ruis uit Divx filteren

Pagina: 1
Acties:

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 19:27
Een bakcup van m'n DVD gemaakt met smartripper toen vervolgens met FlaskMPEG omgezet naar avi .

maar nadat ik dat gedaan had werkte het geluid niet toen heb ik met virtualdub het gelijk gecompressed naar MPEG Layer-3 320Kbit/s 48000Hz Stereo.

Nu werkt het geluid alleen zit er een hele erge ruis in kun je dit op 1 of andere manier eruit krijgen ?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Als er ruis in je signaal zit, dan moet je dat met een audiobewerkingsprogramma filteren. Dit alles moet je in wave formaat doen, als je de beste kwaliteit wilt houden. Pas als je klaar bent mag je 't omzetten naar MP3.

320 kbit vind ik nogal wat overdreven, houd dan gewoon de originele AC3, da's maar een ietsie groter (tweekanaals AC3 is zelfs maar 192 kbit). Als je toch MP3 wilt, encodeer dan met lame, met de parameter --r3mix. Je zal uitkomen op ongeveer 160 kbit, en het klinkt hetzelfde als een 320kbit CBR. Op deze manier maak je weer wat MB's vrij voor betere videokwaliteit.

Siditamentis astuentis pactum.

• rewind.
uuhm ja dus kan ik het beste film opnieuw rippen en dan omzetten in 2 aparte bestanden 1 voor geluid en 1 voor video en dan audio omzetten naar mp3 en dan samenvoegen ?

welke programma's moet ik daar dan voor gebruiken ?

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10-2023

TakTiX

Busy@GoT

Als ik een tip mag geven, het was mij nogal opgevallen dat het geluid bij DiVX over het algemeen zacht was.
Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik ga liever voor kwaliteit op 2 of CD's dan kut op 1 CD.
Gewoon bitrate van 1200 en PCM (AC3) geluid erop en pearl harbor op superkwaliteit op 3 cd's (film van 3 uur weet je).
Maar ja dat is keus.

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10-2023

TakTiX

Busy@GoT

samenvoegen kan met nandub goed, tenminste wat ik gehoord hebt (doe zelf trouwens nog niet rippen, enkel bij een vriend van mij gedaan >:) )

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• grizzlybear
  • Laatst online: 06-03 18:39
Ik gebruik dvdx om backups te maken. dit programma kun je zo downloaden, het is eenvoudig, in 1 rip meteen divX 4.

Het is zeker niet het snelste, maar wel heel eenvoudig, met goede resultaten. Er zit ook ondersteuning op voor subtitles en audio, alles in slechts 1 rip van een paar uur.

http://www2.labdv.com/dvdx/

• rewind.
oke dan bedankt ik ga ff paar uurtje beetje rotzooien en kijken of he tbeetje werkt allemaal :)

• rewind.
hmm beetje raar met dvdx is het geluid goed maar je ziet de film maar je hoort het intervieuw die als extra future op de dvd staat

• grizzlybear
  • Laatst online: 06-03 18:39
Op woensdag 13 februari 2002 14:18 schreef Stoney187 het volgende:
hmm beetje raar met dvdx is het geluid goed maar je ziet de film maar je hoort het intervieuw die als extra future op de dvd staat
Het kan zijn dat je deze "Feature" hoort, omdat je de verkeerde audiotrack hebt geselecteerd. Controleer even of je in de input instellingen wel de goede audiotrack hebt!

Verwijderd

-r3mix is verouderd :)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op woensdag 13 februari 2002 12:36 schreef Stoney187 het volgende:
uuhm ja dus kan ik het beste film opnieuw rippen en dan omzetten in 2 aparte bestanden 1 voor geluid en 1 voor video en dan audio omzetten naar mp3 en dan samenvoegen ?

welke programma's moet ik daar dan voor gebruiken ?
Ik haal het geluid uit de VOBS met AC3Dec, open die WAV file dan in Sound Forge, normaliseer het geluid daarin met een tikkeltje Dynamic Compression (is soms een beetje proberen hoe hard je de film dan moet zetten, eerst pieken naar 0 dB en dan + 3 dB zou op zich nog moeten kunnen zonder opvallende problemen). Vervolgens coderen met je favoriete mp3 encoder (LAME, Fraunhofer, wat je wil, CBR, VBR, maakt allemaal niet uit) en vervolgens voeg je alles samen. Voila! :P

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Op woensdag 13 februari 2002 12:38 schreef TakTiX het volgende:
Als ik een tip mag geven, het was mij nogal opgevallen dat het geluid bij DiVX over het algemeen zacht was.
Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik ga liever voor kwaliteit op 2 of CD's dan kut op 1 CD.
Gewoon bitrate van 1200 en PCM (AC3) geluid erop en pearl harbor op superkwaliteit op 3 cd's (film van 3 uur weet je).
Maar ja dat is keus.
Ja klopt, maar volgens mij is AC3 geen PCM geluid hoor...
Ik dacht dat dat ook zoiets als MP3 was, maar dan groter omdat er 5 kanaals geluid in zit.
En als je de bitrate boven de 1200 houdt blijft de kwaliteit goed.
Ik hou ongeveer een standaard aan van 1 uur op 1 cd.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Pagina: 1