DNS basic vragen

Pagina: 1
Acties:

• jlokerse
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Hallo,

ik wil thuis een DNS server opzetten op een RH 7.2 server.

Ik heb een ADSL aansluiting met een abbo bij XS4ALL.
Ik maak ook gebruik van de optie bij XS4ALL om mijn externe ipadress via een hostname blabla.xs4all.nl te benaderen.

Kan ik nu voor mijn netwerk thuis een fictief DNS domain opzetten ?

Ik gebruik freesco als router/firewall met daarachter een linux bak waar ik dns op wil gaan draaien.
Als ik dan een fictief dns domain intern gebruik gaan mijn internet lookups dan fout ?

Als dit kan is dit dan een caching server of een primairy ?

Thnx

• jlokerse
kom op mensen,

is dit nu zo'n domme vraag ?

***kick***

Verwijderd

Voor freesco weet ik het niet, is een oude, beperkte versie van Linux. Maar hoe je dat doet is te vinden op http://www.linuxdoc.org/HOWTO/DNS-HOWTO.html . Niet zo lastig te vinden toch ?

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 11:36
Ja. Dat kan.

Houd er rekening mee dat je een van de TLDs gebruikt die a gereserveerd staan in RFC 2606 (is wel zo netjes).

Je kan dan alleen geen *.whatever.xs4all.nl-adressen maken, en bind kan gewoon primary zijn voor je interne domeintje, en forwarden en cachen voor wat'ie niet weet.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 20:14 schreef janjanjansen het volgende:
Voor freesco weet ik het niet, is een oude, beperkte versie van Linux. Maar hoe je dat doet is te vinden op http://www.linuxdoc.org/HOWTO/DNS-HOWTO.html . Niet zo lastig te vinden toch ?
Hij draait RH 7.2 ;)

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 13:09
ik draai een caching dns en een domain intern die niet bestaat. zonder domain exstensie.

je kan je dns ook met forwards instellen, dus een caching dns die forward naar xs4all, is stuk sneller.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 20:52 schreef CowMike het volgende:

[..]

Hij draait RH 7.2 ;)
Oeps, niet goed gelezen. Maar des te beter :)

• jlokerse
sorry voor mijn late reactie,
maar toch bedankt.

Zal eens gaan stoeien met dns.
Pagina: 1