etzelfde! :P

Verwijderd

Topicstarter
al die moeite om een pagina vol te typen, geen audiofiel die opmerkingen heeft tssk...zo goed zal die nou ook nie zijn :D

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 14 februari 2002 20:28 schreef neographikal het volgende:
al die moeite om een pagina vol te typen, geen audiofiel die opmerkingen heeft tssk...zo goed zal die nou ook nie zijn :D
Jij bent gewoon HET voorbeeld van een goede beginner; lekker zelf luisteren en beslissen; als jij de Onkyo het beste vind dan moet je die nemen. Ik zou voor Marantz gaan, maar dat is persoonlijke smaak. Die 2 zijn in principe net zo goed, alleen verschillend karakter :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Nee dat is lekker fijne een verouderde marantz sr 5000 vergelijken met de nieuwere apparaten van andere merken .. de 5200 klinkt echt wel beter dan dat onkyo gevalletje hoor vriend !! en daar valt weinig over te twisten ... vooral niet als je van mooi warm geluid houd... ik heb absoluut geen verklaring voor jouw ervaring maar ik kan je wel vertellen dat de nieuwe marantzen een vrij lange inspeeltijd nodig hebben ... voorbeeld ik heb de sr 7200 met op dit moment driade speakers en ik was een lange tijd niet echt tevreden .. source direct klonk wel goed maar zonder source direct miste het een hoop .. toen de zooi eenmaal ingespeeld raakte kwam de marantz los hoor ... prachtig geluid .. en de source direct is echt niet te verslaan .. zeker niet door een onkyo uit die prijsklasse..

de sr 5200 van marantz was dus ook de supertest winnaar uit what hi fi

het oordeel was .. ga er snel een halen voordat marantz zich realiseert dat ze het apparaat te laag geprijsd
hebben !!

hmm ok ok de onkyo is toch wel wat duurder dan ik dacht ik had niet goed gelezen ;) maar afijn die marantz die je testte dat was volgens mij dus niet de sr 5200 die advies 1540 nlg kost

Verwijderd

'k Heb zelf een Yamaha RX-V800RDS serie. Zojuist The Hunt for Red October op TV mee gechecked.

Ik kan maar één ding zeggen: sniff....prachtig geluid.

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 14 februari 2002 22:41 schreef Darkman het volgende:
Nee dat is lekker fijne een verouderde marantz sr 5000 vergelijken met de nieuwere apparaten van andere merken .. de 5200 klinkt echt wel beter dan dat onkyo gevalletje hoor vriend !! en daar valt weinig over te twisten ... vooral niet als je van mooi warm geluid houd... ik heb absoluut geen verklaring voor jouw ervaring maar ik kan je wel vertellen dat de nieuwe marantzen een vrij lange inspeeltijd nodig hebben ... voorbeeld ik heb de sr 7200 met op dit moment driade speakers en ik was een lange tijd niet echt tevreden .. source direct klonk wel goed maar zonder source direct miste het een hoop .. toen de zooi eenmaal ingespeeld raakte kwam de marantz los hoor ... prachtig geluid .. en de source direct is echt niet te verslaan .. zeker niet door een onkyo uit die prijsklasse..

het oordeel was .. ga er snel een halen voordat marantz zich realiseert dat ze het apparaat te laag geprijsd
hebben !!

hmm ok ok de onkyo is toch wel wat duurder dan ik dacht ik had niet goed gelezen ;) maar afijn die marantz die je testte dat was volgens mij dus niet de sr 5200 die advies 1540 nlg kost
Smaak is subjectief...Alhoewel ik soms wel de indruk krijg dat die Marantz iets beter is in stereo.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 14 februari 2002 23:09 schreef STOP het volgende:
'k Heb zelf een Yamaha RX-V800RDS serie. Zojuist The Hunt for Red October op TV mee gechecked.

Kep de RX-V795...voorloper.....lekkere dingtjes hoor.....heb er maar 1 ding over te zeggen : YAMMIE !! :9

Ecodan warmtepomp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee dat is lekker fijne een verouderde marantz sr 5000 vergelijken met de nieuwere apparaten van andere merken .. de 5200 klinkt echt wel beter dan dat onkyo gevalletje hoor vriend !! en daar valt weinig over te twisten ...
Wedden dat je daar flink over kan twisten! Wat jij nu zegt is echt onzin. Het kan best heel mooi zijn, maar beweren dat het het beste is, omdat jij er toevallig voor gekozen hebt, is echt onzin.
vooral niet als je van mooi warm geluid houd... ik heb absoluut geen verklaring voor jouw ervaring maar ik kan je wel vertellen dat de nieuwe marantzen een vrij lange inspeeltijd nodig hebben ...
Vinnik toch erg spannend :P. Moeten kabels ook inspelen? ;) Net als processors, die je moet 'inbakken' voor je ze kan overklokken? ;)
voorbeeld ik heb de sr 7200 met op dit moment driade speakers en ik was een lange tijd niet echt tevreden .. source direct klonk wel goed maar zonder source direct miste het een hoop .. toen de zooi eenmaal ingespeeld raakte kwam de marantz los hoor ... prachtig geluid .. en de source direct is echt niet te verslaan .. zeker niet door een onkyo uit die prijsklasse..
Ik zal dat scharen onder het kopje gewenning.

Ik vind die SR7200 dus ook gewoon een mooi ding, en vind dplII wel wat hebben :), maar alle andere merken afkraken of een smaak afkraken omdat jij vindt dat iedereen dat moet vinden is niet de manier waarop je iemand iets netjes adviseert.

Neographikal: Goed dat je zo geluisterd hebt! Ik vind dat je vrij extreme verschillen hoort, maar toch goed dat je ernaar geluisterd hebt. Als ik het zo hoor, lijkt me de prijs/kwaliteit van de yamaha het beste voor jou, maar als je echt tevreden wil zijn, koop je die onkyo (ik gok de TX-DS595).
hebben !!
Dat gevoel had ik bij die SR7200 voor 770 euro ook! :)

Verwijderd

offtopic:
Eh JVS, je processor inbranden is geen gebakken lucht hoor :) -- Maar dat is een andere discussie.

