Toon posts:

3d: een model van m'n eigen gezicht

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik wil een model van m'n eigen gezicht maken. Ten eerst weet ik dat het niet makkelijk is maar zeker mogelijk met de juiste render en tools zie www.render.ru

Ik heb enige ervaring (paar maanden) met 3dmax

Mijn vraag:
- is het enigzinds haalbaar, mogelijk een begin te maken met een 3d model van m'n eigen gezicht?
- Zijn er concept modellen voor 3dmax of andere pakketten die me kunnen helpen bij het zelf ontwerpen van m'n gezicht in 3d? (bijvoorbeeld voorbeeld bestanden met een concept hoofd dat aangepast kan worden)

-Welke renders, tools heb ik nodig voor het creeren van een gezicht (dus welke tools voor realistich haar enzo)

Tot slot, welke 3D omgeving is het beste om dit te realiseren. ik heb eigelijk geen animatie nodig (hoewel het leuk zou zijn om later eens de oogleden op en dicht te laten gaan)

Bedankt voor je reacties!

zie (niet van mij):
http://www.render.ru/gallery/index.php3?act=award&id=2535

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 13:20

Tim Schuhmacher

abasios

Wat kun je al met 3dstudio max. Welke render maakt weinig uit als je er niets van bakt. Ik denk dat voordat je je eigen kop realistisch kunt maken, je moet characters (fictief) moet maken. Veel oefenen.

Laat anders eens zien wat je al kunt.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op woensdag 13 februari 2002 11:06 schreef Icculus het volgende:
Ik heb enige ervaring (paar maanden) met 3dmax

Mijn vraag:
- is het enigzinds haalbaar, mogelijk een begin te maken met een 3d model van m'n eigen gezicht?
- Zijn er concept modellen voor 3dmax of andere pakketten die me kunnen helpen bij het zelf ontwerpen van m'n gezicht in 3d? (bijvoorbeeld voorbeeld bestanden met een concept hoofd dat aangepast kan worden)

-Welke renders, tools heb ik nodig voor het creeren van een gezicht (dus welke tools voor realistich haar enzo)

Tot slot, welke 3D omgeving is het beste om dit te realiseren.
3dsmax + render + plug-ins => kost veel euro's

Maaruh, met 3dsmax is het wel te doen. Je bent alleen heel lang bezig en het kost je veel geld. Als je alles LEGAAL koopt...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de beschikking over bijna alle nieuwe plugins en tools (i.v.m ) mijn werkzaamheden. Net even 3dmenow bekeken maar dat is niet realistich genoeg.

is 3DMax de beste keuze? iemand hier die het al eens gedaan heeft?

en voorbeeld bestanden , tutorials specefiek voor dit onderwerp (gezicht ) modelling, waar vindt ik die?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op woensdag 13 februari 2002 11:28 schreef Icculus het volgende:
is 3DMax de beste keuze? iemand hier die het al eens gedaan heeft?
Als dat het enigste programma is dat je al wel eens hebt gebruikt zou ik het daar mee doen ja. Anders, als je ook andere progs als is gebruikt hebt zou je kunnen kiezen voor Lightwave of Maya, volgens mij kan je daar iets meer mee.. Maar dat weet ik nie zeker.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• McVirusS
  • Laatst online: 11-05 10:29
Computer Arts had hier pas een leuk artikel over....even kijken of ik het op de website kan vinden.

• McVirusS
Dus niet online, misschien kan je het blad nog nabestellen;

http://www.computerarts.co.uk/magazine/special.asp?id=31564

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
In ieder geval zijn er heel veel mogelijke methode om een gezicht te maken. Methoden die ik heb gezien die goede resultaten op KUNNEN leveren zijn:
-patch modeling;
-NURBS;
-low-polygon maken en dan met meshsmooth vloeiend maken;
-spline-cage;
-high-polygon bol pakken en die met FFD-box en soft-selection afwerken;
-LOFT-object.

Ik heb zelf weleens een gezicht gemaakt met een LOFT-object, maar als ik het nu zou proberen, zou ik het denk ik doen met een spline-cage.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat dat artikel niet online is..

IS het mogelijk dat iemand 'm even inscant (die pagina's) en 'm dan hier post (of een link?) ik kan dat blad wel bestellen maar dat duurt weer zo lang (als ie uberhaubt nog verkrijgbaar is)

• McVirusS
En dat mag dus niet :).

Verwijderd

Topicstarter
Andere bron met tutorials over dit onderwerp dan?

- Zijn er ergens tutorials voor head modelling?
- Zijn er ergens voorbeeld(en) bestand(en)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt - dat is tenminste een begin-

Ik heb weinig ervaring met renderers, welke pakketten moet ik hebben om een en ander realistich te laten lijken?

+ zijn er nog meer head model tutorials ?

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Als je 3d Studio gebruikt dan moet je een GI-renderer erbij zoeken, zoals Brazil, die is gratis en voor gezichten zeer goed: www.splutterfish.com. Lightwave heeft zelf al een goede GI renderer en kan het dus direct al goed en MAYA zal het ook wel zo kunnen.

Maar de renderer is echt niet van belang voor jou, want een gezicht goed modellen is op zich al verschrikelijk moeilijk en als het lukt ziet dat gezicht er ook goed uit in gewone renders.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Topicstarter
Ok. bedankt.

