[TV] Sony 28 FX 65 hidden service menu features

Pagina: 1
Acties:

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Gister een mooie nieuwe tv gekocht na veelvuldig overal rondgekeken te hebben tot nu toe erg ok en geen probs..

Maar ik heb natuurlijk GoT er bij gepakt en de "cheat" :D naar het service menu erbij gepakt..

Tijdens het browsen door de instellingen kwam ik een aantal instellingen tegen waarvan ik denk "hmz... waarom staat dat uit?"

Even kort opgesomt de dingen die uit staan en naar mijn mening aan zouden moeten:

- MPEG Nr.
- Comb Filter
- Auto Comb bla

Nu vraag ik me ten zeerste af waarvoor deze dan in vredes naam uit staan.. Als het een feature is zet je ze neem ik aan aan.. Maar voor ik et aanzet en vervolgens ga ;( vraag ik het eerst maar even :)

Wat ze doen lijkt mij wel duidelijk

MPEG Nr: Mpeg Noise reduction, een soort noisereduction maar dan speciaal gericht op Mpeg sources (dvd/vcd enz ) lijkt mij best een mogelijke featur

Comb Filter: dat voorkomt dat je van die losstaande lijnen krijgt als gevolg van misplaatste frames ( ooit een hele mooie uitleg gelezen over wat het is maar om dat even in 3 woorden uit te leggen lukt niet )

Auto Comb (filter?) : weet niet meer precies wat et zij, maar et was zoiets.. en et lijkt me dat dat bovenstaande doet maar dan automatisch ofzo :P

Iemand die weet of je deze gewoon aan kan zetten en wat voor impact het heeft op je beeld kwaliteit ?

En verder of er al mensen zijn die hard aan de instellingen hebben gekloot en zeker kunnen zeggen van: "Ja dit dit en dat moet je echt aan/uit zetten want dat scheeld VEEEL"

En of er mensen zijn die tips kunnen geven over hoe ik em et beste kan finetunen en bv zeggen blijf in #@$#@$#@#@% van die en die instelling af want dan gaat et stuk :D

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
1 Advies ...
Blijf er in vredesnaam af.. als je niet weet wat het is. Je molt zo makkelijk de hele boel.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Ja dat weet ik...
pff dat lees ik overal al

In mn oude sony tv was et makkelijker

- kap er af
- potmetertjes
- en instellen maar :)

Dat heeft in zn laatste levensjaren nog veel gescheeld in scherpte :)

Maar in dat geval was et al zo : "ding is toch aan het einde als je dan wat verkloot is het niet erg"

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Hyperbird
  • Niet online
Die mpeg filter staat waarschijnlijk uit omdat ie mischien het beeld zou verkloten in normale niet-mpeg uitzendingen, daarbij heb je het bij dvd helemaal niet nodig want daar zie je (bijna) nooit artifacts.

Vaak zijn de servicemenus het zelfde bij een hele lijn tv's, het kan dus best zijn dat jou tv geen combfilter heeft of hij standaard al aan staat.
Dan verkloot je je tv dus goed op deze manier.

Als je dr echt mee wil tweaken, bestel dan een servicemanual.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 12:50 schreef Hyperbird het volgende:
Die mpeg filter staat waarschijnlijk uit omdat ie mischien het beeld zou verkloten in normale niet-mpeg uitzendingen, daarbij heb je het bij dvd helemaal niet nodig want daar zie je (bijna) nooit artifacts.
Inderdaad bijna nooit :) Maar afgezien daarvan heb ik nog best wel wat VCD's liggen die ik zeker op mn tv zou willen kijken. En in zekere zin is ( zeker de oudere ) DivX ook mpeg(4)
Vaak zijn de servicemenus het zelfde bij een hele lijn tv's, het kan dus best zijn dat jou tv geen combfilter heeft of hij standaard al aan staat.
Dan verkloot je je tv dus goed op deze manier.
Inderdaad het zelfde. Maar dingen die voor deze tv niet gelden zijn gray-ed out, dus weet je het nog niet zeker :P
Plus dat er een instellingen menu is om het type tv te kiezen voor de instellingen.
Als je dr echt mee wil tweaken, bestel dan een servicemanual.
En hoe kom je aan een service manual? :)

• Hyperbird
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 14:31 schreef MaxxMark het volgende:

[..]

En hoe kom je aan een service manual? :)
Bel sony nederland ofzo :)

Zoek anders wat rond met google mischien staat ie online.

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:29

Martijn02

/* No Comment */

vertel mij eens hoe je in dat servicemenu komt? Ik ben niet van plan om het aan te passen, maar het is altijd leuk om eens te kijken wat er te tweaken valt.

Ik heb al even gezocht op het forum, maar kon het niet vinden.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
op deze tv:

zet in stand by
druk op et ? knopje ( links boven )
druk op 5
druk op vol +
druk op et "uit teletekst" knopje (_) (midden links)
dan gaat tv aan
druk op menu
ga uit het menu
druk weer op menu

Dan zit je in het service menu
Kijk goed uit inderdaad met wat je doet voor je het weet doe je perongeluk iets fout..

Ik heb gekeken naar dat comb filter gedoe en idd et werkt niet echt.. zodra je het aan zet gaat de TV enigszins vreemd doen, dus die heb ik weer uit gezet..

MPEG Nr lijkt geen effect te hebben op iets ( niet positief niet negatief ). Ik zal et nog eens proberen als ik er een vcd in heb zitten :)

Pagina: 1