Neographical: Ikzelf ga jouw genomineerden ook proberen te luisteren bij de lokale hifi-boer. Ben benieuwd!

Verwijderd

Topicstarter

hebben !!

beetje delegerend dit maar goed :P Ik heb de 5000 serie getest. Zoals gezegd hebben we hier zelf de 7000 dus ik weet best hoe Marrantz klinkt. K heb alleen wat probs hier met de bass en volumeregeling van et ding, vandaar dat ik aarzel om die 5000 te gaan halen....
Neographikal: Goed dat je zo geluisterd hebt! Ik vind dat je vrij extreme verschillen hoort, maar toch goed dat je ernaar geluisterd hebt. Als ik het zo hoor, lijkt me de prijs/kwaliteit van de yamaha het beste voor jou, maar als je echt tevreden wil zijn, koop je die onkyo (ik gok de TX-DS595).
[..]

Dat gevoel had ik bij die SR7200 voor 770 euro ook! :)
thx :) . Misschien dat die Denon een exemplarische fout had dan ofzow, maar goed :) was er niet kapot van, en iets waarvan ik niet kapot ben, ga ik geen 1600 gulden aan spenderen :P

o ja en cpu's kunnen wel inbranden! :) en dis dus serieus, maar zoals gezegd een andere discussie.
Op donderdag 14 februari 2002 23:09 schreef STOP het volgende:

Zit er veel verschil met de 600 serie in of valt dat mee?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 15 februari 2002 12:56 schreef neographikal het volgende:

[..]

beetje delegerend dit maar goed :P
The word you were looking for was denigrerend. ;)

Delegeren is mijn geheime methode om een projectperiode zo soepel mogelijk met zo min mogelijk werk en een zo groot mogelijke waardering (ook van groepsgenoten) door te lopen >:) (netjes werk verdelen en organiseren dus ;)).
thx :) . Misschien dat die Denon een exemplarische fout had dan ofzow, maar goed :) was er niet kapot van, en iets waarvan ik niet kapot ben, ga ik geen 1600 gulden aan spenderen :P
Heel erg verstandig :). Ik heb ook een Denon aversie volgens mij, stiekum een beetje >:).
o ja en cpu's kunnen wel inbranden! :) en dis dus serieus, maar zoals gezegd een andere discussie.
En dan kan je ze hoger klokken ofzo, naja het zal wel :P.
Zit er veel verschil met de 600 serie in of valt dat mee?
Ik denk het wel, het is een veel duurder apparaat, dus zal het wel wat betere eindtrappen hebben en wat meer DSP programma's enzo :).

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 13:01 schreef JvS het volgende:
Ik denk het wel, het is een veel duurder apparaat, dus zal het wel wat betere eindtrappen hebben en wat meer DSP programma's enzo :).
hmmm dan begint tie beetje buiten mn budget te komen :P k heb et geld wel, maar k moet ook nog een paar extra boxen erbij halen, en een beetje redelijke centerspeaker. Dit wordt kwijl denk k :P zal waarschijnlijk beter klinken dan me ouders bosesetje :D

Verwijderd

Topicstarter
heeft er verder iemand nog tips, bv welke boxen er bij mijn JK-Acoustics passen, moeten beetje neutrale boxen zijn :) ... prijsklasse ca 600 gulden per stuk.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 21:36
Op donderdag 14 februari 2002 00:56 schreef Darkman het volgende:
ja die jvc's heb ik gehoord en ze klinken opzich wel zuiver maar erg hard en emotieloos .. hebben ook niets met hi fi te maken ... meer met harde herrie ;)

En oh ja nikel ik had hetzelfde .. eerst een 6200 , die retour, toen een 7200 ook retour nu eindelijk een goede 7200 :) maar het wachten was het waard wat een 'device' !

voor toekomstige kopers... de marantz apparaten met een groen stickertje bij het serie nr op de achterkant van het apparaat en een groen stickertje op de doos bij het serienr
zijn gechecked en zijn dus vrij van die 'productiefoutjes' verder klassespul
Lekker he die 7200 :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

no comment

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Luister ook eens naar de Harman/Kardon serie. (8>
Ikzelf ben er zeer tevreden mee.
Zit o.a. ook Logic-7 op.
:9 ook bij gewone stereo TV-uitzendingen enzo...
En sterft van de in en output's,zowel digitaal als anal-oog.
;)

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Imperial_Master
  • Laatst online: 11:33
Ik heb hier de 595 staan, met de 555 DVD speler. Ik ben het met je eens: absoluut een lekker geluidje wat daaruit komt. Ik zou je willen adviseren eens bij Steenweg in Utrecht te gaan praten, daar doen ze vaak niet zo moeilijk over een korting (heb ik ook gedaan en uiteindelijk met bovenstaande en een mooie set Jamo's voor een goede prijs de deur uit gegaan).

Inderdaad, smaak is subjectief.. luister en beslis op grond van jouw bevindingen

* Imperial_Master vindt het bullshit dat mensen producten afkraken omdat zij concurrerende merken hebben.

Verwijderd

Ik ben momenteel te trotse bezitter van een Yamaha RX-V620RDS. En ik ben er erg tevreden mee.

Yamaha rulezzzz....

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 februari 2002 23:43 schreef Imperial_Master het volgende:
Ik heb hier de 595 staan, met de 555 DVD speler. Ik ben het met je eens: absoluut een lekker geluidje wat daaruit komt. Ik zou je willen adviseren eens bij Steenweg in Utrecht te gaan praten, daar doen ze vaak niet zo moeilijk over een korting (heb ik ook gedaan en uiteindelijk met bovenstaande en een mooie set Jamo's voor een goede prijs de deur uit gegaan).

