Toon posts:

[CM] Wie kan er een fanbus voor mij maken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik zelf niet echt handig ben, twee linkerhanden, wilde ik vragen of er iemand is die voor mij een fanbus zou kunnen maken met de volgende specificaties:

- 6 fan aansluitingen max. 1 ampere per stuk
- 6 schakelaars voor 5,7,12 en 0 volt (uit dus)
- inbouwbaar in een 5,25" drive-plekkie in een Chieftech Dragon kast (die met een deur...) Dit houdt dus in dat de schakelaars niet te lang kunnen zijn..

als iemand dit voor mij kan maken, zal ik hem of haar rijkelijk belonen.. (geld of hardware..) >:)

• chevy78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2004
ik zou bijna zeggen ik doe het, zo moelijk is het niet.
ik heb ook 2 rechter handen maar is toch gelukt.

wat ik jouw zou aanraden is koop er 1 die kant en klaar is bij een winkel....

kost niet zo veel en ben je zeker van je zaak :)

Verwijderd

Wat je ook kan proberen is het door de lokale electro boer te laten maken. Ik weet dat ze bij mijn ouders in het dorp dat wel zouden kunnen doen. Volgens mij doen ze dat wel bij meer kleinere winkeltjes, in de wat kleinere dorpjes.

In de stad zijn ze meestal niet zo bereidwillig :(

In ieder geval succes ermee, en als het allemaal niet lukt....
Een weekje lang vollop op tweakers kijken, en dan heb je alle kennis wel inhuis :)

Het is mij tenslotte ook gelukt door middel van de mede tweakers hier :)

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 08:13
Als je in de buurt van de bollenstreek woont, wil ik hem wel voor je maken... Moet je zelf maar aangeven hoeveel je er aan uit wilt geven... Het kan op vele verschillende manieren... Met tuimelschakelaars (stokje wat je heen en weer beweegt), of push-switches... Deze optie is wat netter, luxer, maar vergt ook wat meer electronika achter de knopjes... Eventueel kan je met ledjes of zelfs een display laten zien in welke stand elke fan staat...

Banzi..

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

heej Banzi, waar woon jij?
Ik woon in Lisse (Centrum v.d. Bollenstreek) B-)

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

reiker

dan jij!

je zegt dat je tussen 5 7 12 en 0 volt wilt kunnen schakelen. persoonlijk heb ik bij "mijn eigen" electroboer nog nooit 4 of 8 polige tuimelschakelaars gezien... of ligt dit aan mij ?

mijn tip: doe 0, 7 en 12 volt. het verschil tussen 5 volt en 7 volt merk je nauwelijks, behalve dan misschien het feit dat sommige (grotere) fans niet opstarten met 5 volt.

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Dat klopt ... tuimelschakelaars (die de tweakers hier over het algemeen gebruiken) zijn niet in een 4 polige uitvoering verkrijgbaar.

Daar in tegen zijn er wel 4 polige schakelaars, maar ja daar betaal je dan ook wel voor.

Wat betreft de lokale electroboer ... tja ... als je zo'n aardige man (of vrouw) in de buurt hebt wonen kan je dat proberen :) en anders ja die mensen werken niet voor niks. En betaal je het normale uurloon (hmmmm probeer toch maar een collega tweaker in de buurt ;)). En A'dam is een grote plaats dus dat zal geen probleem zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik begrijp dus dat 4 standen niet mogelijk is... Hmm, ik heb nl. nu al mijn fans op 7 volt draaien, maar eigenlijk moeten ze nog stiller kunnen.. Kan ik dan ook voor 5,7 en 12 volt kiezen.. dus geen uit ??

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 16:12

Jan Laros

Aerschtuner

Op woensdag 13 februari 2002 14:31 schreef roelandstoter het volgende:
Ok, ik begrijp dus dat 4 standen niet mogelijk is... Hmm, ik heb nl. nu al mijn fans op 7 volt draaien, maar eigenlijk moeten ze nog stiller kunnen.. Kan ik dan ook voor 5,7 en 12 volt kiezen.. dus geen uit ??
Ja, natuurlijk kan dat! Als je je fans dan uit wilt hebben dan trek je gewoon de draad even los, maar als ze op 5 volt draaien, hoor je ze bijna niet; dus uitzetten is niet nodig denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ok,..duidelijk,... nu dus nog iemand die dit voor mij kan fixen.....

Verwijderd

Breng maar naar eindhoven het spul :)

Verwijderd

Woon je in de regio Rotterdam?

Verwijderd

kan je dat zelf niet? tis best simpel om te doen hoor. ik had mijn fanbus af in 2 uurtjes, maar dan heb ik ook een moeilijke gemaakt. Ik post het wel zodra ik er foto's van heb

Verwijderd

Topicstarter
Amsterdam,....... :(

Verwijderd

wat is er mis met amsterdam? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Met Amsterdam is helemaal niks mis,.. Amsterdam is zwaar OK, maar ja, als er geen fanbus-makers wonen..... ;)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 21:52

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://www.ocshop.nl/website/pics_products/baybus.jpg

Zoiets? www.ocshop.nl
Pc-Mods Baybus
Our baybus kit allows you to control the speed of up to four fans. Each switch has three settings: "ON", "OFF" and "Variable speed". The variable speed setting can be adjusted to whatever speed you prefer, making it perfect for reducing noise. So, instead of leaving all 4 fans on all the time, you can instead turn off two and run 2 at a lower speed, cutting down on the noise immensely. The lower speed is set using trimpots so you can choose whatever speed is best for your CPU. Control any device with the switches (up to 6W per switch).
Voor het lieve bedrag van €65,- :7

Verwijderd

heb deze nog voor je liggen als je wil, is voor 4 dat wel en niet met druk knopjes, kan zo op een ander frontje, kan 6W per aansluiting hebben

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013612416

Verwijderd

Topicstarter
Met deze bedoel je die van dat plaatje hierboven of een zelf gemaakte ??

