Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Hmm.. Een Tyan als router
Lijkt me overkill..
Wat dacht je van een goed PIII-bordje met een celeron erop!?
Iets van een 815 ofzo.. Lijkt me stabiel genoeg..
Wat dacht je van een goed PIII-bordje met een celeron erop!?
Iets van een 815 ofzo.. Lijkt me stabiel genoeg..
hmm. een p3 lijkt me wel ok.. een celeron niet want hij moet wel razend snel door zijn ipf tables (in geheugen) heen kunnen ! dan is dat beetje extra cache wel handig.
Tyan niet voor performance maar voor stabiliteit.
MSI/asus/abit is evt ook ok. maar dan wel een stabiele !
512 of 256 ram dane elec ook hier betrouwbaarheid is het belangrijkste.. niet performace en de meerprijs doet ook niet zoveel als het maaar niet te gek word !
Tyan niet voor performance maar voor stabiliteit.
MSI/asus/abit is evt ook ok. maar dan wel een stabiele !
512 of 256 ram dane elec ook hier betrouwbaarheid is het belangrijkste.. niet performace en de meerprijs doet ook niet zoveel als het maaar niet te gek word !
Kan je geen pci-kaarten met 2 netwerkadapters erop (dual kaarten) voor dat bedrag krijgen?? heb je zowieso server-adapters -> stabiel, en lage cpu... 4x100 mbit lijkt mij erg leuk routeren...
Celeron niet goed genoeg voor een firewall router???
Ik ging van een Pentium 75 naar een AMD K6/3+ 450.
Die Pentium 75 had geen L2 cache, die K6/3+ had 256K L2 en 1MB L3 cache.
Raad eens hoeveel sneller het routeren erop geworden is? Ik ben wel 0 bytes/s vooruitgegaan
Die Pentium 75 trekt ongeveer 6MB/s door een Realtek kaartje, meer had ik niet nodig voor kabel (160Kbytes/s max gehaald tot nu toe).
Als een Celeron al niet goed genoeg is, zal een Athlon XP of een Pentium 3/4/5/6 het ook niet goed doen in jou ogen.
Raad eens hoeveel sneller het routeren erop geworden is? Ik ben wel 0 bytes/s vooruitgegaan
Die Pentium 75 trekt ongeveer 6MB/s door een Realtek kaartje, meer had ik niet nodig voor kabel (160Kbytes/s max gehaald tot nu toe).
Als een Celeron al niet goed genoeg is, zal een Athlon XP of een Pentium 3/4/5/6 het ook niet goed doen in jou ogen.
Dat ligt puur en voor 100% aan realbrak.Op woensdag 13 februari 2002 13:55 schreef _JGC_ het volgende:
Celeron niet goed genoeg voor een firewall router???
Ik heb thuis een internetroutertje met 2x 3Com905B-TX gehad, kwam ik toch op zo'n 9,4MB/s sustained.
Nu heb ik er 2 Intel NICjes in zitten en kom ik tot 9,6MB (whoehoeee!)... Beetje jammer dat ik er nu een 10Mbit HUB achter heb geplakt maar toch
Bericht hierboven
Het type PC en NIC maakt echt geen F#CK uit, ik rout op dit moment met een 486DX4-100 met 2 3Com 509TP's en er is geen enkel verschil tussen of ik nou met mijn TB1400 met 3Com905B direct het internet op ga, behalve dat ik nu meerdere PC's te gelijk kan gebruiken en geen firewall meer hoef te draaien...
maar de snelheid is niet HET belangrijkste !
STABILITEIT!
STABILITEIT!
Verwijderd
gewoon een epox mobo met een amdtje erop en 4 x 3com kaart ...en linux... stabieler kan niet.... hierzo een uptime van 100% tot nu toe
( enkel een paar reboots voor updates....maarja....dat houd je toch...)
Pagina: 1