Fan aansluiten.

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07
Hallo.
Ik heb net een voeding uit elkaar gesloopt en die Fan er uit geracht.Ik dacht leuk lekker in m`n pc erbij zetten.Maar er zitten 2 draadjes aan.Een rode en een Zwarte .verder zit er ook geen connector aan.Dus kan ik nu gewoon door middel van die 2 draadjes te strippen dat ding aan me voeding hangen :?

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
ja..........ff strippen en in molex-connector die uit voeding komt proppen.............vastklemmen met satéprikkertjes en klaar is kees.....

voor 12 v moet je rood op geel en zwart op zwart doen dacht ik en voor 7v rood op geel en zwart op rood

Verwijderd

soldeerboutje werkt toch altijd ff netter ;)

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Klopt.
Maar kun je niet gewoon beter een casefan kopen met juiste connector? Kost echt niet veel... paar euro...

"It certainly appears so..."

• Galaxis
hmmm.Ik ben NooB.
een molex connector is zo`n ding wat je ook achter in je cd-rom speler propt :? :P

• Galaxis
Op woensdag 13 februari 2002 13:41 schreef Snipisnap het volgende:
Klopt.
Maar kun je niet gewoon beter een casefan kopen met juiste connector? Kost echt niet veel... paar euro...
heb ik er al 4 van :)

• Galaxis
dus gewoon op zo`n hd connector die 2 draadjes er in douwen :? voor 12 v moet je rood op geel en zwart op zwart doen dacht ik en voor 7v rood op geel en zwart op rood
:?

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 20:22
gewoon zo'n kroonsteentje er tussen net zo makkelijk.
en had ff gezocht voor de voltages:
Rood + Zwart = 5V
Geel + Zwart = 12V
Geel + Rood = 7V

• Galaxis
ok.Bedabkt.
Dus gewoon effe zo`n molex connector er af slopen en dan zo`n kroonsteentje er tussen en dan :) :) :)
tnx
Pagina: 1