xpress vs. indesign

Pagina: 1
Acties:

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Na jaren met xpress gewerkt te hebben ben ik nu indesign aan het ontdekken. Een tot nu toe tot genoegen.
De grote stap heb ik nooit eerder durven nemen daar xpress bij de gevestigde orde hoorde, maar ik begin steeds meer naar indesign toe te werken. Het werkt lekkerder, voeldt net als de ander Adobe produkten en de exporteer opties zijn stukken beter.

Wat is jullie mening hierover.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13
Zie ook deze draad : [topic=403175]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Ik heb het juist andersom ervaren, na meer dan een jaar met InDesign 1.0 / 1.5 te hebben gewerkt, heb ik de kracht van QuarkXPress ontdekt.

Als ik eerlijk moet zijn, deels omdat ik er mee moest werken, omdat ik een paar leuke dtp projectjes kreeg toegeworpen waarbij ik XPress moest gebruiken, omdat zij het ook gebruiken bij de press. Maar tijdens het werken daarmee, merkte ik gewoon dat XPress veel sterker was. Het was ook minder hardware honger, en dat vind ik prettig.

Ik vind qua features dat InDesign (correct me if im wrong) een leuke feature mist, namelijk de Book feature. Handig om grote documenten samen te stellen.

InDesign heeft handige features dat het leven van de design makkelijker maakt, zoals het kunnen importeren van Psd (Photoshop) bestanden. Erg handig. Maar verder zijn er geen grote verschillen. Quark wordt gewoon beter ondersteund.

Maar we weten het nooit wat beteft ID 2.0 :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13
Cool_Duck:
Ik heb het juist andersom ervaren, na meer dan een jaar met InDesign 1.0 / 1.5 te hebben gewerkt, heb ik de kracht van QuarkXPress ontdekt.

Als ik eerlijk moet zijn, deels omdat ik er mee moest werken, omdat ik een paar leuke dtp projectjes kreeg toegeworpen waarbij ik XPress moest gebruiken, omdat zij het ook gebruiken bij de press. Maar tijdens het werken daarmee, merkte ik gewoon dat XPress veel sterker was. Het was ook minder hardware honger, en dat vind ik prettig.
Minder hardware-lurk klopt. Ben ik het helemaal mee eens, helemaal op Mac vs. PC. Maar ik kan me bestwel wat voorstellen bij de file-exchange tussen Photoshop, Illustrator en InDesign. Er zullen vast meerdere features worden ondersteund dan Quark zal kunnen.

Een ander feit is, -en ik val in herhaling van OzBoz- dat Mac gebruikers "bang" zijn om over te stappen naar een ander programma. Eén ding is zeker, ik ga absoluut even een trial versie downloaden :)
Cool_Duck:
Ik vind qua features dat InDesign (correct me if im wrong) een leuke feature mist, namelijk de Book feature. Handig om grote documenten samen te stellen.
Daar heeft Adobe PageMaker voor gemaakt.
Het zou een leuke combinatie kunnen worden als ze deze twee programma's op de een of andere manier samen zouden kunnen voegen.
Cool_Duck:
InDesign heeft handige features dat het leven van de design makkelijker maakt, zoals het kunnen importeren van Psd (Photoshop) bestanden. Erg handig. Maar verder zijn er geen grote verschillen. Quark wordt gewoon beter ondersteund.

Maar we weten het nooit wat beteft ID 2.0 :)
Inderdaad, we zien het vanzelf.
Ik zou zeggen, massaal de trial downloaden ! :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op woensdag 13 februari 2002 13:12 schreef willem169 het volgende:

[..]
Daar heeft Adobe PageMaker voor gemaakt.
Het zou een leuke combinatie kunnen worden als ze deze twee programma's op de een of andere manier samen zouden kunnen voegen.
Ik kan me niet voorstellen dat Indesign dingen niet kan die PageMaker wel kan, omdat PageMaker volgens mij juist een beetje een uitgekleed dummie-pakket is.. well.. na de invoering van Indesign. Basseer ik me ook op http://www.adobe.com/products/pdfs/pagelayoutds.pdf

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 13:18 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat Indesign dingen niet kan die PageMaker wel kan, omdat PageMaker volgens mij juist een beetje een uitgekleed dummie-pakket is.. well.. na de invoering van Indesign. Basseer ik me ook op http://www.adobe.com/products/pdfs/pagelayoutds.pdf
Pagemaker was eerder dan InDesign en was vroeger een geduchte concurrent van Xpress. Mijn idee wat betreft waarom ze InDesign uitbrengen is, ze willen een wat geliktere versie van Pagemaker maken, en dat hebben ze van grond opnieuw geprogrammeerd en het gedoopt als InDesign. Ze willen denk ik bij ID iets wat Quark niet heeft, namelijk een gelikt en modern interface.

Tis maar een idee... :+

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 14 februari 2002 01:09 schreef Cool_Duck het volgende:

[..]

Tis maar een idee... :+
Nou simpelweg willen ze gewoon dat iedereen van quark overstapt op Indesign. Ook de reden dat ze met de introductie van Indesign het pakket aanboden tegen een prijs die goedkoper was dan de update van XP3 naar XP4. Maar dan zit je weer met het fenomeen, wat de boer niet kent dat vret ie niet. En dat gaat erg op voor MAC-users.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 08:03 schreef OzBoz het volgende:
En dat gaat erg op voor MAC-users.
onzin... :P Mensen werken enorm lang met Quark, denk je dat ze zomaar willen overstappen?

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 14 februari 2002 23:38 schreef sharky_k_ het volgende:

[..]

onzin... :P Mensen werken enorm lang met Quark, denk je dat ze zomaar willen overstappen?
Ik ben momenteel ruim 7 jaar full-time aan het werk in de grafische industrie en het is gewoon geen onzin. Heel de PC wereld werkte ook jarenlang met WP maar die waren in relatief korte tijd ook allemaal aan de Word. Gaat er gewoon om dat de gemiddelde Mac-user geen veranderingen wil, daar kun je het label kortzichtig aan hangen, maar heeft met onzin niets te maken.

Wil dat nog wel even motiveren door mijn comments dat het wellicht te maken heeft dat een PC gebruiker veel meer aanbod heeft van programma's en daardoor ook niet schrikt van een programma wat er even iets anders uit ziet maar wat hetzelfde doet.

Pagina: 1