Op zaterdag 23 februari 2002 15:28 schreef menn0 het volgende:
whuahuh DUDE er staat toch dat DPL II zuigt???
Hoe kan ie dat dan weten????
sorry hoor maar niet gelijk zo maf reageren.
Ik lees het goed wat er staat. Lees zelf dus beter.
als je écht goed gelezen had, dan had iemand dit al eerder gevraagd en heb ik geantwoord, dat het een extraatje was maar goed.
Op zaterdag 23 februari 2002 15:17 schreef menn0 het volgende:
[..]
Heb je nou gewone audio cd's in DPL II lopen luisteren???
Dat is op ze zachts gezegd een beetje dom. Je moet natuurlijk wel een dolby sourround encoded source hebben he!
Dom ben ik ten eerste niet. Ten tweede heb je geen dolby encoded source nodig om naar DPL II te luisteren dat is juist het hele punt van deze techniek dat hij uit stereo geluid een quasi 5.1 geluid trekt! dus wie is hier dom?
Maar goed, mijn ervaringen van vandaag
Luisterervaringen van vandaag:
Versterkers: Marrantz 5200, Marrantz 7200, Denon 1802, NAD stereoversterker ter vergelijking

Boxen: een heleboel, wo B&W 600's, KEF's, Tannoys, enz...
Muziek: Dire Straits, George Micheal, The Corrs, Jennifer Lopez, Ferry Corsten en een stukkie klassiek uit de zaak
Dit keer zat alles lekker via een knoppensysteem aangesloten zodat ik lekker tussen de receivers kon switchen terwijl de cd's draaien, en de boxen ook. Om de receivers eerlijk te testen stond alles op source direct,dus er was geen aanpassing van het geluid.
Weer de Marrantz 5200, ik ben objectief gaan luisteren, ben er maar vanuit gegaan dat de vorige 5200 een missertje was maar ook dit keer nee. Was er gewoonweg niet kapot van. Ook de 1802 van Denon speelde hem er met het grootste gemak uit. De 7200 daarentegen klonk zeer netjes, maar het geluid liep wat over van de bass. Source-direct ff uitgeschakeld en weggeregeld om toch te kunnen vergelijken. Maar voor een receiver uit deze prijsklasse, die toch een stuk hoger ligt dan bv de Denon en de Onkyo, kon het beter. De NAD stereo versterker(ca 750 gulden) speelde hem eruit.
Daarna was het de beurt aan de Denon. Ook hier ben ik uitgegaan dat de vorige een misser was, maar het blijft gewoon niet echt mooi. Hij is zeker beter dan de 5200 maar de strakheid van de bass hield te wensen over en ik vond dat hij zelfs erg veel bass vertoonde. De Denon zal het nu na 2 exemplaren te hebben beluisterd zeker niet worden!
Over de boxen: dit was het grootste punt, hier hebben we echt ruim twee naar lopen luisteren. Onze uiteindelijke keus was de KEF Q1, een kleine box. Wat een geluid kwam er uit deze box. Ik had gedacht dat de zuilspeakers toch echt de beste zouden zijn(we hebben in eerste instantie niet op het prijskaartje gelet), maar dit viel tegen. Het ontwerp van de KEF is schijnbaar zeer goed, want ondanks zijn bescheiden formaat had hij een voldoende diepe strakke bass. Het geluid sloot prachtig aan(hoog/laag), mooie helder tonen, maar de muziek klonk heerlijk warm. Het geluid kwam ook prima overeen met het geluid wat uit mn JK's komt, en dat was voor mij het voornaamste punt. Niet voor de vriend van me maar die vond deze speakers toch ook het mooiste klinken, na heelllll lang luisteren en tig keer switchen.
Mijn keus gaat nu toch echt uit(tot de volgende luisterronde

) naar de volgende combi:
Onkyo TXDS595 Amp
1 paar KEF Q1's voor de voorkant
1 paar JK-Acoustics voor achter
center: ben ik nog niet uit. de bijbehorende bij de KEF's kost nl. 450 euro!

pittig.
commentaar aub!