Toon posts:

Win2000 en ouwe dosspellen (geluid)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil onder WIN2000 graag ouwe dosspellen zoals Dune II spelen.
Ik krijg het geluid echter niet aan de gang. Hoe los ik dit op?

Verwijderd

krijg je de spellen uberhaupt wel aan de gang aangezien win2k geen echte ms-dos meer heeft? Bij mij gaan ze met die emulator altijd kankeren over conventioneel geheugen...

Ik denk dat je gewoon het beste een mooie bootdiskette/cd-rom met win98 kunt maken waarop je de drivers voor soundblaster pro emulatie op gooit.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik krijg ze wel gewoon aan de gang, de muis werkt ook gewoon, alleen het geluid dus niet...

Ik zal eens een bootdisk proberen anders...

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Op woensdag 13 februari 2002 13:50 schreef PsyFlux het volgende:
krijg je de spellen uberhaupt wel aan de gang aangezien win2k geen echte ms-dos meer heeft? Bij mij gaan ze met die emulator altijd kankeren over conventioneel geheugen...

Ik denk dat je gewoon het beste een mooie bootdiskette/cd-rom met win98 kunt maken waarop je de drivers voor soundblaster pro emulatie op gooit.
moet ie wel geen ntfs hebben anders ken ie zijn spellen ook nog eens op diskette gaan pleuren |:(

Meneer 1000 has spoken......

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Sam&MAX en DOT hebben ook hetzelfde probleem

Verwijderd

Topicstarter
Gaat een WIN98 bootdisk wel werken op WIN2000?

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 11:04 schreef Dusmja het volgende:
Gaat een WIN98 bootdisk wel werken op WIN2000?
nee. daarom wordt win2000 ook niet opgestart als je BOOT vanaf een flop. :z

Verwijderd

Draai onder win2k VDMSound. Dit is een emulator voor alle geluidkaarten met midi, wave, joystick en cd-rom support. Werkt bij mij onder Win2k SP2 als een zonnetje: ik kan weer zoveel tie-fighteren als ik wil :)

http://sourceforge.net/projects/vdmsound/

Verwijderd

Topicstarter
Owkeej! Hoe installeer ik dat?

• roush
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 08:40

roush

Trust no 1

tis toch een msi-bestand.
Dat kan je dubbelklikken en zo installeren als het goed is

Verwijderd

Topicstarter
HEERSEND!

Het werkt, alleen gaat mijn spel dan enigszins trager dan normaal, klopt dat?

• roush
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 08:40

roush

Trust no 1

blijkbaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar jij hebt er geen last van?

THNX voor de goede tip trouwens, dit is echt geniaal!!!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Op vrijdag 15 februari 2002 13:59 schreef josuf het volgende:
Draai onder win2k VDMSound. Dit is een emulator voor alle geluidkaarten met midi, wave, joystick en cd-rom support. Werkt bij mij onder Win2k SP2 als een zonnetje: ik kan weer zoveel tie-fighteren als ik wil :)

http://sourceforge.net/projects/vdmsound/
Dit is een goeie, omdat je onder welke nt variant je geen hardware direct aan mag spreken. Gaat allemaal via je HAL met als uitzondering je videokaart.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Zou het sneller gaan als ik processen uitschakel?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Waarom wil je dat? Processen killen betekend vaak einde stabiel OS (totdat je opnieuw start) Wel kan je zoveel mogelijk apps sluiten en eventueel je dos app een hogere prioriteit geven. (NTVDM) Maar vergeet niet dat hij alle dingen reroute door je HAL en dat dit gewoon een stukje performance verlies geeft (met een NTVDM dan) Het blijft een enkel draadje.

Meh ...

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 16:26
En bedankt voor die link. Ik heb onlangs Dune gekocht (je weet wel, die eerste adventure achtige), en zat er van te balen dat het geluid het niet deed. Ga het zometeen proberen!

Verwijderd

Spellen gaan inderdaad vaak ietsje trager, midi muziek in games klinken ook net wat langzamer qua tempo. Maar ik heb er weinig last van eerlijk gezegd.....

Verwijderd

Topicstarter
hoe geef ik dos een hogere prioriteit?

Verwijderd

Topicstarter
Ehm...?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
naar de task manager gaan, rechter muisklik op het proces in de processen lijst en instellen. Een tip: Zet 'm niet op real time.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
VDMSound is een uitvinding idd....helaas klinken de meeste spellen wel niet meer zo super als op mn 386....de MIDI is een beetje verneukt bij DOTT en Monket Island enzo ;(

PIII 800@804 Mhz

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Je hebt toch ook vaak een optie voor dma/irq enzo (naabootsen) je kan dit in het spel instellen en hoe doet et zonder emulator
Pagina: 1