Inderdaad, smaak is subjectief.. luister en beslis op grond van jouw bevindingen

* Imperial_Master vindt het bullshit dat mensen producten afkraken omdat zij concurrerende merken hebben.
die mensen bij Stassen vonden me ook niet leuk meer geloof ik, k heb drie uur zitten luisteren :P uds luisteren doen we wel. Ik zal vandeweek als ik tijd heb eens bij de Hobo HiFi gaan kijken of die mooie speakers hebben en anders hier bij Smits op de steenstraat. Misschien dat ik daar wat kan vinden

• arjandijk162
  • Laatst online: 03-03 07:56
Het is misschien een hele andere prijsklasse, maar vanwege het grote prijsverschil toch interessant. Ik weet niet hoe groot het verschil is tussen de door jouw beluisterde Yamaha en deze, dit is een wat ouder model en wordt bij richersounds voor 190 Euro verkocht, enige nadeel: geen DTS, ik heb in de discussies hier gehoord dat DTS weinig hoobaar kwaliteitsverschil brengt dus dat maakt me niets uit.

Ik ben er zelf tevreden mee, 5*70 watt, misschien is het wat, hou je nog wat geld over voor een goede center of rears

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

DTS weinig hoobaar kwaliteitsverschil brengt dus dat maakt me niets uit.
Da's niet helemaal waar, wat wel helemaal waar is, is dat je voor het bespaarde geld veel meer hoort van betere speakers :). Moet je natuurlijk wel mans genoeg zijn om te kunnen slikken dat je geen DTS hebt (ook al zijn er amper R2 DTS titels :P).

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:10

WiXX

Kijk uit malloot een...

Ik weet niet of je het weet maar dts stuurt elke kanaal apart aan dus het is geen beter geluid maar het is betere surround je zit er dus meer in. Trouwens ik zou altijd voor die denon gaan want die gasten gebruiken echt alleen het beste spul (alles vergoud and stuff) maarja als het heel ff kan zou ik toch die denon pakken met thx en 7.1 surround alleen die versterker kost 5000 pieken en das VET kut.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 17 februari 2002 13:42 schreef WiXX het volgende:
Ik weet niet of je het weet maar dts stuurt elke kanaal apart aan dus het is geen beter geluid maar het is betere surround je zit er dus meer in.
Dat doet Dolby digital ook :z
Trouwens ik zou altijd voor die denon gaan want die gasten gebruiken echt alleen het beste spul (alles vergoud and stuff)
Leuk, als je het niet goed vind klinken :o
maarja als het heel ff kan zou ik toch die denon pakken met thx en 7.1 surround alleen die versterker kost 5000 pieken en das VET kut.
ALs je denonfan bent, moet je dat vooral doen :).

• VivaAtloni
  • Laatst online: 11-02 18:55
Neographical: Ik weet niet of je asw speakers kent, maar die hebben echt een mooi geluidje. Ik ben helemaal weg van de kleine spott speaker. Deze speakers zijn uit 1 stuk hout gesneden en ik was echt verbaasd van het geluid wat deze speakers voortbrengen. Zou eens gaat luisteren als je voor kleinere speakers wilt gaan!

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 14:40 schreef VivaAtloni het volgende:
Neographical: Ik weet niet of je asw speakers kent, maar die hebben echt een mooi geluidje. Ik ben helemaal weg van de kleine spott speaker. Deze speakers zijn uit 1 stuk hout gesneden en ik was echt verbaasd van het geluid wat deze speakers voortbrengen. Zou eens gaat luisteren als je voor kleinere speakers wilt gaan!
tjah echt klein hoeft niet. Deze JK-'s zijn ook niet groot(25*12*15) oid, maar dr zit zeker voldoende laag in ondanks de niet al te grote kast. Ik heb het liefste niet van die zuilspeakers aangezien ik die moeilijk kan plaatsen op mijn niet al te grote kamer :P maar goed..

Over dat Denon alleen het beste gebruikt, dat probeert elke fabrikant, en het mag dan wel "het beste" spul zijn, maar aangezien smaak subjectief is en ik de Denon niet goed vond klinken, ga ik niet voor de Denon. Neo twijfelt nu tussen de Marrantz 7000 (ca 1399,- gulden) de Onkyo (ook zoiets) en de Yamaha (1196,-) Wat de boxen betreft, klinker B&W's neutraal of niet. Heb er nl. zeer goede geluiden over gehoord. K hoop dat ik ze ergens in Arnhem kan gaan beluisteren.
Op zondag 17 februari 2002 13:18 schreef arjandijk het volgende:
Het is misschien een hele andere prijsklasse, maar vanwege het grote prijsverschil toch interessant. Ik weet niet hoe groot het verschil is tussen de door jouw beluisterde Yamaha en deze, dit is een wat ouder model en wordt bij richersounds voor 190 Euro verkocht, enige nadeel: geen DTS, ik heb in de discussies hier gehoord dat DTS weinig hoobaar kwaliteitsverschil brengt dus dat maakt me niets uit.

Ik ben er zelf tevreden mee, 5*70 watt, misschien is het wat, hou je nog wat geld over voor een goede center of rears

[afbeelding]
Zit er ook een 6 channel input op?? die heb ik nl. zeer zeker nodig!

• arjandijk162
Ja er zit een 6 kanaals input op, onder de titel external decoder, was voor mij ook een voorwaarde om mij sblive aan te kunnen sluiten.

Kijk hier ff voor verdere specs
http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gAVR00010RX-V396

ff wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.com/menuitems/panelviews/yec/RX-V396/images/rxv396_front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.com/menuitems/panelviews/yec/RX-V396/images/bRXV396.jpg

Verwijderd

Topicstarter
hmmm jah, ziet er wel goed uit voor die prijs, maar ik doe het in 1 keer goed, ik wil niet achteruitgaan tov mn huidige goede stereo versterker, zie sig.... vandaar

Verwijderd

neographical .. ga even kijken bij Smits in Arnhem , daar heb ik mijn Marantz sr 7200 gehaald ( superapparaat ) afijn daar hadden ze de sr 7000 geloof ik ook voor zon 13 a 1400 nlg en ze zijn ook B&W dealer. Ik heb zelf helaas nooit de sr 7000 mogen horen, maar de 7200 schopt kont. Een vriend van me heeft de 5200 met infinity alpha 40 luidsprekers en al zijn dat niet mijn fav speakers, je merkt echt dat die 5200 met zijn 6x 90 watt rms aan 8 ohm erg veel power in huis heeft het laag is vol en extreem goed gecontroleerd stemmen zijn zeer zuiver op de marantz. De 5200 kost zo'n 1499 gulden en is ten op zichte van de 7000 toch al wat meer up to date .. daarom raad ik je aan om die ook even te gaan beluisteren. Bij smits hebben ze hem luisterklaar staan en ik garandeer je dat je niet teleurgesteld zult zijn. al helemaal niet in combi met B&W want dat is een van de geslaagdere combi's :) Bovendien zijn de dac's in die nieuwe serie van marantz extreem goed en de 5200 heeft dus al 2x coax dig in 2x optisch dig in, 1x coax dig uit 1x opt dig uit, THX surround re eq, DTS-es, DPL II en DD uiteraard.

