Yellow:
PHP is prachtig, maar voor een klant is PHP net als dat Bep het meisje dat op de kermis zingt. ASP komt qua naamsbekendheid over als Britney Spears.
Het rare vind ik dus, dat als wij tegen onze klanten zeggen:
--
Kijk eens wat handig! Een CMS! Daar kunt u zelf uw website mee onderhouden! Het is in PHP geschreven en maakt op onze UNIX webserver gebruik van een MySQL database.
"O. Handig. Maar wat is dat precies, Peehaapee?"
Dat is de programmeertaal.
"O. Nou, doe maar dan."
--
Als we hadden gezegd, "Dat is de invalid pointer operation declarabe var int string met dataflow on chache hosts..." dan was het ook goed geweest.
Het enige wat ik bedoel te zeggen is dat het
voor klanten geen ene hol uitmaakt in welke taal de (web)applicatie geschreven word, als (of zolang):
1. Het maar werkt
2. Het geld oplevert
3. Het maar compatible is met vanalles
Dat bijvoorbeeld je site het ook in NS doet...
En dit is slechts een klein rijtje van eisen die de klant mijns inziens mag stellen aan een applicatie. En tja, als wij zouden zeggen: "We maken uw applicatie wel met ASP hoor! Dat is van Microsoft, dus het zit wel snor!" Dan hadden zo ons ook geloofd, maar ja, het is vaak maar afwachten van wat het moet worden (geen ervaring mee overigens).
Een ander puntje nog is de veiligheid. drm Had het er al even over, en ik kan me wel vinden in zijn visie. Dat gelul van Microsoft dat ze voor 99,999 (the 5 9's) % kunnen garanderen dat de webservers die op een Microsoft Operating System draaien niet vastlopen.
Grotere onzin heb ik weinig gehoord. Net als drm zegt "Niemand kan wat dat betreft
iets garanderen", kan Microsoft dat al helemaal niet. En hoevaak jongens, zucht, hoe vaak heb je wel niet de berichtjes op webwereld.nl gelezen over dat er
weer een beveiligingslek is gevonden in 1 der Microsoft producten? Man, kijk voor de gein eens naar FreeBSD. Ho: Qua security en stabiliteit: ZO VAST ALS EEN HUIS. Geen enkele IIS op Win2k die daaraan kan tippen.
Believe me.
Maar goed, ik ga een hoop dingen door elkaar heen gebruiken, en dat is niet echt helemaal de bedoeling geloof ik, maar dat geeft niet. Waarschijnlijk komt het omdat ik een persoonlijke voorkeur heb voor UNIX related producten en een (natuurlijke?) afkeer van dingen die bij Microsoft vandaan komen.
Gelukkig weet ik dat de mensen die in deze thread participeren zich wel raad weten met replies van anderen dus dat zit wel ok. Ook wil iedereen hier wel iets van iemand anders leren, zolang er maar met normale argumenten word gediscussieerd. Verder ga ik er weinig meer over zeggen, en eigenlijk had ik weinig te melden in dit hele topic, want ik ben helemaal geen developper. Ja ik heb m'n HTML 3.2, 4.0, CSS diploma's en voor de rest weet ik maar weinig van JS/PHP/MySQL, en helemaal als je het gaat vergelijken met de grote der developpers hier

Yellow:
Het woord van vandaag is padkaart. Afrikaans voor wegenatlas. Padkaart.
Belgische woord voor ruitewisser ?
water-weghaal-voor-je-ruit-heen-en-weer-staafje
/edit
en m'n broertje was me alweer 2x voor...