3dMark 2001 (SE) Pentium 4 geen MMX ???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-07 14:54
Ik heb net even deze versie op m'n pc op de zaak geinstalleerd. (P4 1500, 512Mb Memory, TNT2 32mb)

Alleen wil deze versie niet starten :( De eerste keer omdat ik DirectX 8.1 niet geinstalleerd had onder win2k maar daarna om deze reden:

3DMARK2001 SE requires a processor with MMX instructions.
We recommand that you upgrate your computer or test your pc with an older version.

Heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad? en hoe krijg ik dit gefixed?

Thanx in Advance !

System specs | Asus B202 Black as thin client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF directX downloaden van microsoft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Devil
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik denk inderdaad dat je DX 8.1 mist, gewoon downloaden van Microsoft Site

Het kan zijn dat je de DirectX key even uit je registry moet gooien bij HKLM_SOFTWARE_MICROSOFT_DIRECTX

Freelance tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Laatst online: 19-07 14:54
Ik heb dus eerst DirectX geinstalleerd omdat ie daarom vroeg. Maar na de installatie daarvan gaf ie de bovenstaande melding :(

System specs | Asus B202 Black as thin client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dit probleem eerst ook met een 1.4TB op een Asus A7M266, er zijn er op madonion.com een aantal anderen die het ook hebben. Je processor word niet herkend, die zie ook in je error.log.
Ikzelf heb het opgelost door de laatste bios te installeren, mocht je die al hebben dan zou ik maar op het forum op madonion.com blijven letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Harjan, heb je bios revision 5 erop gegooid voor die A7M?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die heb ik erop gegooid, van 1.04a naar 1.05 en dat deed de trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ermz... Ik ben dus niet de enige met een A7M
Dan heb ik ff een vraagje (eigenlijk offtopic :P )
Ik kan mijn AGP niet op 4x zetten, want dan loopt mijn PC bij de eerste de beste 3D applicatie vast :'(
Kan dat dan misschien liggen aan het feit dat ik nog de standaard bios erin heb liggen? Of ligt het toch aan mijn videokaart+mobo combinatie(ik hoorde namelijk dat bepaalde geheugens op grafische kaarten niet goed samenwerkte met de A7M)
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

mmmm, aan je bios ligt het niet. Aangezien ik ook de rev 4 draai. Prima overigens. Heb 3dmark 2001 SE nog niet geprobeerd. Over eventuele verbanden met videokaarten heb ik nog niets vernomen maar het zou best kunnen. Heb je de site van Asus al doorgespit?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb ik gedaan, ik sta nu op het punt om te flashen en al dat soort gebeuren.
Kan alleen geen opstartdiskette maken thuis omdat op geen van de pc's hier een fatsoenlijke format A:/s staat en een gewone opstartdisc maken wil ook niet :'(
Dus ik ga morgen ermee aan de slag :)
En anders koop ik morgen een geforce 4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar een GF4 lost het niet op :).
Probeer ook eens DX 8.0, dat loste het bij mij op.
Eerst DX 8.1, toen 8.0 en daarna weer 8.1, op een duron 800.
Pagina: 1