Er is absoluut geen receiver in die prijsklasse die de 5200 van marantz van tafel speelt, echt niet ! voor 1499 piek zit dat ding boordevol incl 7.1 kanaals ingang 7.1 voorversterkeruitgangen en is dus een echte 6.1 kanaals versterker. Welk merk bied nu zoveel functies en zulk goed geluid voor slechts 1499 piek ? Marantz en echt niemand anders .. anders had ik mijn maat echt wel een andere receiver aangeraden ;)

Mensen die roepen dat DD en DTS weinig uitmaken lach ik eventjes zachtjes uit, want DTS op die nieuwe marantz serie is echt UITMUNTEND. Gladiator komt echt geweldig tot zijn recht op die receivers. En ik heb nog geen enkele soundtrack met DD mogen ervaren die zoveel dynamiek in huis had dan DTS. Ik geef toe de DD soundtrack van gladiator is erg geslaagd maar de DTS track slaat alles :).

iig succes met je keuze !

Verwijderd

Ik ben even wezen luisteren, die zaak waar ik heen ben gegaan had helaas maar 2 modellen die ik op de kandidatenlijst had staan (totaal 4), maar goed.

Als eerst was de beurt aan de Denon AVR1802. Klonk in eerste instantie was koeltjes, maar heerlijk precies. Na een kleine aanpassing in de tonen was het écht fijn luisteren. Symphony X's Oracle & the Communion was in één woord adembenemend. Mooi strak laag, duidelijk mid en haarscherp hoog. Alles klonk mooi in rustige harmonie. Erg indrukwekkend was ook de '5 kanaals stereo', waarbij de audio verbluffend over 5 kanalen werd weergegeven. (Overigens heb ik alleen audio-CD's geluisterd). De versterker zelf ziet er goed uit, en er zijn erg veel aansluitmogelijkheden en decoders aan boord.

De tweede was de Marantz SR5000. Wat me gelijk al opviel was dat er veel meer laag werd weergegeven, op het 'rommelige' af. Overigens was het bepaald niet verkeerd hoor, maar het was een beetje 'smoezelig' vergeleken met de Denon AVR1802. Viel me een beetje tegen, had beter verwacht van Marantz.

Anyway, ik heb er dus maar 2 van de 4 gehoord. De Onkyo TX-DS494 en de Yamaha RX-V620RDS moet ik nog luisteren/bekijken. Echter, de verkoper daar vertelde mij dat hij niet zo gecharmeerd was van Onkyo. Het schijnt dat ze ontzettend moeilijk doen met garanties, en peperdure reparaties uitschrijven (en deze soms niet goed verrichten!). Kan iemand dat bevestigen?

Vooralsnog zal ik naar Arnhem moeten karren voor die andere 2. Misschien ga ik dat volgende week doen (is best een eind), misschien hou ik het bij de Denon AVR1802 in combinatie met de Pioneer DV444.

Verwijderd

Ik heb deze net een paar maandjes en (broertje van de 1802 de 1602)
Lekkere versterker :9~
5x70Watt (8ohm)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013617860

Verwijderd

Wolfshade de marantz sr 5000 mag je ook niet vergelijken met de 1802. Vergelijk zijn opvolger, de 5200 maar eens met die 1802 .. wereld van verschil eerlijk waar. Een maat van me werkt bij een hi fi dealer een van de oude stempel die je echt spul thuis laat testen en zo. En die jongen is echt pro denon maar hij was toch even diep onder de indruk van de prijs/kwaliteitsverhouding van de nieuwe marantz lijn. hij vond ze namelijk schitterend klinken. Ga dus ook nog even snel naar de sr 5200 luisteren voordat je voor de 1802 gaat :) De source direct optie op de nieuwe marantzen is echt geweldig.

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 22:28 schreef Darkman het volgende:
Wolfshade de marantz sr 5000 mag je ook niet vergelijken met de 1802. Vergelijk zijn opvolger, de 5200 maar eens met die 1802 .. wereld van verschil eerlijk waar. Een maat van me werkt bij een hi fi dealer een van de oude stempel die je echt spul thuis laat testen en zo. En die jongen is echt pro denon maar hij was toch even diep onder de indruk van de prijs/kwaliteitsverhouding van de nieuwe marantz lijn. hij vond ze namelijk schitterend klinken. Ga dus ook nog even snel naar de sr 5200 luisteren voordat je voor de 1802 gaat :) De source direct optie op de nieuwe marantzen is echt geweldig.
Ok, de SR5200 staat genoteerd. Hm, toch maar naar Hobo dan :>

Bedankt voor de tip!

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 22:33 schreef Wolfshade het volgende:

[..]

Ok, de SR5200 staat genoteerd. Hm, toch maar naar Hobo dan :>

Bedankt voor de tip!
Geen probleem :)

Ik ben echt razend enthousiast over dat apparaat.

