Toon posts:

Bestel Ati 7500, krijg club3D!Genaaid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Slechte morgen allemaal :( (voor mij dan)

Ok, ik had vorige week een radeon 7500 gekocht uit de pricewatch voor €141,- dit bleek een kaartje te wezen die geklockt was op 230/180 en die heb ik terug gestuurd omdat de performance amper vooruit ging op mijn MX400!

Fijn dus ik denk ik neem nu de retail van alternate voor €199,- en haal ik de build bij Ati dacht ik, tot de tnt voor de deur stond en ik de doos openmaakte, wat zie ik, WEER een club3D |:( :(
Nu staat er wel ineens dat dit de OEM versie betreft (stond er niet), maar dat houd toch alleen in dat ik geen doos ed. erbij krijg.

Dus ben ik nu genaaid en moet ik 'm weer terug sturen, en moet dus nu tot het eind van de maand wachten omdat ik het geld van die ander ook nog terug moet krijgen. (van BBS)Of krijg je nu overal de club3D omdat ik in radeon topic had gelezen dat Ati ermee kapt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt niet gekregen dat je besteld hebt, dus je moet niet akkoord gaan.
En OEM houdt in dat je meestal geen doos, driverscds en kabeltjes erbij krijgt.
Bij sommige kaarten betekend dat ook dat ze lager geklocked zijn.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 13 februari 2002 11:32 schreef didaaf het volgende:
Slechte morgen allemaal :( (voor mij dan)

[...]

Of krijg je nu overal de club3D omdat ik in radeon topic had gelezen dat Ati ermee kapt?
Ik denk dat dat laatste absolute bullshit is. (Sorry voor mijn slechte frans :)) Al helemaal als je op T-net leest dat ATi nieuwe chips aankondigt...

Als ik jou was zou ik nog even wachten met opwaarderen van je videokaart en over 2 maanden eens zien hoe duur die GeForce 4 4400 is. Of misschien dan alsnog voor een Radeon of een GF4 4200 kiezen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 11:39 schreef JumpStart het volgende:
Ik denk dat dat laatste absolute bullshit is. (Sorry voor mijn slechte frans :)) Al helemaal als je op T-net leest dat ATi nieuwe chips aankondigt...
Ja wat ik las ging ook over gehele kaarten, ze zouden alleen nog maar chips maken :?
Dus daarom vroeg ik mij af, heeft het zin om steeds die kaarten terug te sturen of krijg ik elke keer een club3D en moet ik er maar mee leren leven!

Verdomme ik had liever een build bij Ati gezien deze morgen :(

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 11:39 schreef JumpStart het volgende:

[..]

ATi kapt er wel mee, maar alleen met het maken van de kaartjes ... Hercules gaat de kaartjes maken, en ATi de chips.
(Zelfde als dat een boer van z'n aardappelen chips gaat maken, en dan Croky/ Lays er een zakje omheen laat doen :D )

Maar ik zou ff controleren of de snelheid van het geheugen en de core hetzelfde is als de originele ATi's , zo ja: dan gewoon houden, zo nee: direct terugsturen.
Club3D heeft de neiging er langzamer geheugen op te doen, dus eigenlijk wordt je dan gewoon afgezet als je een ATi kaart verwachtte...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

"built by Ati" Dat zegt toch genoeg?
Ofwel, uitgebracht door de een, gemaakt door de ander.
Dus het MERK hoeft geen Ati te zijn.
Er zit een Ati GPU op.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Retail = Doos + driver CD + kaart + games / utils.

Maar, als je bij ATi kijkt, http://www.ati.com/na/pages/products/pc/radeon_7500/index.html
dan zie je dat de retail versie blijkbaar alleen kaart + drivers is, zonder 'Gamepack' of andere extra software...

Blijft het probleem dat je een ATi kaart en niet een Club3D kaart hebt besteld. Dit kan zeker uitmaken: kloksnelheid, 2D beeldkwaliteit enz. enz.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit net nog even te kijken bij Alternate, en de kaart waar nu OEM achterstaat van €199,- Staat een doos afgebeeld van de Ati (wel de 8500)Dus ik voel me wel belazerd!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 13 februari 2002 12:06 schreef didaaf het volgende:
[...]
Staat een doos afgebeeld van de Ati (wel de 8500)Dus ik voel me wel belazerd!
Zo klaar als een klontje: Terugsturen dus :(

De kaarten die ATi zelf maakt zijn gegarandeerd goed wat betreft componenten, filters en dergelijke. '3rd Party' producenten kunnen korten op geheugenkwaliteit en kwaliteit van componenten/filters. Club3D is op zeker een '3rd party' dus moet Alternate 'em wel terugnemen.

En nogmaals ... nu met met de introductie van de GF4 achter de rug zou ik echt even een maandje wachten om te zien hoe de prijzen zich ontwikkelen...

Pagina: 1