Toon posts:

ftp server op client??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi!

ik heb een cross cable netwerkje, met als server een win98 machine, en als client een winxp...

nu heb ik op de client files staan die ik graag wil delen, via ftp.

maar ik weet niet hoe ik een ftp server aan de gang krijg op de client, omdat deze niet direct met internet is verbonden.

anyway, hoe kan ik een ftp server draaiende krijgen op de client, of hoe kan ik ervoor zorgen dat files op de client beschikbaar zijn via ftp...

en k wil niet steeds files kopiere naar de server en daar een ftp server op installen.. want kheb maar een p166 als server :P

alvast superbedankt voor je tijd!

mzzls
wuzz

Verwijderd

2 manieren...

1. portforwarden naar client (21) (en een ftp prog installen bijv iis5)
2. als je ftp hebt draaien op server een virtual directory aanmaken die wijst naar de files op de client

Verwijderd

Topicstarter
heel tof je snelle reactie!
maar nu mijn lame antwoord,

hoe doe ik dat? |:(

kzou nl. niet weten hoe ik dat moet instellen....

wuzz

-- of fuck ik zie nu pas dat IIS5 staan, maar dat gebruik ik liever niet...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op woensdag 13 februari 2002 13:07 schreef betweter het volgende:
1. portforwarden naar client (21) (en een ftp prog installen bijv iis5)
moet ook niet poort 20 gemaped worden?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
waarom zou een 133 te traag zijn als FTP server? Je gaat toch niet 10 hits per seconde krijgen? Hij zou 't ruim moeten gaan trekken, want anders moet ie data gaan doorforwarden (ik leg hieronder uit hoe je dat doet) en dat kost ook CPU! :+

okee, portforwarding in XP:

eigenschappen van je internetverbinding => tabblad geavanceerd.

Firewall aanzetten, rechtsonder komt er nu een knop beschikbaar.

Druk hier op, zet een vinkje bij FTP server, en stel het IP adres van je FTP server in.

klaar isssuh... wuzz :+

edit:

ik zie nu dat je XP als client gebruikt... dan moet je routingsoftware vinden voor windows 98 die port-forwarding (en liefst ook een firewall) ondersteunt. Firewall is onder 98 zeker wenselijk, zeker als dit het systeem is dat aan het internet hangt.

Verwijderd

Het 2e antwoord van Betweter is beter :). Ik heb thuis ook 2 servers draaien : eentje is een P166 met 2000 AS erop en daarop draait m'n BulletProof FTP server. In m'n 2e server (die niet direct an internet zit), zit een 60 gb schijf en daarop staat alle data.

Ik heb dus gewoon een networkdrivemapping gemaakt van de P166 naar de snelle jongen zodat je Bulletproof gewoon data kan laten gebruiken die op een andere bak staat. En geloof mij, BulletProof opzich neemt nauwelijks CPU tijd in hoor :-)

Verwijderd

Topicstarter
hee jongens (neem ik aan ghehe)

thanx voor de tips!! ik ga het eens ff bekijken allemaal :)

hm en inderdaad, de p166 kan makkelijk als server draaien, maar k bedoelde dat als dus per se alleen de p166 als server kon draaien dat ik dan de files die ik wil sharen van mn client, eerst moet kopieren naar de p166 .. en daar had k niet zon zin in :P

maar ik wist toen nog niet van uhm dat virt. dir. enso :)

goh wat zitten er toch een fijne eerlijke mensen op tweakje ghe.. *D

ik vraag me trouwes af, het logo van g.o.t. is dat een voorbeeld van hoe ons gebit er over tig jaar uit komt te zien, tenminste als je hier geweest bent? ofso...

ok dat was een heel lame grapje wuzz (8>

mzzltjes!

Verwijderd

Kijk, zo zien wij het ook graag. Even een bedankje :).
Graag gedaan Wuzz (tenminste, namens mij) :P.

Success !

Verwijderd

Topicstarter
graag gedaan! is kleine moeite!
thanx ...

ik vond dat c1000 logo wel erg subtiel hoor van uh.. hunterpro! ghe ...

mzzls!
wuzz
Pagina: 1