Cool_Duck:
Ik heb het juist andersom ervaren, na meer dan een jaar met InDesign 1.0 / 1.5 te hebben gewerkt, heb ik de kracht van QuarkXPress ontdekt.
Als ik eerlijk moet zijn, deels omdat ik er mee moest werken, omdat ik een paar leuke dtp projectjes kreeg toegeworpen waarbij ik XPress moest gebruiken, omdat zij het ook gebruiken bij de press. Maar tijdens het werken daarmee, merkte ik gewoon dat XPress veel sterker was. Het was ook minder hardware honger, en dat vind ik prettig.
Minder hardware-lurk klopt. Ben ik het helemaal mee eens, helemaal op Mac vs. PC. Maar ik kan me bestwel wat voorstellen bij de file-exchange tussen Photoshop, Illustrator en InDesign. Er zullen vast meerdere features worden ondersteund dan Quark zal kunnen.
Een ander feit is, -en ik val in herhaling van OzBoz- dat Mac gebruikers "bang" zijn om over te stappen naar een ander programma. Eén ding is zeker, ik ga absoluut even een trial versie downloaden

Cool_Duck:
Ik vind qua features dat InDesign (correct me if im wrong) een leuke feature mist, namelijk de Book feature. Handig om grote documenten samen te stellen.
Daar heeft Adobe PageMaker voor gemaakt.
Het zou een leuke combinatie kunnen worden als ze deze twee programma's op de een of andere manier samen zouden kunnen voegen.
Cool_Duck:
InDesign heeft handige features dat het leven van de design makkelijker maakt, zoals het kunnen importeren van Psd (Photoshop) bestanden. Erg handig. Maar verder zijn er geen grote verschillen. Quark wordt gewoon beter ondersteund.
Maar we weten het nooit wat beteft ID 2.0

Inderdaad, we zien het vanzelf.
Ik zou zeggen, massaal de trial downloaden !