Een andere maat van me heeft een Kenwood krf 7771D echt een gaaf apparaat met een halve gameboy als afstandsbediening :)
daar heeft hij magnat motion speakers aan hangen en ik was altijd erg onder de indruk van de bass performance bij hem.
laatst ging hij dus samen met mij naar die vriend die de sr 5200 en de infinity alpha combi heeft staan en wij daar fiks luisteren. In de eerste instantie was onze kenwood 'bassman' niet onder de indruk maar zijn waardering steeg naarmate de tijd verstreek. Meteen daarna reed ik hem naar huis en besloot daar ook nog even naar zijn kenwood set te luisteren ( die 2 jaar oud is maar bijna het dubbele heeft gekost van die sr 5200 ) nou we konden dus wel janken .. de gewaardeerde bass van hem klonk ineens rommelig en ongecontroleerd en alles klonk doffer en levenlozer dan op de marantz om maar niet te spreken van de hoge tonen .. op dat moment gaf hij ook meteen toe dat zijn systeempje toch beduidend minder was dan de sr 5200 alpha combi. Hij wil nu ook marantz hebben. ;)

oh ja als je hem dus test .. vergeet dan niet source direct in te schakelen op de voorzijde van het apparaat .. daarmee presteerd hij nóg beter, vooral met digitale bronnen zoals cd.

oh ja hier een review van home entertainment.co.uk van de sr 5200

kreeg 5 sterren in een supertest

http://www.home-entertainment.co.uk/grouptest_read.asp?GroupID=1836&ArticleID=1830

conclusie van de reviewer(s):

The SR5200 looks good, sounds great, is fully loaded with features, and is built like a tank. At £400, we would recommend you buy one quick before Marantz realises it has set the price way too low. A bargain of a Best Buy.

• Jasper Janssen
Op zondag 17 februari 2002 17:09 schreef arjandijk het volgende:
Ja er zit een 6 kanaals input op, onder de titel external decoder, was voor mij ook een voorwaarde om mij sblive aan te kunnen sluiten.

Kijk hier ff voor verdere specs
http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gAVR00010RX-V396

ff wat plaatjes:

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zit er ook zwaar over te denken deze aan te schaffen, bij richersounds natuurlijk, en ik heb wat vraagjes aan jou: die AB die je op dat plaatje ziet, dat is wat erbij ziet? Want ik had net op gegeven moment een ander plaatje met een AB waar de katten geen brood van lusten.. god wat was dat ding lelijk..

Dat knopje om de inputs te selecteren, das zeker zo'n helemaal doordraaiend digitaal knopdingetje he?

Maar jij bent er dus verder tevreden mee? Redelijk tot goede bouwkwaliteit ook enzo (afgezien van de springclips op center/surround dan)?

Nahja, richersounds heeft iig een 14 dagen niet-goed-geld-terug garantie, dus daar kan ik wel wat mee.

Ik weet alleen nog niet zeker of ik geld heb om meteen als rears en center de Mission 700s erbij te kopen (toch altijd nog 120 euro voor 3 van die dingen, laat staan als je de 70C2 center uit de serie wilt voor center) of dat ik eerst een tijdje 3 van die Ariston's van 19 gulden per stuk eraan hang tot ik geld heb voor echte speakers :)

Verwijderd

*schop*

Verwijderd

Topicstarter
tja zoals gezegd die Marrantz 7000 heeft hier ook last van vrij veel bass, ik ga ook hier in arnhem alle versterkers nóg een keer beluisteren, ik wil zeker zijn van mn zaak....toevalligerwijs wil een vriend van me ook een amp + boxen gaan kopen in deze prijscatagorie :P dus dat wordt ff flink wat korting bedingen :)

Maar die Denon valt bij mij zoals gezegd af, maar de 5200 gaan we zeker luisteren en de 7000 op andere speakers ook, es ff kijken wat tie dan doet. Op zich mooie amp, maar we zullen zien wat tie doet :)

• arjandijk162
Op zondag 17 februari 2002 23:01 schreef Jasper Janssen het volgende:

[..]

Ik zit er ook zwaar over te denken deze aan te schaffen, bij richersounds natuurlijk, en ik heb wat vraagjes aan jou: die AB die je op dat plaatje ziet, dat is wat erbij ziet? Want ik had net op gegeven moment een ander plaatje met een AB waar de katten geen brood van lusten.. god wat was dat ding lelijk..

Dat knopje om de inputs te selecteren, das zeker zo'n helemaal doordraaiend digitaal knopdingetje he?

Maar jij bent er dus verder tevreden mee? Redelijk tot goede bouwkwaliteit ook enzo (afgezien van de springclips op center/surround dan)?

Nahja, richersounds heeft iig een 14 dagen niet-goed-geld-terug garantie, dus daar kan ik wel wat mee.

Ik weet alleen nog niet zeker of ik geld heb om meteen als rears en center de Mission 700s erbij te kopen (toch altijd nog 120 euro voor 3 van die dingen, laat staan als je de 70C2 center uit de serie wilt voor center) of dat ik eerst een tijdje 3 van die Ariston's van 19 gulden per stuk eraan hang tot ik geld heb voor echte speakers :)
nee deze afstandbediening zat er niet bij, er zat een één of ander langwerpig ding bij, redelijk te bedienen en ook geschikt voor cassette/cd als je die van Yamaha hebt, er zit geen doordraaien knopdingetje op, bouwkwaliteit tevreden over, ik had alleen liever allemaal van de springclips gehad.

Koop die aristonspeakers van 19 gulden niet, dat dan voor de JPW radius 30 euro per stuk ofzo en goed geluid voor films, mooie pilaartjes, 100watt

Qua muziek halen ze het niet bij die missions maar voor films zijn ze prima, als center gebruik ik nu een 18 watt speakertje van 15 jaar oud, werkt prima

• Nikel
  • Niet online
Als we dan toch plaatjes gaan posten en overenthousiast over onze eigen apparatuur gaan doen;

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/img_e_avr_sr6200_lrg.gif

Ik had dus de 5200, die ik had gekocht na vergeleken te hebben met de in de eerste post genoemde yamaha en denon versterker. Nu ben ik overgestapt op de 6200 omdat er meer knopjes op de afstandsbediening van de 6200 zitten :).

