[mdk8] backspace key

Pagina: 1
Acties:

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
op mn ibm Thinkpad 390e heb ik een nederlandse keyboard layout , deze doet het opzich goed, alleen werkt mn backspace key niet helemaal goed, deze gedraagd zich namelijk als de delete key.
in gnome had ik een applet die als ik die op nederlands instelde, dan werkte ie gewoon, maar in kde en andere windowmanagers niet :( .

nu heb ik een beetje rond lopen zoeken op mn systeem en kwam ik in /etc/sysconfig/keyboard het volgende tegen:
code:
1
2
3
KBCHARSET=iso-8859-1
BACKSPACE=Delete
KEYTABLE=nl-latin1

de inhoud zegt me genoeg om te zien dat hierdoor mn backspace key niet werkt zoals het hoord, maar nu vraag ik me af wat ik bij BACKSPACE in moet vullen om het wel goed werkend te krijgen?
iemand enig idee?

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik zou eens proberen die BACKSPACE=delete regel weg te halen (wel eerst kopie van het origineel bewaren natuurlijk). Op zich kun je in een console vrij eenvoudig een willekeurige toets de backspace functie geven door "stty erase <toets-die-backspace-moet-zijn>" te typen (probeer eens een willekeurige letter als backspace te definieren, geeft leuke effecten ;) ), maar dit configuratiebestandje doet vermoeden dat er bij jouw distributie een heel script omheen gebouwd is.