Ik vraag me af of een 128-bits Global Server ID nou echt meerwaarde heeft boven een 40-bits Secure server id..
dit komt van certificaat.kpn.com:
wie van jullie gebruikt certificaten, en kiest bewust voor 40- of 128-bits, en nog belangrijker: waarom?
dit komt van certificaat.kpn.com:
ok, ik snap dat de enryptie sterker is, maar is dit ook echt nuttig voor een bank, maar hoe zit het met een webshop waar creditcardnummers worden gevraagd? (als voorbeeld) €389 of €999 p/j. is nogal een verschil!!Wat is het verschil tussen een Secure Server ID en een Global Server ID?
Het verschil tussen een Secure Server ID en een Global Server ID is de sterkte van de beveiligde verbinding die zij tot stand brengen. Een Secure Server ID creëert een beveiligde verbinding van 40 bits-SSL encryptie sterkte, een Global Server ID kan dit tot 128 bits SSL-encryptie. Op dit moment wordt 40 bits SSL doorgaans als voldoende gezien, maar velen willen toch een sterkere beveiliging. Het kraken van een 128 bits beveiliging duurt met de huidig beschikbare middelen langer dan de huidige leeftijd van het heelal!
wie van jullie gebruikt certificaten, en kiest bewust voor 40- of 128-bits, en nog belangrijker: waarom?
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!