• arjandijk162
hij's wel mooi maar wel een stuk duurder dan de mijne :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 12:16 schreef Nikel het volgende:
Als we dan toch plaatjes gaan posten en overenthousiast over onze eigen apparatuur gaan doen;

[afbeelding]

Ik had dus de 5200, die ik had gekocht na vergeleken te hebben met de in de eerste post genoemde yamaha en denon versterker. Nu ben ik overgestapt op de 6200 omdat er meer knopjes op de afstandsbediening van de 6200 zitten :).
tja het is waar je je geld aan wil uitgeven, maar knoppen meer of minder.... :)

Maar ik ga vanmiddag met die vriend van me de stad in, lekker luisteren nog een keer :)

• arjandijk162
suc6 ;)

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:57
Op donderdag 14 februari 2002 18:39 schreef neographikal het volgende:
Ok hier gaan we: Neo is naar Stassen geweest in Venlo, en heeft de volgende receivers getest:
Yamaha RX-V620RDS
Denon AVR-1802
Marrantz SR5000
Onkyo TX-DS595

We begonnen met de Onkyo, prachtige amp, mooi uiterlijk... k had em niet op mn lijstje staan, maar de verkoper raadde me deze amp aan, en niet zonder reden. K heb alle receivers op een paar B&W boxen getest, vraag me niet welke, maar goed. Het geluid van die die Onkyo was om te kwijlen, prachtig gewoon. Zeer strak laag, mooi helder maar toch warm geluid, op hoge volumes geen enkele last met de muziek(George Micheal, Jazz, stukkie Mozart en Schubert). Beauty van een versterker, adviesprijs 1700,- gulden, maw 1400-1500 met praten :)

Dan de Denon, ik had hier zeer goede verwachtingne van. Men zegt je hoort wat je denkt....maar ehh no way! Ondanks mijn verwachtingen vanaf de eerste seconden dat we de amp aanzetten stuk minder goed geluid dan de Onkyo, niet te geloven. Zodra de cd van G. M. 3 secs gespeeld had keken me pa en ik elkaar meteen aan. Het geluid was niet slecht, maar een versterker uit deze klasse behoort gewoon beter te zijn. laag niet echt strak, hoge tonen hielden ook al niet over. Ik heb een half uur met de instellingen lopen kloten omdat ik het niet kon geloven, maar het was toch echt zo(dis geen flame naar de Denon bezitters, het blijft natuurlijk een kwestie van smaak...). Maar ik miste gewoon de diepte en dynamiek van het geluid....

Toen de Marratz 5000. dit stukkie wordt kort: Protect ;) net zoals een andere bezoeker hiero dat had, amp naar de filistijnen... komt er niet in :P 2de amp goed geluid maar de onkyo won et ervan.....

Daarna de Yamaha, zonder te praten voor 1196 gulden. Prima geluid, net laag, goed hoog, mooi helder geluid. Het was iets minder warm dan de Onkyo maar toch. Prachtig geluid voor dit geld! Over Die Onkyo moet ik nog gaan onderhandelen over de prijs die gaat wel naar beneden denk ik :P maar toch de Yamaha bood gewoon een prachtig geluid.

Ik heb alle versterkers alleen in de stereo mode getest met de cd's, omdat ik veel heb gehoord dat surround receivers daar een stuk slechter in waren dan normale versterkers. Mijn ervaring, weinig van waar! Ik heb zelf een Onkyo TX904 staan, stereo amp van 1500 gulden, maar het verschil met met name de andere Onkyo was te verwaarlozen, ik hoorde amper verschil. Wat betreft DP II, HET SUCKED, wat een kankergeluid. Doe mij de DSP functies maar van de Yamaha, die zijn stukken beter :P

Conclusie: Uiteindelijk gaan de Onkyo en de Yamaha op mijn verlanglijstje, en als de prijs naar beneden kan dan wordt et zekerz de Onkyo. Gewoon een prachtig geluid, voldoende vermogen en niet geheel onbelangrijk: een tijdloos uiterlijk. De Denon viel me zoals gezegd echt zwaar tegen voor een amp in deze prijsklasse. De Marrantz is een goede amp áls ie et doet(we hebben zelf de 7000serie, dus ik weet waarover ik lul) maar ook hiervan wint de Onkyo et.

Zo ik ben klaar, moet ik reviewer worden? >:) zeg wat je hiervan vind :)
Heb je nou gewone audio cd's in DPL II lopen luisteren???
Dat is op ze zachts gezegd een beetje dom. Je moet natuurlijk wel een dolby sourround encoded source hebben he!

• Jasper Janssen
Op zaterdag 23 februari 2002 15:17 schreef menn0 het volgende:

[..]

Dat is op ze zachts gezegd een beetje dom. Je moet natuurlijk wel een dolby sourround encoded source hebben he!
Dude, ben je simpel ofzo?

Je kwoot zelf al:
Ik heb alle versterkers alleen in de stereo mode getest met de cd's, omdat ik veel heb gehoord dat surround receivers daar een stuk slechter in waren dan normale versterkers.
Beter lezen volgende keer he?

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:57
whuahuh DUDE er staat toch dat DPL II zuigt???
Hoe kan ie dat dan weten????
sorry hoor maar niet gelijk zo maf reageren.
Ik lees het goed wat er staat. Lees zelf dus beter.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 15:28 schreef menn0 het volgende:
whuahuh DUDE er staat toch dat DPL II zuigt???
Hoe kan ie dat dan weten????
sorry hoor maar niet gelijk zo maf reageren.
Ik lees het goed wat er staat. Lees zelf dus beter.
als je écht goed gelezen had, dan had iemand dit al eerder gevraagd en heb ik geantwoord, dat het een extraatje was maar goed.
Op zaterdag 23 februari 2002 15:17 schreef menn0 het volgende:

[..]

Dom ben ik ten eerste niet. Ten tweede heb je geen dolby encoded source nodig om naar DPL II te luisteren dat is juist het hele punt van deze techniek dat hij uit stereo geluid een quasi 5.1 geluid trekt! dus wie is hier dom?

Maar goed, mijn ervaringen van vandaag :)

Luisterervaringen van vandaag:
Versterkers: Marrantz 5200, Marrantz 7200, Denon 1802, NAD stereoversterker ter vergelijking :)
Boxen: een heleboel, wo B&W 600's, KEF's, Tannoys, enz...
Muziek: Dire Straits, George Micheal, The Corrs, Jennifer Lopez, Ferry Corsten en een stukkie klassiek uit de zaak :)

Dit keer zat alles lekker via een knoppensysteem aangesloten zodat ik lekker tussen de receivers kon switchen terwijl de cd's draaien, en de boxen ook. Om de receivers eerlijk te testen stond alles op source direct,dus er was geen aanpassing van het geluid.

