Toon posts:

intern ISDN 2 ISDN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In dit draadje staat dat het mogelijk moet zijn om tussen twee isdn kaarten een netwerkje op te zetten. Helaas kan ik nergens iets vinden over die mogelijkheid. Heeft iemand van jullie meer info?

En weet verder iemand of er gepreks kosten worden gerekend als ik van 1 compu thuis naar een andere compu thuis bel. Beide compu's hebben een telefoon nummer uit m'n nummer pool.

Dus m'n MSN is 1 en verder heb ik nog de nummers 2,3 en 4. Berekend de kpn dan kosten als ik vanaf een compu met isdn nummer 2 naar een compu met isdn nummer 3 bel? Ik heb deze vraag ook al bij de kpn neergelegd, maar die zijn niet echt snel.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
nou goed zelfs al zou het werken en er geen kosten voor berekent worden dan heb je nog maar een 64kbit verbinding.

kan je dan niet beter even een kabeltje leggen en 2 netwerkkaarten erin en werken met die hap ?

Verwijderd

Bij ons is het zo dat je intern naar de andere telefoon kunt bellen (21,22,23,24). Als dat bij jou ook kan, dan kun je met windows ME/2000/XP op de ene server een inbelserver configureren, en met dail-in op de andere computer hierop over je interne lijn inbellen.

Als je gewoon je tien-cijferige nummer uit je nummer-pool belt, bel je volgensmij via de kpn centrale en betaal je telefoonkosten.

Je moet dus maar eens kijken of je ook gewoon intern naar de andere telefoon kunt bellen.

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 14:56 schreef ISSIS het volgende:
Bij ons is het zo dat je intern naar de andere telefoon kunt bellen (21,22,23,24). Als dat bij jou ook kan, dan kun je met windows ME/2000/XP op de ene server een inbelserver configureren, en met dail-in op de andere computer hierop over je interne lijn inbellen.

Als je gewoon je tien-cijferige nummer uit je nummer-pool belt, bel je volgensmij via de kpn centrale en betaal je telefoonkosten.

Je moet dus maar eens kijken of je ook gewoon intern naar de andere telefoon kunt bellen.
Volgens mij kan dat niet,
want als ik met mijn ISDN lijn naar buiten bel hoef ik geen 0 te draaien voor een buitenlijn, dus kan je ook nooit intern bellen :'(!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op woensdag 13 februari 2002 16:32 schreef Ruben_Pruim het volgende:

[..]

want als ik met mijn ISDN lijn naar buiten bel hoef ik geen 0 te draaien voor een buitenlijn, dus kan je ook nooit intern bellen :'(!
dan is het 2 ** eerst

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op woensdag 13 februari 2002 16:32 schreef Ruben_Pruim het volgende:

[..]

Maar wat voor nummer draai je om je eigen computer te bellen? is dat het nummer wat mensen van buitenaf ook moeten bellen? dan kost het ieder geval wel geld. Als je een kort nummer moet draaien dan gaat het via je telefoon centrale en dan is het intern en kost het geen geld.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Als je naar een normaal tel nummer belt worden er volgens mij kosten berekend, je moet de interne nummers gebruiken. Dit is iid vaak 21,22,23 etc. Als je geen 0 hebt voor buitenlijn je een * oid voor het interne nummer zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 20:00 schreef dev het volgende:
Als je naar een normaal tel nummer belt worden er volgens mij kosten berekend, je moet de interne nummers gebruiken. Dit is iid vaak 21,22,23 etc. Als je geen 0 hebt voor buitenlijn je een * oid voor het interne nummer zetten.
Misschien even een kleine toelichting.

Er staat hier een NT1, deze gaat verder naar een Quatrovox voor de analoge lijnen (en hierbij heb ik dus ook interne nummers). Maar voor het ISDN gedeelte zit er geen centrale oid tussen. De compu's zitten rechtstreeks op de isdn lijn vanaf de NT1.

Die interne nummers, hebben jullie die zonder bijkomende centrale? Daar heb ik nog nooit iets over gelezen. Maar anders test ik het binnenkort gewoon en kijk op de online rekening of er een entry voor staat.
Pagina: 1