Ik ben helaas bang dat ik wel wat ervaring te kort kom. Als ik al die tutorials zie hehe.. Jammer dat ik niet ergens een standaard hoofd kan downloaden waar de ogen, oren, etc al in zitten

Is er iemand die me daarmee kan helpen? wellicht een bestandje uit een tutorial ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Verder nog iemand met tutorials, voorbeelden?

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 14:24 schreef Icculus het volgende:
Verder nog iemand met tutorials, voorbeelden?
Je moet eens kijken naar Avatar Labs

http://www.curiouslabs.com/products/avatarlab/index.html

daarmee kun je door 2 foto's te maken een 3d model maken van je gezicht en dan later in Poser gooien.

Dit is misschien leuk om mee te beginnen maar als je echt je gezicht in 3d wilt maken moet je toch kijken naar 3d studio max of cinema 4d

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op woensdag 13 februari 2002 15:51 schreef fotosoeper het volgende:
Dit is misschien leuk om mee te beginnen maar als je echt je gezicht in 3d wilt maken moet je toch kijken naar 3d studio max of cinema 4d
Als je C4D gebruikt, kan ik je alvast verwijzen naar een zeer uitgebreide tutorial in meerdere stappen :)

www.maxoncomputer.com -> support -> tutorials -> zoeken -> in dropdown menu pak je "Human modeling: Meissie"

En bij de trial die je kunt downloaden zitten dacht ik mensfiguren (met hoofden :P) anders is het zo'n art-pack ofzo wat je erbij kunt dl'en.

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

kwam toevallig net deze tegen, moest em ff laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dgate.com/artistry/images/gallery2001/010718/steveB.jpg

*D damn dat ziet er toch bijna uit als een foto.

Gemaakt met Softimage XSI gezien in de galleries van 3dgate.com

Verwijderd

Even die computer arts samengevat>

Was dus zo dat je een foto nam van iemand onder een bepaalde hoek. Maar je moest ook met een projector licht op iemand schijnen, de projector had zo'n dingetje ervoor dat het streepjes licht werden. Verticaal dus.

Krijg je een beetje wireframe model op de foto, daarna kon je dat wireframe in max overnemen. Kopieren voor de andere kant van het hoofd. En texture erover heen leggen.

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-04 18:25

Zydell

* * * * *

Als je je eigen hoofd wilt modelleren wil ik je sterk aanraden om foto's te maken van de voorkant/zijkant/achterkant/etc. van je hoofd en die als achtergrond te gebruiken in je 3d programma, anders wordt het vrijwel onmogelijk. Ik denk dat het heel moeilijk wordt om je eigen hoofd precies na te maken, good luck!

Verwijderd

http://www.3dvisual.com.au/tutorials

op een goedkope manier je gezicht scannen en gaan bewerken...

Verwijderd

schopje omhoog...

ik wil dit ook nog steeds (ik was ickeane) veel inks werken niet meer.. wie kan met wat actuele links geven?

• user643
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2025

user643

Sweet Surrender

Deze is miss wel handig: Making a selfportrait

Verwijderd

poser 5 schijnt aardig te werken maar ik kan er nergens een demo van vinden :S

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

Wat je vraagt is erg moeilijk om zelf te doen. Een standaardhoofd wat je aanpast zal niet werken. Omdat elk gezicht anders is, wat betekend dat dat de 'flow' van je polygonen aan moet passen aan je eigen hoofd. En om dat te kunnen voorzien vergt enige 3d ervaring. Verder zal je een renderprogramma nodig hebben wat sub surface scatering in het pakket heeft zitten. Het liefst natuurlijk echte. Maar op z'n minst nagemaakte sss.
goed voorbeeld van nagemaakt sss

En als laatste, wat ook nog belangrijk is. Is de belichting. Waarvoor gobal ilumination (GI) best belangrijk is. Maar nog veel belangrijker is dat er ook echt een omgeving is die gereflecteerd ed kan worden. Een alternatief hiervoor kan zijn het gebruik van HDRI images zijn.

Wat veel helpt is kijken naar wireframes van andere, hoe ze een hoofd hebben opgebouwt. En kijken hoe andere hoofden texturen/surfacen. Een paar goede links hiervoor zijn:
Topology research
Speed modeling session : theme : human
Human Skin WIPs and Tips

't komt er op neer dat zelfs de beste het erg moeilijk vinden een realistisch hoofd te maken :)

Ik zou dus zeggen, begin lekker. Houdt ons op de hoogte van je vooruitgang in het 3d topic, en dan krijg je vast zat advies om je te kunnen verbeteren. Als je een snel en lelijk resultaat wil kan je misschien volstaan met een paar foto's van jezelf nemen en die op een bestaand model plakken. Dan ben je wel te herkennen. Maar verre van realistisch.

[ Voor 16% gewijzigd door MaDDoG op 15-03-2004 19:01 . Reden: link gefixed, dank je Aardbij ]

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 12:14
En ook Joan d'Arc op 3dtotal.com. :)

http://hawvie.deviantart.com/

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:57
Deze tutorial is echt een aanrader: secondreality-head-tutorial

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Pagina: 1