Weer de Marrantz 5200, ik ben objectief gaan luisteren, ben er maar vanuit gegaan dat de vorige 5200 een missertje was maar ook dit keer nee. Was er gewoonweg niet kapot van. Ook de 1802 van Denon speelde hem er met het grootste gemak uit. De 7200 daarentegen klonk zeer netjes, maar het geluid liep wat over van de bass. Source-direct ff uitgeschakeld en weggeregeld om toch te kunnen vergelijken. Maar voor een receiver uit deze prijsklasse, die toch een stuk hoger ligt dan bv de Denon en de Onkyo, kon het beter. De NAD stereo versterker(ca 750 gulden) speelde hem eruit.
Daarna was het de beurt aan de Denon. Ook hier ben ik uitgegaan dat de vorige een misser was, maar het blijft gewoon niet echt mooi. Hij is zeker beter dan de 5200 maar de strakheid van de bass hield te wensen over en ik vond dat hij zelfs erg veel bass vertoonde. De Denon zal het nu na 2 exemplaren te hebben beluisterd zeker niet worden!

Over de boxen: dit was het grootste punt, hier hebben we echt ruim twee naar lopen luisteren. Onze uiteindelijke keus was de KEF Q1, een kleine box. Wat een geluid kwam er uit deze box. Ik had gedacht dat de zuilspeakers toch echt de beste zouden zijn(we hebben in eerste instantie niet op het prijskaartje gelet), maar dit viel tegen. Het ontwerp van de KEF is schijnbaar zeer goed, want ondanks zijn bescheiden formaat had hij een voldoende diepe strakke bass. Het geluid sloot prachtig aan(hoog/laag), mooie helder tonen, maar de muziek klonk heerlijk warm. Het geluid kwam ook prima overeen met het geluid wat uit mn JK's komt, en dat was voor mij het voornaamste punt. Niet voor de vriend van me maar die vond deze speakers toch ook het mooiste klinken, na heelllll lang luisteren en tig keer switchen.

Mijn keus gaat nu toch echt uit(tot de volgende luisterronde ;) ) naar de volgende combi:
Onkyo TXDS595 Amp
1 paar KEF Q1's voor de voorkant
1 paar JK-Acoustics voor achter
center: ben ik nog niet uit. de bijbehorende bij de KEF's kost nl. 450 euro! :'( pittig.

commentaar aub! :P

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 22:42 schreef Darkman het volgende:

[..]

Een andere maat van me heeft een Kenwood krf 7771D echt een gaaf apparaat met een halve gameboy als afstandsbediening :)
daar heeft hij magnat motion speakers aan hangen en ik was altijd erg onder de indruk van de bass performance bij hem.
laatst ging hij dus samen met mij naar die vriend die de sr 5200 en de infinity alpha combi heeft staan en wij daar fiks luisteren. In de eerste instantie was onze kenwood 'bassman' niet onder de indruk maar zijn waardering steeg naarmate de tijd verstreek. Meteen daarna reed ik hem naar huis en besloot daar ook nog even naar zijn kenwood set te luisteren ( die 2 jaar oud is maar bijna het dubbele heeft gekost van die sr 5200 ) nou we konden dus wel janken .. de gewaardeerde bass van hem klonk ineens rommelig en ongecontroleerd en alles klonk doffer en levenlozer dan op de marantz om maar niet te spreken van de hoge tonen .. op dat moment gaf hij ook meteen toe dat zijn systeempje toch beduidend minder was dan de sr 5200 alpha combi. Hij wil nu ook marantz hebben. ;)

.......

The SR5200 looks good, sounds great, is fully loaded with features, and is built like a tank. At £400, we would recommend you buy one quick before Marantz realises it has set the price way too low. A bargain of a Best Buy.
Nog niet echt een goede vergelijking natuurlijk, je moet eigenlijk die Marantz oppakken en aan zijn speakers hangen, dan kun je pas echt goed oordelen of het verschil in geluid nu werkelijk bij de AV reciever ligt. De vraag is natuurlijk of de verschillen werkelijk zo groot zijn in deze prijsklasse. Ik heb het vermoeden dat de klankkleur en geluidsnuance meer ligt in de speakers dan in de AV receiver.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kef Q1, klinkt als de opvolger van de Q15 :). Dat vond ik een mooi dingetje. Die Q1 ziet er ook retestrak uit zeg!

Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/products/qseries/images/qseries1_image_big.jpg

Verwijderd

Topicstarter
die mahonihouten versie is veel mooier! maar het geluid is echt zo mooi. Ik zou hem echt eens gaan beluisteren als ik jou was. Niet duur, en een goed geluid. Ze hebben hier de lage tonnen en hoge tonen tweeter in 1 conus weten te plaatsen, maar wel afzonderlijk...

luisteren :P

Verwijderd

Topicstarter
iedereen is het schijnbaar met me eens, wat leuk ;)

• VivaAtloni
hey neo,
als jij die kleine kef-jes leuk vindt klinken ga dan eens kijken naar asw boxen. Ik heb ze naast elkaar geluisterd en de kef's klonken in 1 keer dof als naar de asw boxen over werd geswitched.

Luister er eens een keer naar, je staat versteld. Ben zelf ook aan het rond kijken naar nieuwe versterker en boxen, maar de boxen staan voor mij al vast. 3x asw spott boxen voor center en rear, asw woofer en 2 asw genius voor (juist voor de stereo).

Heb jij al naar de yamaha 1200 of 620 geluisterd? en hoe vond je deze klinken? Ga straks nog even naar staffhorst om te kijken.

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:27
ik heb de avr 1802 gekocht bij eurohopper. prima zaak en de receiver is ook prima. DPII is niet echt super gebruik je toch niet echt. klinkt beter als je 5ch stereo gebruik.
bij eurohopper scheelt het toch +- 200 euro met de nederlandse winkels.:)
Op woensdag 13 februari 2002 14:10 schreef Wolfshade het volgende:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 620 beluisterd, prima versterkertje. Er zitten trouwens toch best grote verschillen, ga die NAD en de Denon(ik durf blind! :) ) terwijl je muziek draait verwisselen, en let op hoe groot het verschil is.

die ASW boxen heb ik nergens zien staan, in welke prijsklasse vallen deze boxen??

