Ik wil graag met asp een database oproepen, kunnen bewerken, en gewoon kunnen bekijken. Is dit alles ook mogelijk zonder sql. En zo ja, hoe is dit dan mogelijk???
Kan met SQL ja.
SQL is een manier om gegevens in een database op te vragen, te bewerken of verwijderen.
Probeer es een Access database.
SQL is een manier om gegevens in een database op te vragen, te bewerken of verwijderen.
Probeer es een Access database.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Misschien moet je eens gaan kijken naar de mogelijkheid om tekstbestandjes als datebase te gebruiken.Op woensdag 13 februari 2002 12:46 schreef HaVi het volgende:
Ik wil graag met asp een database oproepen, kunnen bewerken, en gewoon kunnen bekijken. Is dit alles ook mogelijk zonder sql. En zo ja, hoe is dit dan mogelijk???
Dat lijkt me niet fijn en is een hoop meer geklooi en codeOp woensdag 13 februari 2002 12:48 schreef elnino het volgende:
[..]
Misschien moet je eens gaan kijken naar de mogelijkheid om tekstbestandjes als datebase te gebruiken.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Dat is waar. Maar de topicstarter wilde een DB zonder SQL, en ik weet wel dat die er zijn (ADO of zoiets...Op woensdag 13 februari 2002 12:59 schreef Basszje het volgende:
Dat lijkt me niet fijn en is een hoop meer geklooi en code.
Alles wat een hoopje gegevens bij elkaar is kan je een database noemen. Zo ook een losse tekstfile ofzo.
De vraag is of dat handig is, want dat is natuurlijk een hoop geklooi met parsing en dergelijke. Als je SQL gebruikt heeft iemand anders de code al voor je geschreven en hoef je alleen maar die code te 'gebruiken' om de data uit het bestand te halen.
Dus, natuurlijk kan het zonder SQL. Dan verzin je gewoon je eigen standaard. Handiger is om de bestaande standaard te gebruiken natuurlijk, dus wel SQL te gebruiken.
De vraag is of dat handig is, want dat is natuurlijk een hoop geklooi met parsing en dergelijke. Als je SQL gebruikt heeft iemand anders de code al voor je geschreven en hoef je alleen maar die code te 'gebruiken' om de data uit het bestand te halen.
Dus, natuurlijk kan het zonder SQL. Dan verzin je gewoon je eigen standaard. Handiger is om de bestaande standaard te gebruiken natuurlijk, dus wel SQL te gebruiken.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Een text file kan je gewoon als db gebruiken hoor
Maak via odbc maar eens een txt database aan, kan je gewoon op querien
Tja, ik zou maar eens wat goede documentatie gaan doornemen. Er is bergen informatie te vinden op GoT en de rest van het web. Een goed boek kan ook nooit kwaad.
SQL lijkt misschien allemaal wat lastig, maar de tijd die nodig is voor het leren van goede database technieken staat niet in verhouding tot de tijd die een bagger-oplossing met plain-text files je gaat kosten.
SQL lijkt misschien allemaal wat lastig, maar de tijd die nodig is voor het leren van goede database technieken staat niet in verhouding tot de tijd die een bagger-oplossing met plain-text files je gaat kosten.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()