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 17:21 schreef Sick Nick het volgende:
[afbeelding]

Zoiets? www.ocshop.nl
[..]

tja ... €65,- .. beetje veel geld hé :? :? ... voor €15,- heb je 4 blauwe leds + schakelaars + molex connectors :P

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op woensdag 13 februari 2002 17:28 schreef roelandstoter het volgende:
Van het plaatje natuurlijk, ik heb zelf een rheobus gemaakt. Veel mooier met draaiknoppen om variabel de snelheid te regelen *D

Verwijderd

Topicstarter
65 Euro vind ik persoonlijk ook veel te veel... voor 1 Euro meer heb je die ene met draiiknopjes.. die zou ik dan eerder nemen... Maar ja, verder nog ergens anders te krijgen ??

Sorry, Hiro Shima/Sick Nick, plaatje kwam pas later.... Kost dah ??

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 17:28 schreef roelandstoter het volgende:
gefixed ;)

stond ook in het topic van m'n watercooling

Verwijderd

He Dutchmystikalmaniac, ik wil er eigenlijk ook wel 1 en woon in de buurt van R`dam. Hoe duur denk je dat het gaat worden ?? Mail me op : pangodes@kabelfoon.nl

Verwijderd

Kheb er net nog 1 op de post gedaan voor iemand anders. Ik wil hem wel voor je maken. Degene die ik gemaakt heb was er 1 met 3 aan/uit schakelaars en 1 3-standen schakelaar. Alles met blauwe leds. Kosten: €40 All Inclusive.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013618831

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op woensdag 13 februari 2002 17:40 schreef Roezjuh het volgende:
Kheb er net nog 1 op de post gedaan voor iemand anders. Ik wil hem wel voor je maken. Degene die ik gemaakt heb was er 1 met 3 aan/uit schakelaars en 1 3-standen schakelaar. Alles met blauwe leds. Kosten: €40 All Inclusive
:D
Zo duur voor zo'n basic baybus? Je lijkt oc-shop wel :P

Aan materiaalkosten heb je het volgende:

- dure schakelaars (hoge kwaliteit SPDT switches a €4.50)
of
- rheostats (beetje goede 6Watt 100 Ohm dingen a €4),
- hobbybox (€7 ofzo),
- bedrading en draadklemmen/pootjes/enz (€5)

Dan heb je een goede baybus met veel opties en veel aansluitingen voor nog geen €25

Hoe kom jij dan aan die €40, dure man-uren dan :+

Verwijderd

Ik zoek ook nog een fanbus waarmee ik heel simpel met 1 knop als het ff kan gewoon alle op de fanbus aangesloten fans op 7V kan zetten

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 17:46 schreef Sick Nick het volgende:

[..]

:D
Zo duur voor zo'n basic baybus? Je lijkt oc-shop wel :P

Aan materiaalkosten heb je het volgende:

- dure schakelaars (hoge kwaliteit SPDT switches a €4.50)
of
- rheostats (beetje goede 6Watt 100 Ohm dingen a €4),
- hobbybox (€7 ofzo),
- bedrading en draadklemmen/pootjes/enz (€5)

Dan heb je een goede baybus met veel opties en veel aansluitingen voor nog geen €25

Hoe kom jij dan aan die €40, dure man-uren dan :+
Blauwe led's, verzendkosten enz enz? Ennuh, moet er zelf ook nog wat aan overhouden :D

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op woensdag 13 februari 2002 17:51 schreef Roezjuh het volgende:

[..]

Blauwe led's, verzendkosten enz enz? Ennuh, moet er zelf ook nog wat aan overhouden :D
Nou ok, ledjes kosten €1.50 per stuk... kom je neer op opngeveer €10 voor het in elkaar zetten.

Is toch makkelijk verdient dan >:) :D

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 17:51 schreef Sick Nick het volgende:

[..]

Nou ok, ledjes kosten €1.50 per stuk... kom je neer op opngeveer €10 voor het in elkaar zetten.

Is toch makkelijk verdient dan >:) :D
Mja, makkelijk verdient, degene wil goedkoper uit zijn dan bij oc-shop of wat dan ook en kan hem niet zelf maken. Btw, de ledjes zijn hier veel duurder dan €1,50..

Verwijderd

ik doe die van mij weg voor 25 lijkt me een mooi bedrag, mag hem wel zelf komen ophalen

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 17:21 schreef Sick Nick het volgende:
[afbeelding]

Zoiets? www.ocshop.nl
[..]

Nadeel: Maar 4 aansluitingen voor 65 euro. Incl. verzendkosten dus ongeveer Fl. 150,-
Dit is mijne: Afbeeldingslocatie: http://mm-clan.gamepoint.net/Case/fanbus.jpg
Voordeel: 7 schakelaars, lampen op de manier zoals jij wilt, en in het frontje wat zeker weten in jouw kast past.
Fl. 90,- aan materialen (Ja die troep is duur) en 10 piek voor het in mekaar zetten (weet ik nie zeker meer hoor).

Denk dat je het beste gewoon een TU student moet zoeken die dat leuk werk vind en em tegen een zacht prijsje in mekaar zet.

Verwijderd

Topicstarter
Hiro Shima,... 25 Euro vind ik een net bedrag,... waar moet ik het ophalen ??

PS.. Kmail je wel...

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 08:13
Op woensdag 13 februari 2002 13:23 schreef tinusz het volgende:
heej Banzi, waar woon jij?
Ik woon in Lisse (Centrum v.d. Bollenstreek) B-)
Lisserbroek... Ligt ernaast...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Pagina: 1