Toon posts:

canon power shot a10 of kodak DX3600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik zit te twijfelen tussen 2 digicams
dus heeft iemand ervering met een van deze 2 cam's

de kodak:
http://www.kodak.com/global/en/digital/easyShare/dx3600/dx3600.jhtml

of de canon:
http://www.canon-europa.com/CEPF_DB/parser.pl?page=products&product=931&prodtype=27&subprodtype=28

het nadeel van de kodak lijkt me dat hij van plastic is maar ik kan niet echt zien op de plaatjes of die canon ook van plastic of metaal is ..

maar kan iemand mij advies geven

ik heb een butget van +/- 400 €

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

De kodak heeft 2.2 MP, dus als je MOET kiezen, kies je die.

Verwijderd

ik heb een paar maanden geleden gekozen tussen de kodak en de powershot A20! ik ben toen gegaan voor de A20.. en bevalt me nog steeds heel goed! wat is er mis met plastic... de canon ziet eruit als een 'gewone' camera... maar de kodak DX3600 is toch ook van plastic? :?

je moet niet de kodak kiezen omdat hij meer MP heeft! je moet eerst goed kijken waar je de digicam voor wilt gebruiken! voor de zoom en macro functies kun je beter de canon kopen.. de a10 had geloof ik net als de a20 een 3x optische zoom.. de DX3600 heeft een 2x (optische) zoom! in de macro stand kan de canon scherp stellen tot 16cm afstand de kodak 'maar' tot 28cm afstand.
wil je je fotos alleen op de pc bekijken of wil je ze juist laten afdrukken? bij de HEMA moeten je fotos namelijk een verhouding hebben van 3:2 of 2:3.. de canon maakt fotos in de verhouding 4:3.. de kodak maakt ze wel in 3:2!
ook moet je even naar de sluiterstijden kijken:
kodak: 1/1200 - 1/8 sec
canon: 1/1500 - 1 sec
hoewel de filmpjes niet van dermate goede kwaliteit zijn is het toch een leuke functie van de kodak: filmpjes (met geluid) maken op een resolutie van 320 x 240 of 160 x 120 met 20 fps!
Ook belangrijk bij digicams: de kodak 'loopt' op 2 batterijen en de canon op 4! met normale batterijen zijn die 4 bij mij zo leeg! dus met de kodak zal dat helemaal het geval zijn!
Tip: sinds ik de PowerBank II baterijen gebruik heb ik nooit meer met een 'lege' camera gestaan..

ik weet het.. kiezen is moeilijk!
Je moet gewoon de specs van beide camera's goed bekijken en je afvragen waar je de camera voor wilt gebruiken!
suc-6 ;)