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 15:36 schreef neographikal het volgende:
Ik heb de 620 beluisterd, prima versterkertje. Er zitten trouwens toch best grote verschillen, ga die NAD en de Denon(ik durf blind! :) ) terwijl je muziek draait verwisselen, en let op hoe groot het verschil is.

die ASW boxen heb ik nergens zien staan, in welke prijsklasse vallen deze boxen??
Denon heeft een typische eigen sound.
Zelfs hun cd spelers kan je bijna tussen een set andere uitvissen. Persoonlijk vind ik Denon ook niet echt je van het vooral het detail in het lage mist en een vrij overheersend mid gedeelte.

Ik weet niet of je al naar een Harman/Kardon reciever
hebt gekeken ? Deze hebben een soortgelijk geluid als
Onkyo net iets krachtiger vind ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 15:40 schreef Driez het volgende:

[..]

Denon heeft een typische eigen sound.
Zelfs hun cd spelers kan je bijna tussen een set andere uitvissen. Persoonlijk vind ik Denon ook niet echt je van het vooral het detail in het lage mist en een vrij overheersend mid gedeelte.
idd, ben ik het mee eens, geluid mist gewoon de power die bv NAD, Yamaha en Onkyo hebben, maar het blijft uiteraard een mening. Ik wil de bezitters van een Denon dan ook zeker niet voor de kop stoten.

HK nog niet echt naar gekeken, ben qua vormgeving er niet zo'n fan van, vandaar.....

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 15:35
Iemand wel eens aan gedacht om z'n bestaande(stereo)set op te waarderen naar AC3/DTS met een aparte drie kanaals versterker met ingebouwde decoder?

PowerStation

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 18:39 schreef neographikal het volgende:

[..]

idd, ben ik het mee eens, geluid mist gewoon de power die bv NAD, Yamaha en Onkyo hebben, maar het blijft uiteraard een mening. Ik wil de bezitters van een Denon dan ook zeker niet voor de kop stoten.

HK nog niet echt naar gekeken, ben qua vormgeving er niet zo'n fan van, vandaar.....
Het oog wil ook wat natuurlijk al vind ik de nieuwere
modellen van H/K wel erg mooi de voorkant is erg leuk
afgewerkt met een plexieglazen plaat ofzo..

Mja denon bezitters wil ik ook nie voor de kop slaan..
Ligt em aan me muziek smaak dat ie niet bevalt denk ik :P

• VivaAtloni
Neo: die asw boxen zijn voor 5 spott speakers + sub ongeveer 1100 euro.

De site is http://www.asw-loudspeaker.com

Zoek op site maar eens uit welke zaak bij jou in de buurt de boxen heeft en ga voor de aardigheid eens luisteren!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm spott speakers zijn gewoon pure hoge tonen speakers, maar ik wil gewoon normale boxen gebruiken. Ben geen fan van sub/sats combi nl. geluid sluit over het algemeen wat minder aan, maar ik zal gaan kijken dat zeer zeker.

• VivaAtloni
weet niet hoe je aan die informatie komt dat het hoge tonen speakers zijn. Maar goed, ik hoor duidelijke midden en hoog. Wie niet luistert wie niet weet. Je hoeft van mij niets met deze info te doen. Zie maar. in ieder geval succes.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 13:40 schreef VivaAtloni het volgende:
weet niet hoe je aan die informatie komt dat het hoge tonen speakers zijn. Maar goed, ik hoor duidelijke midden en hoog. Wie niet luistert wie niet weet. Je hoeft van mij niets met deze info te doen. Zie maar. in ieder geval succes.
rustig, ik héb nog niet geluisterd....maar ik d8 uit de site te halen dat dit een sub/sat combi was, verkeerd gelezen, mijn fout. mea culpa

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 18:39 schreef Fern het volgende:
Iemand wel eens aan gedacht om z'n bestaande(stereo)set op te waarderen naar AC3/DTS met een aparte drie kanaals versterker met ingebouwde decoder?
Dat heb ik ook gedaan, want als je al een prima versterker en luidsprekers bezit, dan is het natuurlijk wel lekker als je deze ook nog eens kunt gebruiken voor je 'movie spul'.
Ik gebruik hiervoor de Yamaha Dsp-E580 processor.
Het is dan alleen wel noodzakelijk dat je Tv tussen je 2 hifi boxen staat en dat is niet altijd even makkelijk te realiseren.

Alleen deze E580 is nog van het oude Dolby Surround tijdperk en ik zit nu te denken aan een upgrade naar een AC3/DTS processor.
Yamaha zelf heeft nu alleen nog maar 1 processor, de DSP-E492. En deze lijkt mij nou niet zo bijzonder voor wat ik wil en voor wat ik al heb.
Weet jij nog andere merken die processors in hun assortiment hebben?
(Heb zelf dus nog niks kunnen vinden.)

Verwijderd

Topicstarter
soz voor dit oude topic, maar ik denk ik meld et toch ff.

Ik heb de set besteld! :P

5 maal KEF-Q1
Onkyo TXDS 595
Vande Hul voor de voorkant(speakers)

volgende week vrijdag staat tie klaar voor me, das dus feest :P

D'r komt nog zilverbekabeling bij voor de voorkant, over maand oid.

Na de mei-vakantie waarschijnlijk een Onkyo DV-555 DVD speler :P we zijn er nog niet helemaal, maar voorlopig hebben we dit al binnen :)

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-03 16:59

jasjenl

Liab A Tymo

Op woensdag 27 februari 2002 15:04 schreef RayUno het volgende:

[..]

Alleen deze E580 is nog van het oude Dolby Surround tijdperk en ik zit nu te denken aan een upgrade naar een AC3/DTS processor.
Yamaha zelf heeft nu alleen nog maar 1 processor, de DSP-E492. En deze lijkt mij nou niet zo bijzonder voor wat ik wil en voor wat ik al heb.
Weet jij nog andere merken die processors in hun assortiment hebben?
De Yamaha DSP-E800, precies wat je zoekt ;).
Pagina: 1