Unsafe removal of Cdbrander?

Pagina: 1
Acties:

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Topicstarter
Als ik een tijdje met mijn computer bezig ben, niks significants (dwz. niet met de brander bezig ben, en ook niks van die brander lees) voor mijn probleem dus denk ik, krijg ik de melding Unsafe removal of device, waarbij dus mijn Cdbrander gedisconnect wordt. Deze melding ben ik wel op mijn laptop gewend, als ik mijn pcmcia netwerkkaart eruit trek, maar niet op mijn desktop met cd brander.

Kabels zijn gecontroleerd en zitten goed vast.
Config:
Prim Master: HD
Prim Slave: DVD
Sec Master: CDRW
Sec Slave: leeg

Weet iemand de oorzaak van dit probleem?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:57
Wat denk je van slechte spanning? Ik had zelf splitters gemaakt en kreeg dezelfde melding toen mn Plextor CD-ROM ineens discolicht maakte vanwege slechte spanning.

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 13:44 schreef _JGC_ het volgende:
Wat denk je van slechte spanning? Ik had zelf splitters gemaakt en kreeg dezelfde melding toen mn Plextor CD-ROM ineens discolicht maakte vanwege slechte spanning.
inderdaad kan de voeding krap aan zijn. Check je +5v en je +12v, vooral als er een disconnect plaatsvind. Daarnaast zit je kabel misschien wel goed vast, maar zit ergens een "half" draadbreukje ofzo.... Probeer eens een andere kabel?!!?

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Topicstarter
ik zal het eens proberen

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Topicstarter
Wat ik trouwens ook heb:
Er zit geen CD in de drive, en dan beginnen zomaar uit het niets de read(groen) en write(rood) ledjes snel om en om te knipperen, en begint de drive tikkende geluiden te maken.

Of was dit hetzelfde probleem?
Op woensdag 13 februari 2002 13:44 schreef _JGC_ het volgende:
En heeft dit probleem met het vorige probleem te maken, of staat dit los van elkaar?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:57
Op woensdag 13 februari 2002 15:02 schreef DPC-Postman het volgende:
Wat ik trouwens ook heb:
Er zit geen CD in de drive, en dan beginnen zomaar uit het niets de read(groen) en write(rood) ledjes snel om en om te knipperen, en begint de drive tikkende geluiden te maken.

Of was dit hetzelfde probleem?
[..]

En heeft dit probleem met het vorige probleem te maken, of staat dit los van elkaar?
Yupz, dat deed mijn Yamaha CDR400T ook, die hing aan dezelfde splitter nml >:)

Sluit dat ding eens aan op een andere voedingskabel, werkte het dan nog niet, kijk dan eens of je voeding wel voldoende is.
Pagina: 1